درباره بازی سودابه بیضایی در نقش «آنیه» در سریال «طوبی»؛ فدایی نقش

درباره بازی سودابه بیضایی در نقش «آنیه» در سریال «طوبی»؛ فدایی نقش

سودابه بیضایی که به تازگی پخش سریال «طوبی» با بازی او به پایان رسیده در طول مدت فعالیتش در عرصه بازیگری تلاش داشته تا در ارائه نقشی که به او واگذار شده بهترین عملکرد را داشته باشد، از همین رو او بی‌توجه به اندازه نقش تمرکز خود صرف این کرده تا شخصیتی که برای بازی به او واگذار شده را به نحو مطلوبی به سرانجام برساند، درست مثل اتفاقی که برای کاراکتر «آنیه» در سریال «طوبی» رقم زده است.

کد خبر : ۲۰۹۸۰۰
بازدید : ۱۹۱

سودابه بیضایی بیست سالی می‌شود که فعالیتش را در عرصه بازیگری شروع کرده است، او طی این مدت در آثار مختلف سینمایی و تلویزیونی عهده دار نقش‌های فرعی و اصلی متعددی بوده که خروجی تمامی آن‌ها منجر به یک بازی استاندارد و قابل قبول شده است.

در واقع بیضایی بی‌توجه به اندازه نقش تلاش خود را در تمامی کارهایش معطوف به این موضوع کرده که دنیای کاراکتری که به او سپرده شده را به درست‌ترین شکل ممکن جلوی دوربین ارائه کند از همین روست که به تدریج حجم نقش‌هایش بیشتر و پررنگ‌تر می‌شود.

32

بیضایی در خلق صحنه‌های عاطفی در سریال «طوبی» بسیار موفق عمل کرد.

ویژگی بارز بیضایی در تمامی کارهایی که در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته این است که به درستی متوجه اندازه نقش بوده و متناسب با فضایی که نقش برایش مهیا کرده آن را ارائه داده است. در واقع می‌توان گفت او به اندازه و در چارچوب نقش بازی می‌کند و این بزرگترین ویژگی برای بازیگری است که در یک پروژه سینمایی یا تلویزیونی در قامت یک کاراکتر مکمل ظاهر می‌شود. از همین روست که بازی‌اش در کنار کاراکترهای اصلی به چشم می‌آید و مورد توجه قرار می‌گیرد.

او در سریال «طوبی» ایفاگر نقش زنی به نام «آنیه» است. مختصات نقش نشان می‌دهد که «آنیه» اگرچه قهرمان داستان نیست اما موقعیت منحصر بفردی دارد که زندگی قهرمان و دیگر شخصیت‌های اصلی تحت تاثیر اتفاقات و تصمیماتی است که او قرار است اتخاذ کند. همین عامل نشان می‌دهد که کاراکتری که بیضایی عهده دار ایفای آن شده تا چه اندازه در درام اهمیت دارد ، بنابراین بازیگر اگر در همان چارچوبی که فیلمنامه برایش تعریف کرده به درستی حرکت کند ، می‌تواند اثرگذاری خود را به بهترین شکل ممکن در سریال از خود به جا بگذارد.

33

سودابه بیضایی در سریال «طوبی» در قامت یک زن عرب و عاشق پیشه بسیار باورپذیر ظاهر شد.

بیضایی با درک درست این موقعیت کاملا در چارچوب نقش گام برمی‌دارد و به «آنیه» جان می‌دهد ، او این کاراکتر را دقیقا در مسیری که برایش مشخص شده جلو می‌برد و از چارچوب نقش خارج نمی‌‌شود. در واقع این بازی اندازه و دقیق بیضایی است که مخاطب را در مصاف با آنیه در موقعیتی قرار می‌دهد که می‌تواند تمام احساسات او را در تقابل با «فخرالدین» و «طوبی» درک کند و حس مادرانه او در ارتباط با «سعید»، «ساعد» و مصطفی» را بپذیرد و باور کند.

سریال «طوبی» برای سودابه بیضایی بزنگاهی است که او از آن به نحو احسن استفاده می‌کند تا بتواند باردیگر خودش را احیا و در کانون توجه قرار دهد، او پیش از این موقعیتی مشابه را در سریال «ارمغان تاریکی» هم تجربه کرده بود و در آنجا هم توانسته بود از این بزنگاه به سلامت عبور کند. بیضایی حالا در سریال «طوبی» در مصاف با آنیه خیلی پخته‌تر عمل می‌کند و شاید از اینجا به بعد اتفاق‌های بزرگ‌تری برایش رقم بخورد.

منبع: فیلم نیوز

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید