(تصاویر) کشف مقبرۀ ۵۰۰ سالۀ یک «کودک اشرافی» در مکزیک

(تصاویر) کشف مقبرۀ ۵۰۰ سالۀ یک «کودک اشرافی» در مکزیک

فعالیت پی‌گیرانۀ باستان‌شناسی در مکزیک هر روز اطلاعات بیشتری از زندگی و فرهنگ ساکنان بومی قارۀ آمریکا را در اختیار محققان می‌گذارد.

کد خبر : ۱۳۶۹۸۶
بازدید : ۷۴۷۰

فرادید| گروهی از باستان‌شناسان مکزیکی در حال حاضر مشغول کاوش در شهر تاریخی تلاتلولکو (Tlatelolco) هستند که بیش از ۵۰۰ سال قبل توسط مردمان آزتک بنا شد.

به گزارش فرادید؛ از تازه‌ترین یافته‌های باستان‌شناسان در این سایت تاریخی، گور یک کودک به همراه پیشکش‌های تدفینی است که کنار او دفن شده بودند. بقایایی از یک تونل نیز در این کاوش‌ها کشف شده است.

foto5

کودکی که در اینجا دفن شده به احتمال زیاد دختر بوده است زیرا پیشکش‌های تدفینی که با او در گور قرار داده شده بودند تعدادی ظرف سفالی و همینطور دوک نخ‌ریسی بودند. این موارد در دوران پیشااسپانیایی معمولا ابزارهایی مرتبط با زنان قلمداد می‌شدند.

foto9

با توجه به فراوانی پیشکش‌ها و همینطور محل تدفین که در بالای یک تپه واقع شده است، باستان‌شناسان باور دارند که این کودک احتمالا به خانواده‌ای از اشراف تلاتلولکو تعلق داشته است. هنوز اسکلت کامل این کودک از زیر خاک بیرون نیامده و از آنجا که وضعیت آن بسیار شکننده است، قرار است این کار با دقت بسیار زیاد در ادامۀ کاوش‌ها انجام شود.

به علاوه بررسی‌های بسیار دقیق‌تری نیز قرار است بر روی ظروف انجام شود تا شاید آثاری از خوراکی‌ها یا مواد دیگری که در آن‌ها قرار داشته‌اند به دست بیاید.

foto11

(بقایای کانال آب)

غیر از این گور، باستان‌شناسان بقایایی از یک تونل به قطر چهل سانتیمتر را نیز یافته‌اند که در قرن ۱۶ میلادی استفاده می‌شده و احتمالا هدف از ساخت آن توزیع آب در بخش‌های جنوبی شهر بوده است.

۱۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید