چگونه یک مادر شاد باشیم؟

چگونه یک مادر شاد باشیم؟

اگر فرزند شما شب‌ها خوب می‌خوابد ازین موقعیت استفاده کنید و همراه او بخوابید تا بتوانید در طول روز رسیدگی بهتری به او بکنید.

کد خبر : ۵۶۱۸۴
بازدید : ۴۰۷۰
فرادید | زمانی که شما وظیفه سنگین مادری را بر عهده می‌گیرد کارهایتان چندین برابر سخت‌تر می‌شود. شما درعین‌حالی که باید به سلامتی و زندگی روزمره یک موجود زنده بپردازید باید تلاش کنید از خودتان هم غافل نشوید. اگر مادر خود را از یاد ببرد و تمام وقت بخواهد به زندگی فرزندش رسیدگی کند ناگهان از پای می‌افتد و دیگر نه می‌تواند به فرزندش کمک کند و نه خودش سلامتی کافی را دارد.

به گزارش فرادید؛ در این شرایط مادران باید بدانند چه کار‌هایی در کنار بچه‌داری و لذت بردن از بزرگ شدن فرزند به خودشان کمک می‌کند که شاد باشند، سلامت بمانند و بتوانند بهترین رسیدگی را به فرزندشان بدهند.ما در این گزارش چند کار ساده و مفید را برای شما پیشنهاد می‌کنیم. به غیر از این کار‌ها شما باید با توجه به شرایط زندگی و روحی خودتان کار‌هایی که برای شاد شدن و سالم ماندن به شما کمک می‌کند را بشناسید و انجام دهید.

داشتن خواب کافی
خوابیدن در هر سنی برای انسان ضرورت است. شور و انرژی جوانی می‌تواند ساعت‌های طولانی از شب شما را بیدار نگه دارد و حتی با خواب اندک شما در طول روز سرحال بمانید. اما همین که سن شما کمی بالاتر می‌رود و از طرفی غیر از خودتان باید به یک موجود دیگر هم رسیدگی کنید، داستان فرق می‌کند. دیگر نمی‌توانید تا پاسی از شب بیدار بمانید، روز‌ها بخوابید و یا برعکس روز‌ها به سر کار بروید و با کم‌خوابی شب قبل مشکلی نداشته باشید.
چگونه یک مادر شاد باشیم؟
سعی کنید یک روند و ساعت خواب ثابت داشته باشید
نشاط روز‌ها تنها از خواب کافی شب‌ها به دست می‌آید. اگر فرزند شما شب‌ها خوب می‌خوابد ازین موقعیت استفاده کنید و همراه او بخوابید تا بتوانید در طول روز رسیدگی بهتری به او بکنید. اگر هم برعکس زندگی می‌کند و روزخواب است باز هم ساعت خود را با او تنظیم کنید تا هر دو سرحال و شاد باشید. نگران نشوید این وضعیت موقتی است و فرزند شما خیلی زود یک چرخه خواب منظم پیدا می‌کند. اما در هر صورت شما نباید از مزایای خواب شبانه خود را محروم کنید. سعی کنید یک روند و ساعت خواب ثابت داشته باشید تا هم سلامتی‌تان حفظ شود هم برای سر و کله زدن با یک فرزند کوچک خسته نباشید.
عناوین مرتبط:
با بچه‌ها چه کنیم؟
کار‌های غیر معمول بکنید
مادرانی که می‌خواهند در کنار مادر بودن همسر بودن خود را حفظ کنند و شادی را از خود و همسرشان دریغ نکنند دست به کار‌هایی می‌زنند که شاید پیش از آمدن فرزند انجام نمی‌دادند. مثلاً برای خودشان گل و هدیه می‌خرند، تنهایی به خرید می‌روند و از مدتی تماشای ویترین‌ها لذت می‌برند. گاهی تنها به کافی‌شاپ می‌روند و در کنار این زمان‌های تنهایی وقت‌هایی را برای بودن با همسرشان می‌گذارند.
اگر می‌خواهید مادری شاد در یک خانواده گرم باشید حتماً با همسرتان اوقات تنهایی داشته باشید. بچه را به یک فرد مطمئن بسپارید به سینما و رستوران بروید، با هم صحبت کنید و حتی بی مناسبت به همسرتان هدیه بدهید. این را بدانید که شاد بودن شما می‌تواند او و کانون خانواده را هم شادتر کند.

از دیگران کمک بگیرید
نگه داشتن فرزند شما برای یک زمان کوتاه سه یا چهار ساعته کار دشواری نیست. شما می‌توانید با یک کلمه لطفاً از نزدیک‌ترین افراد خانواده یا حتی دوستان معتمد خود بخواهید فرزندتان را نزد خود نگه‌دارند تا شما بتوانید به کار‌های شخصی یا برنامه‌های دونفره با همسرتان بپردازید. یادتان باشد مادران شاداب از اینکه از دیگران کمک بخواهند ترسی ندارند. آن‌ها می‌دانند هر چقدر فرزندشان نیاز به آن‌ها دارد خودشان هم نیاز به تفریح و بازسازی نیرو دارند. پس نگران نباشید و از خانواده‌تان کمک بخواهید. مطمئن باشید یک روز تفریح برای خودتان یک هفته شما را شاداب نگه می‌دارد.
چگونه یک مادر شاد باشیم؟ شاد بودن شما می‌تواند کانون خانواده را هم شادتر کند
بازی‌های سرگرم‌کننده با کودک
زمانی را که با فرزندتان می‌گذرانید باید به بهترین شکل ممکن برایش وقت بگذارید. بچه‌ها با کار‌های کوچک و ساده خیلی زود خوشحال می‌شوند. لازم نیست وقت و هزینه زیادی صرف کنید تا او را به تفریحات خاصی ببرید. همین که با او در خانه بازی کنید یا حتی اگر امکانش هست او را به حیاط و پارک ببرید می‌توانید بهترین لحظه‌ها را برایش بسازید. در نظر بگیرید اگر شما مادر خسته و غمگینی باشید هرگز نمی‌توانید این لحظه‌های خوب را برای خود و فرزندتان ایجاد کنید. پس به همه نکات شاد بودن و سلامتی خودتان به دقت توجه کنید.

ورزش کنید
مادران شاد لزوماً زندگی مرفه یا بی دردسری ندارند، گاهی ممکن است زندگی آن‌ها از شما خیلی سخت‌تر باشد، اما آن‌ها به خودشان کمک می‌کنند و یکی از راه‌های کمک کردن ورزش است. خیلی از مادران برای مقابله با مشکلات، نیازی به دارو ندارند و فقط با ورزش خودشان را قوی و محکم نگه می‌دارند. شما حتی می‌توانید در منزل کنار فرزندتان ورزش کنید و علاوه بر سلامتی نشاط را هم به کودکتان هدیه بدهید.

چشم و هم‌چشمی نکنید
یکی از دغدغه‌های بیشتر مادران این است که ناخودآگاه فرزند خود را با بچه‌های هم‌سن و سال مقایسه می‌کنند؛ و گاهی برخی کمبود‌های فرزندشان را در اثر کم‌کاری خود می‌بینند. این کار یکی از دلایل غمگینی و افسردگی مادران است. هرگ ز فرزند خود را با دیگری قیاس نکنید، حتی یک روز اختلاف سنی می‌تواند بچه‌ها را متفاوت کند چه برسد به اینکه فرزند شما در یک خانواده با پدر و مادری متفاوت زندگی می‌کند و نمی‌تواند شبیه هیچ بچه دیگری باشد. پس از بزرگ شدن فرزند خودتان لذت ببرید و او را با هیچ‌کس مقایسه نکنید.
چگونه یک مادر شاد باشیم؟ یکی از راه‌های کمک کردن ورزش است

رسیدگی به ظاهر
به ظاهر خودتان اهمیت دهید. این هم به روحیه خودتان کمک می‌کند و هم به روحیه همسر و فرزندانتان. پوشیدن لباس خوب و مرتب، پاکیزگی، رنگ کردن مو‌ها و آرایش کردن و عطر زدن از جمله این موارد است. یادتان باشد بچه‌ها بسیار دوست دارند مادران خود را زیبا ببینند.
عناوین مرتبط:
شما جزو کدام والدین هستید؟
جمع دوستانه
اگر بتوانید چند دوست خوب که فرزندی هم‌سن و سال فرزند شما دارند پیدا کنید می‌توانید گروه‌های چندنفره شادی داشته باشید. گروه‌های دوستانه‌ای برپا کنید و با یک پذیرایی ساده هم خودتان لذت ببرید و هم فرزندانتان از فرصت بازی کردن با بچه‌های هم‌سن خودشان بهره‌مند شوند. بازی با همسالان هم لذت‌بخش است و هم به رشد شخصیتی آن‌ها کمک می‌کند. شما هم چای می‌نوشید و گپ می‌زنید. بچه‌ها هم حین بازی با هم‌سن و سالان خود درس زندگی را یاد می‌گیرند.
چگونه یک مادر شاد باشیم؟ بچه‌ها با کار‌های کوچک و ساده خیلی زود خوشحال می‌شوند

دوست خوب
دوست شدن و محبت کردن به اطرافیان باعث خوب شدن حال شما می‌شود. اگر یک دوست خوب و صمیمی داشته باشید و وقت خود را در کنار او بگذرانید و درد دل کنید و در بحران‌های شخصی به شما کمک کند می‌تواند در بهتر شدن حال شما تأثیر زیادی داشته باشد. به خصوص اگر با مادرانی که قبل از شما بچه‌دار شدند دوست باشید تجربه‌های آن‌ها بعد از زایمان برای شما مفید خواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید