(عکس) معرفی بازیگران مردی که لباس زنانه پوشیدند؛ از تنابنده تا فرهاد آئیش

(عکس) معرفی بازیگران مردی که لباس زنانه پوشیدند؛ از تنابنده تا فرهاد آئیش

در ادامه با لیست کاملی از بازیگران ایرانی مرد که زن‌پوشی داشته اند همراه ما باشید.

کد خبر : ۲۱۰۰۹۵
بازدید : ۲۶۷

بارها شاهد گریم زنانه برای بازیگران مرد ایرانی در سینمای ایران و و بازیگران مرد خارجی در جهان بوده‌ایم.  گرچه این اتفاق در سینمای جهان بارها رخ داده و بازیگران بزرگی نقش زن را بازی کرده و به کمک گریمورهای توانا به زیبایی توانسته اند از پس این نقش بربیایند و مخاطب هم تا پایان فیلم به هیچ عنوان متوجه این اتفاق نشده است.

اما در سینمای ایران، این موضوع سابقه چندانی ندارد و بیشتر اوقات با واکنش‌ها متضادی از سوی تماشاچیان روبه‌رو می‌شود. از بازیگران غیر وطنی که لباس زن به تن کرده و نقش یک خانم را بسیار با ظرافت در فیلم ها بازی کرده اند می توان به ادی مورفی، مارتین لورنس، شان پن، داستین هافمن، جان تراولتا، چارلی چاپلین، جانی دپ، جک لمون، دیوید داو چونی، تام هنکس، پاتریک سوآیزی و سایر بازیگران اشاره کرد.

البته عکس این هم اتفاق افتاده و برخی زنان در سینمای جهان نقش مرد ها را بازی کرده اند، اما نتوانسته جذابیت چندانی برای مخاطب داشته باشد. چون دیدن یک مرد با لباس و چهره و گریم زنانه برای مخاطب در سینما جذاب تر است. در ادامه با لیست کاملی از بازیگران ایرانی مرد که زن‌پوشی داشته اند همراه ما باشید.

بازیگرانی که لباس زنانه پوشیدند

علی تابش

اولین کسی که در سینمای ایران نقش زن را ایفا کرده علی تابش، بازیگری قدیمی است که در فیلم «مادموزال‌خاله» در ردای یک زن ظاهر شده است. بنا بر اطلاعاتی که از این فیلم موجود است، کارگردان این اثر امین امینی بود که در سال ۱۳۳۶ دست به ساخت این فیلم زد و در آن از بازیگرانی همچون تقی ظهوری، نصرت‌الله کنی و. . . استفاده کرده است. گفته‌اند علی تابش آنقدر در نقش خود خوب ظاهر شده که خیلی‌ها باورشان نمی‌شدحتی پس از این فیلم، نامه‌های عاشقانه‌ای از جانب مردان دریافت کرد.

61

علی تابش

 

مهران رجبی

مهران رجبی در تله فیلم «آخر خلاف» در نقش و لباس یک زن ظاهر شده است. داستان فیلم آخر خلاف درباره پنج خلافکار است که باندی را تشکیل داده اند تا یک شجره‌نامه مومیایی را که جعل کرده‌اند، به فروش برسانند.

63

مهران رجبی

64

مهران رجبی در فیلم آخر خلاف

اکبر عبدی

می توان گفت اکبر عبدی با سابقه‌ترین بازیگر مرد ایرانی است که در فیلم‌های متعددی در نقش و لباس زنانه حاضر شده است. اکبر عبدی در فیلم‌های «آدم برفی»، «درنا»، «افراطی‌ها»، «خوابم می‌آد»، «خواب‌زده‌ها» و … از گریم زنانه بهره برده است.

65

اکبر عبدی

66

اکبر عبدی در آدم برفی

67

اکبر عبدی در فیلم خواب زده‌ها

سپند امیر سلیمانی

سپند امیرسلیمانی در تله فیلم«کلاه گیس» با گریم و لباس زنانه بازی کرده است. داستان فیلم کلاه گیس درباره پیدا شدن کلاه گیسی زنانه در ماشین داماد درست چند شب قبل از عروسی، دو خانواده درگیر میشوند، چون پدر عروس همان روز ماشین داماد را قرض گرفته است.

68

سپند امیر سلیمانی در تله فیلم«کلاه گیس»

نادر سلیمانی

نادر سلیمانی در فیلم«پسر تهرونی» در نقش یک زن ظاهر شده است. خلاصه داستان فیلم پسر تهرونی درباره پسری است که به تازگی از آمریکا برگشته و پدرش اصرار به ازدواج او دارد. اما پسر که در گذشته پنج بار شکست عشقی خورده حاضر به ازدواج نیست. پدر پسر که از او چک و سفته دارد پسرش را تهدید می‌کند که اگر ازدواج نکند آن‌ها را به اجرا خواهد گذاشت.

69

نادر سلیمانی

70

نادر سلیمانی در فیلم پسر تهرونی

امیرحسین رستمی

جالب است بدانید امیرحسین رستمی در تله فیلم «مرد خاکستری» در ظاهر یک دختر جذاب بازی کرده است. 

71

امیرحسین رستمی

72

امیرحسین رستمی در فیلم خاکستری

مهران غفوریان

مهران غفوریان نیز بازیگر سینما و تلوزیون ایران در آیتم‌هایی از مجموعه «شوخی کردم» در نقش یک مادربزرگ ظاهر شده است.

73

مهران غفوریان

74

مهران غفوریان در شوخی کردم

فرهاد آئیش

فرهاد آئیش در فیلم «مکس» تولید سال ۱۳۸۳ در لباس یک خانم به بازیگری پرداخته است.

75

فرهاد آئیش

76

فرهاد آئیش در مکس

جواد رضویان

جواد رضویان بازیگر کمدی ایران در فیلم «کلاهی برای باران» در نقشی کوتاه در نقش یک دختر جوان بازی کرده است. کلاهی برای باران نام فیلمی با بازی رضا عطاران و سید جواد رضویان به کارگردانی مسعود نوابی محصول سال ۱۳۸۵ است.

77

جواد رضویان

78

جواد رضویان در کلاهی برای باران

امین حیایی

امین حیایی در فیلم «مزاحم» به کارگردانی سیروس الوند، نویسندگی خشایار الوند و تهیه‌کنندگی سیروس الوند و داریوش بابائیان محصول سال ۱۳۸۰ نقش یک زن را بازی کرد.

79

امین حیایی

80

امین حیایی در مزاحم

حسین یاری

حسین یاری نیز در فیلم «معادله» در نقش یک دختر ظاهر شده است. معادله فیلمی ساخته ابراهیم وحیدزاده محصول سال ۱۳۸۲ است.

81

حسین یاری

82

حسین یاری در فیلم معادله

مجید صالحی

مجید صالحی در فیلم «شاخه گلی برای عروس» در سکانسی در نقش یک دختر لباس زنانه بر تن کرده و نقش آفرینی کرده است. 

83

مجید صالحی

84

مجید صالحی در شاخه گلی برای عروس

رامین ناصر نصیر

رامین ناصر نصیر بازیگر تاتر و سینمای کشورمان در تاتر«کرگدن» با گریم زنانه به بازی پرداخته است.

85

رامین ناصر نصیر

86

رامین ناصر نصیر در تئاتر کرگدن

ارژنگ امیر فضلی

ارژنگ امیر فضلی در فیلم «لازانیا» به نقش آفرینی با هیبت زنانه پرداخته است. لازانیا فیلمی به کارگردانی حسین قناعت، تهیه‌کنندگی احمد احمدی و نویسندگی احمد احمدی و حسین قناعت، محصول سال ۱۳۹۶ است. همچنین رضا عطاران سکانس اخر این فیلم را کارگردانی کرد.

87

ارژنگ امیر فضلی

87

ارژنگ امیر فضلی در فیلم لازانیا

محسن تنابنده

محسن تنابنده در مجموعه «ابله» به نقش آفرینی با هیبت یک پیرزن پرداخته است. داستان مجموعه ابله درباره نویسنده ای به نام هادی که در نگارش فیلمنامه های پلیسی و جنایی تخصص دارد. حالا درگیر ماجرای یکی از شخصیت های عجیبش بنام پریسا می شود. 

89

محسن تنابنده

90

محسن تنابنده در مجموعه ابله

داریوش فرضیایی

داریوش فرضیایی در سریال «لالایی» که به تازگی از شبکه خانگی فیلیمو در حال پخش است در نقش خاله الهه ظاهر شده است. 

91

داریوش فرضیایی

92

داریوش فرضیایی در سریال لالایی

حسین مهری

حسین مهری در فیلم کوتاه «مزون‌کار» با نقشی متفاوت و چهره ای متفاوت ایفای نقش کرده است. حسین مهری در این فیلم با گریم یک زن ظاهر می شود تا نقشه ای را عملی کند. فیلم مزون کار داستانی اجتماعی و معمایی دارد. نویسنده این فیلم سیامک کاشف‌آذر است. کارگردانی این فیلم نیز بر عهده منوچهر هادی است. 

93

حسین مهری

94

حسین مهری در فیلم کوتاه مزون‌کار

منبع: ستاره

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید