کد خبر: ۵۸۵۰۷
بازدید: ۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
اتومبیل زیبا، جسور و گرانقیمت تویوتا C-HR که از کیفیت ساخت مناسبی هم برخوردار است، اخیرا به یکی از ترندهای پرمخاطب بازار خودرو تبدیل شده است. قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
فرادید| تویوتا با محصولی به نام C-HR توانسته شرایطی خاصی را در بازار خودرو ایجاد کند. کراساوور سابکامپکت ژاپنی که در دو گونه کلی توربو و هیبریدی در بازه قیمتی 320 تا 360 میلیون تومان خرید و فروش میشود، این روزها بازار خوبی برای خود دست و پا کرده است. اتومبیل زیبا، جسور و گرانقیمت تویوتا C-HR که از کیفیت ساخت مناسبی هم برخوردار است، اخیرا به یکی از ترندهای پرمخاطب بازار خودرو تبدیل شده است. قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا C-HR هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.

قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
 
به گزارش فرادید، خودرویی که در بحث طراحی سنت شکنی بزرگی کرد و از با طرحی با خطوط زیاد و جسورانه معرفی شد، چیزی که در سالهای اخیر کمتر از سوی تویوتا شاهد بودیم و اکثرا شاهد طرحهای محافظه کارانه و ساده بودیم. این خودرو تنها چندماهی بعد از معرفی رسمی وارد بازار ایران شد به طوری که هنوز به خیلی از کشورهای اروپایی و حتی آمریکا و کانادا راه نیافته بود. اما سال گذشته با قیمت ثبت نامی ۱۸۰ میلیونی توسط شرکت واردکننده عرضه گشت و در نهایت توجهات بسیاری را به خود جلب کرد و خیلی زود ظرفیت پیش فروش اولیه‌اش تکمیل شد. این خودرو هم اینک در بازار 350 میلیون تومان قیمتگذاری میشود.

معرفی تویوتا C-HR
چندی است در آشفته بازار خودروی ایران خودروهایی متوسط با ابعادی جمع و جور معروف به کراس اوِور جان تازه ای به وضعیت خرید و فروش انحصاری اتومبیل در ایران بخشیده اند. این خودروها به دلیل مصرف کم و ابعاد جمع و جور به زودی توانستند جای تازه ای در بازار برای خود پیدا کرده و از پرطرفدارترین سگمنت های کشور شوند.
 
قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
 
درسالهای اخیر کراس اورهای رنگارنگ از کشورهای مختلف به خصوص کره و ژاپن و فرانسه وارد ایران شده اند. در این میان خودروهای ژاپنی به دلیل استهلاک کمتر مصرف سوخت کمتر و سابقه بهتر از استقبال خوبی برخوردار شدند اما تویوتا در این کلاس با ریسک بزرگی به نام C-HR پای به میدان گذاشت.
 
قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
تویوتا C-HR در 5 گونه مختلف اعم از هیبریدی و توربو در کشور عرضه می‌شود
 
 
 
خودرو کامپکت و شاسی‌بلند تویوتا در ایران با 4 تریم مختلف برای نمونه توربو و یک تریم خاص برای نمونه هیبریدی عرضه می‌شود. تریم‌های لانژ، دینامیک، ادوانس و پریمیوم چهار گونه مختلفی هستند که می‌توان برای تویوتا C-HR سفارش دارد گرچه تنها نمونه لانژ است که از سیستم 4چرخ محرک سفارشی برخوردار است. باقی گونه‌های C-HR دیفرانسیل جلو بوده و از امکانات و ادوات مدرنی سود می‌برند.

تاریخچه سازنده
تویوتا را باید بنیان گذار صنعت اتومبیل سازی ژاپن و مبدع بسیاری از سیستم‌های جدید کنترل کیفیت و ایده تولید ناب دانست. این خودروساز که زمانی بزرگترین تولید کننده اتومبیل در جهان بود در سال 1933 از کارخانه نساجی تویوتا اتوماتیک لوم زاده شد. تویوتا اتوماتیک لوم (Toyoda Automatic Loom) کارخانه ای بود که در شهر تویودا (Toyoda) توسط آقای ساکیچی تویودا (Sakichi Toyoda) بنا نهاده شده بود تا با استفاده از ابریشمی که در این شهر به وفور یافت می شد به تولید و صادرات پارچه بپردازد.
قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
کارخانه نساجی تویودا که نطفه تاسیس تویوتا موتورز از آن شکل گرفت
 
با کاهش تقاضا برای پارچه های ابریشمی آقای تویودا به این فکر افتاد تا با تولید وسایل و ماشین آلات دیگر خط تولید کارخانه خود را زنده نگاه دارد بنابراین به پسر خود کیچیرو سفارش کرد تا در گوشه ای از کارخانه به تولید اولین اتومبیل تویوتا مشغول شود.
 
قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
تویوتا G1 اولین خودرو تولیدی شرکت یک وانت کاری سنگین وزن بود
 
اولین اتومبیل سواری ساخت این کارخانه در سال 1935 وبا نام A1 و اولین کامیون در همان سال و با نام G1 تولید شدند. این روند تا سال 1937 ادامه یافت تا اینکه شرکت خودروسازی تویوتا موتورز (Toyota Motors) به عنوان یک کارخانه مستقل ثبت شد.
 تویوتا C-HR ؛ مشخصات، مزایا و آزمایش رانندگی
 
اگرچه نام موسس این کارخانه سوچیرو تویودا بود، ولی نام برای آن انتخاب شد تا زندگی شخصی و کاری آقای تویودا از هم تفکیک شود. انتخاب این نام دو دلیل دیگر نیز داشت.اول سهولت در تلفظ چون نام تویوتا آسان تر از تویودا است و دوم اعتقاد به خوش یمن بودن این نام چون برای نوشتن کلمه تویوتا در زبان ژاپنی باید هشت بار قلم را از روی کاغذ برداشت. عدد هشت در خاور دور عدد خوش یمنی است و آقای تویودا اعتقاد داشت که با انتخاب این نام کارخانه وی شروع موفقی خواهد داشت.
 
 قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
 
آرم کارخانه تویوتا عبارت است از دو بیضی که در درون یک بیضی بزرگتر یکدیگر را قطع کرده اند.این نشان شاید در نگاه اول کره زمین وجهان را تداعی کند ولی اگر با دقت بیشتری به آن نگاه کنید تمامی حروفی که کلمه تویوتا را تشکیل داده اند را در آن خواهید یافت.
 
قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
تویوتا A1 نخستین محصول سبک و سواری شرکت که تولید آن موفقیت‌آمیز بود
 
تویوتا هم‌اینک پس از گروه معظم فولکس‌واگن و کنسرسیوم صنعتی الاینس که شامل برندهای میتسوبیشی، نیسان و رنو است، سومین خودروساز بزرگ جهان بوده و ضمن کسب عنوان باارزش‌ترین برند جهان در هفت سال اخیر، در جهان به ساخت خودروهای باکیفیت بالا مشهور است. کراس‌اوور C-HR این شرکت که انتهای سال 95 در این رونمایی شد، یکی از تازه‌ترین محصولات این شرکت ژاپنی است که در بازار ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است.

محل تولید
محصول موفق تویوتا در رده کراس‌اوورهای کوچک و کامپکت همزمان در 4 کارخانه مختلف تویوتا در 4نقطه از جهان تولید می‌شود. C-HR به غیر از تاسیسات ایواته تویوتا در ژاپن، در کارخانه ترکیه‌ای تویوتا در استان ساکاریا، در تاسیسات تیان جین چین و نیز در کارخانه بزرگ هواسامارانگ تویوتا واقع در شهر چاچونگ‌ساو تایلند تولید شده و به بازارهای مصرف صادر می‌شود. همه این 4 کارخانه از جدیدترین خطوط تولید شرکت تویوتا استفاده کرده و به دلیل تازگی تکنولوژی، محصولاتی با کیفیت بسیار بالا را تولید و راهی بازار مصرف می‌کنند.

قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
نمایی از کارخانه تویوتا C-HR در ترکیه که سالانه بیش از 200هزار دستگاه تولید دارد

آمار فروش
وضعیت فروش تویوتا C-HR گرچه مطابق انتظار سازنده ژاپنی نیست اما از بسیاری محصولات هم‌رده وضعیت بهتری داشته و علیرغم جوانی نام، C-HR توانسته برای بسیاری از رقبای قدر به شدت دردسرساز شود. مجموع فروش تویوتا C-HR در حالی در اروپا به سالانه 110 هزار دستگاه می‌رسد که عمده مصرف‌کنندگان این خودرو در بازارهای کوچک قرار دارند. طبق اطلاعاتی که تویوتا از این محصول جوان‌پسند ارائه کرده، مجموع فروش این خودرو در 18 ماه اخیر در بازار اروپا حدود 165 هزار دستگاه است.
 
قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
در بازار امریکا هم C-HR توانسته ظرف 12 ماه حدود 48 هزار دستگاه فروش داشته باشد ضمن اینکه این خودرو در چین، ژاپن، استرالیا، خاور میانه، روسیه، برزیل و کانادا نیز از وضعیت فروش مناسبی برخوردار بوده و مجموعا در سال حدود 250 هزار دستگاه فروش دارد. واردکننده این خودرو از بدو ورود CH-R به ایران توانسته حدود 1500 دستگاه از اقسام بنزینی و هیبریدی آن را به مشتریان تحویل دهد.
 

بیشتر بخوانید : نیسان جوک اسپورت2018 علیه تویوتاسی‌اچ-آر 2018

 
طراحی بدنه
هر بیننده‌ای فارغ از سطح آشنایی‌اش با صنعت خودرو استایل این خودرو را بسیار دوست خواهد داشت زیرا به مدد خطوط درهم پیچیده، هر خودروی دیگر در این کلاس در مقابل C-HR پیش پا افتاده به نظر می‌رسد. در یک کلام باید گفت طراحی C-HR کاملاً جذاب است. تویوتا نخستین بار در نمایشگاه پاریس 2014در ابتدا با معرفی کانسپتی بنام C-HR، از قصد خود برای ورود به بخش کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت پرده برداشت.
 
قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
نمای جلو کانسپت مفهومی C-HR
 
تویوتا در تعریف خود از محصول متجددش در این کلاس، عنوان کوپه بلندقامت خوش‌فرمان یا اصطلاحا Coupé High–Rider را به کار برد و سپس در نمایشگاه فرانکفورت 2015 کانسپت دیگری با همین نام رونمایی کرد که در واقع همان نمونه تولیدی بود. تویوتا سرانجام در نمایشگاه ژنو 2016 تویوتا از نسخهٔ تولیدی C-HR پرده برداشته و رسماً به کلاس کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت وارد شد.
 قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
 
توجه بیشتر به مدل C-HR نشان می‌دهد طراحان تویوتا به‌طور هوشمندانه‌ای از به‌کارگیری عناصر اضافی در بدنه پرهیز کرده و بجای آن روی بهبود شاخصه‌های طراحی کار کرده‌اند. این شاخصه‌ها شامل ترکیبات جدید رنگ، تریم ها و جزئیات می‌باشند که کلا C-HR را به محصولی یگانه در این کلاس تبدیل کرده‌اند.
 
قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
نمای عقب کانسپت مفهومی C-HR
 
C-HR در مقایسه با پژو 2008، رنو کپچر، سانگ‌یانگ تیوولی و نیسان جوک آشکارا یک سروگردن بالاتر است و همین عامل باعث شده تا خودرو جدید تویوتا به اتومبیلی متمایز در بازار تبدیل شود. خودرویی که تعاریف عمومی از یک محصول کراس‌اوور را به کل تغییر داده است.



طراحی داخلی
در مقایسه با طراحی کسل‌کننده اتاق شاسی‌بلندهای تویوتا در نسل‌های قبلی، اتاق سی‌اچ-آر یک انقلاب واقعی است که طراحانش با حذف انبوهی از دکمه‌ها، خطوط و حجم‌های معروف پلکانی، سعی در ایجاد یک فرم گیرا، کاربردی و زیبا داشته‌اند. یک صفحه نمایش لمسی در بالای داشبورد، همچون بادبان قایق‌های تفریحی مجلل در پایین به خطوطی نرم، فرم‌های تیز و حجم‌های شکسته ختم می‌شود که تصویر زیبایی را تداعی می‌کنند.
 
قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
نمای داخلی کابین تویوتا C-HR که شباهت بسیاری به کابین ب.ام.و آی8 دارد
 
خوشبختانه تویوتا C-HR در بحث طراحی و کیفیت کابین متفاوت از دیگر مدل‌های شرکت حرکت کرده و اتاقی به غایت چشم‌نواز و خاص دارد. طراحی عجیب درون اتاق یا پلاستیک‌های سختی که در راو 4 دیده می‌شوند در این خودرو وجود نداشته و شاهد طراحی داشبورد چشم‌نواز و مواد بکار رفته‌ی نرم با تریم مشکی هستیم. مدل فول دارای نورپردازی نگه دارنده‌های فنجان و جمع کثیری از تجهیزات لازم و ضروری است و از صندلی‌های چرم بهره می‌برد.
 
قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
سانروف خودرو به خوبی نور را به فضای نسبتا تاریک داخل آورده و صدلی‌ها تا حد زیادی قادرند سرنشینان را در مسیرهای نامتعادل از لرزش و تکان محافظت کنند. سطوح به خوبی با مواد نرم و باکیفیت پلاستیک، نورپردازی جذاب و البته قطعات پیانو بلک پوشیده شده تا شاهد برتری کامل سی اچ-‌آر بر رقبای خود در این زمینه باشیم.

قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.

مشخصات موتور
برای این کراس‌اوور سه پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود که در ایران تنها دو نمونه ضعیف‌تر را می‌توان خرید. در لیست واردکننده C-HR ما با یک موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر توربو آغاز می‌شود. در عین حال مدل بعدی نسخه‌ای هیبریدی است که به یک پیشرانهٔ 1.8 لیتری چهار سیلندر بنزینی مجهز است.
 
 قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
 
قدرت و گشتاور نمونه بنزینی توربو 116اسب بخار و 185 نیوتن‌متر گشتاور است که به C-HR ماکزیمم سرعت 198 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 معادل 12 ثانیه را ارزانی می‌دارد. مصرف سوخت این موتور 6 لیتر بوده و مجموعا از کارایی بالایی دارد.
 
قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
 
در عین حال در نمونه هیبریدی قدرت و گشتاور بیشتری داشته و با حدود 122 اسب بخار قدرت به راننده 140 تا 180 نیوتن‌متری در دوری پایین می‌دهد که همین عامل باعث شده تا این خودرو پاک تویوتا ماکزیمم سرعت 201کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 معادل 11 ثانیه را عاید خریدارانش کند. مصرف سوخت نمونه هیبریدی C-HR حدود 4لیتر بوده و به لطف مهندسی یکسان با موتور تویوتا پریوس، از عملکرد درخشانی برخوردار است.

قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
موتور هیبریدی تویوتا C-HR با محصول پرفروش پریوس این شرکت یکسان است
 

کیفیت سواری و اتاق
گفتیم که تویوتا C-HR از طراحی کاملاً جدید و جوان‌پسندی برخوردار است که آن‌را از دیگر محصولات تویوتا متمایز می‌کند اما این خودرو نقاط ضعف هم دارد. تویوتا C-HR نقطه‌ضعف‌های واضحی هم دارد که شاید نظر خریدارانی را که به دنبال تکنولوژی‌ها و تجهیزات کاربردی هستند را عوض کند.
 قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
در عین حال بسیاری عقیده دارند قیمت 350میلیونی C-HR به هیچ وجه قابل توجیه نیست که ما هم با آن موافقیم اما سواری C-HR تقریبا با هیچ یک از خودروهای این کلاس در ایران قابل مقایسه نیست. ارتفاع این خودرو از سطح زمین برخلاف اکثر کراس اوور خیلی بالا نیست و استفاده از یک شاسی خوب باعث شده C-HR به‌طور شگفت‌انگیزی دینامیک سواری فوق‌العاده‌ای داشته باشد.
 تویوتا C-HR ؛ مشخصات، مزایا و آزمایش رانندگی
ابعاد دقیق اتاق تویوتا C-HR نشان می‌دهد این خودرو وضعیت گنجایش مناسبی در کلاس خود دارد
 
این خودرو چابک و پایدار بوده و زمانی که وارد پیچ‌ها شوید با فرمانی دقیق و سر به راه روبرو خواهید شد. سیستم تعلیق این خودرو که در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع دوبل جناغی است کیفیت سواری خوبی داشته و حداقل لرزش و صدا را وارد کابین می‌کند. این خودرو روی پلت‌فرم جدید TNGA تویوتا ساخته شده که با خودروهایی چون پریوس و کرولا مشترک بوده و نسخه‌ای از آن در نسل جدید کمری هم استفاده شده است. تویوتا C-HR با سواری هیجان‌انگیز خود همه را سورپرایز می‌کند چرا که عملکرد شاسی این خودرو واقعاً عالی بوده و آن را به یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای کلاس خود تبدیل کرده است.


امکانات و تجهیزات
در فضای داخلی، نمایشگر اصلی بزرگ بوده و بالای کنسول میانی تقریبا در تمامی نسخه‌ها وجود دارد، اما نمونه‌ی پشت فرمان را می‌توان در دو اندازه‌ سفارش داد که نوع بزرگ‌تر محبوبیت بیشتری بیشتری دارد. به لطف فناوری اختصاصی تویوتا موسوم به Touch 2، طیف وسیعی از امکانات مربوط به پخش چند رسانه‌ای، ارتباط با تلفن هوشمند، اینترنت وای‌فای و اتصال بلوتوث را شامل می‌شود. سیستم صوتی C-HR کیفیت قابل قبولی دارد و با ۶ اسپیکر همراه است، اما علاقه‌مندان می‌توانند با سفارش تجهیزات قوی‌تر از برند مشهور JBL، صدای عالی با ۹ اسپیکر را تجربه کنند.
 
قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
البته که این کراس‌اوور تویوتا عیوبی دیگری هم دارد. برای نمونه سیستم اطلاعات سرگرمی تویوتا C-HR از مد افتاده و کاربردی نیز نیست و البته فاقد یک سیستم ناوبری مناسب نیز می‌باشد. درحالی‌که اکثر رقبا از سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو سود می‌برند این محصول تویوتا هیچ‌کدام از سیستم‌های یاد شده را ندارد. دوربین عقب C-HR نیز بسیار بد است.
 
قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
 
مثلا به جای اینکه تصویر روی صفحه‌نمایش دیده شود باید آینه وسط را نگاه کنید. همچنین دید عقب C-HR نیز کاملاً بد است و اگرچه سیستم کروز کنترل تطبیقی به‌صورت استاندارد وجود دارد اما عملکرد آن بهترین کلاس نیست. این سیستم فاصله زیادی بین شما و خودروی جلویی ایجاد می‌کند که اصلاً جالب نیست. این حالتی عادی نبوده و عملکرد نرمی ندارد بنابراین به ندرت از آن استفاده خواهید کرد.

قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.


وضعیت ایمنی
این خودرو بالاترین نمرات را در آزمایش‌های موسسات یورو انکپ و IIHS کسب کرده است. تویوتا C-HR با داشتن امتیاز 5ستتاره از موسسه اروپایی انکپ و نیز نمره عالی از موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) خودرویی قابل اطمینان در بخش ایمنی است.
 قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
 
علاوه بر هفت عدد کیسه هوا از جمله ایربگ راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای و زانویی، تویوتا C-HR به سیستم‌هایی نظیر ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم افزایش‌دهنده قدرت در ترمزگیری (BAS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC) و سیستم کنترل لغزش خودرو (TRC) هم مجهز است. ضمنا C-HR به بسته ایمنی تویوتا به‌صورت استاندارد در تمامی تریم ها مجهز است.
 
قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
جدای از وجود تکنولوژی‌های فعالی همچون هشدار خروج خودرو از خط و هشدارهای پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، این خودرو دارای کروز کنترل تطبیقی نیز بوده و C-HR را به تنها خودروی کلاس تبدیل کرده‌اند که چنین تجهیزات ایمنی استانداردی دارد. تمامی نسخه‌های این خودرو به‌صورت استاندارد با نوربالای خودکار عرضه می‌شوند و البته پایش نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی نیز به‌صورت استاندارد در تریم XLE پریمیوم وجود دارد.


آزمایش رانندگی
در ادامه میپردازیم به بررسی مدل بنزینی، توربو دو یفرانسیل جلوی خودرو C-HR که ما برای تست آن را به دومین شهر تاریخی جهان، یعنی شهر یزد در محوطه تاریخی آب انبار هفت بادگیر عصرآباد بردیم. تویوتا C-HR در مقام عمل ورای تصورات ما ظاهر میشود. طراحی این محصول همانطور که در بالا اشاره شد سنت شکنانه، جسورانه، تهاجمی و البته جوان پسند است و همه جا جلب توجه میکند. تقریبا سرسختترین منتقدان این خودرو هم نقدی بر طراحی اتاق و کابین ندارند و آنرا میستایند. این خودرو در دو مدل هیبریدی و بنزینی که برخی دیفرانسیل جلو و برخی دو دیفرانسیل هستند با آپشنهای مختلف عرضه میشود.

قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
مدل بنزینی C-HR دارای توربو و حجم موتور تقریبی ۱۲۰۰ سی سی با قدرت تولیدی ۱۱۵ اسب بخار است. موتور هیبریدی C-HR هم با حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی و مجموع قدرت ۱۲۲ اسب بخار از گیربکس cvt شش سرعته مولتی درایو بهره میبرد. با توجه به حجم موتور و قدرتهای یاد شده نباید انتظار خودروی چالاک و تند و تیزی داشت و شتاب گیری این خودرو کمی تنبل به نظر میرسد به طوری که شتاب عملی صفر تا صد مدل بنزینی ۱۰.۹ ثانیه و مدل هیبریدی 10ثانیه است.
قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
تجربه نشان میدهد استفاده از تویوتاC-HR در مسیرهای شهری مخصوصا شهرهایی به شلوغی شهرهای ایران گزینه مناسبی است. تویوتا سی-اچ آر بنا بر حجم موتور کم، مصرف سوخت بسیار پایینی هم دارد به طوری که مصرف سوخت در مدل بنزینی در رنج ترکیبی ۵.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در نمونه هیبریدی به کمتر از ۳.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر محدود میشود.

قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
تویوتا در زمینه آپشن و امکانات رفاهی در سالهای اخیر برند خسیسی بوده و برخی مدل هایش، ساده ترین آپشن های خودروهای ارزان قیمت چینی را نداشته است، اما در مورد C-HR کارنامه قابل قبولی دارد به طوری که از اکثر آپشنهای روز دنیا در این خودرو استفاده شده است از جمله ترمز خودکار هنگام مواجه با اجسام و اتوپارک و رادار و سیستم هشدار خروج از خطوط و سنسورهای مختلف و سیستم تنظیم اتوماتیک نور چراغهای جلو و همچنین امکانات معمولی تر مانند کروز کنترل و ترمز دستی برقی وگرمکن و سرد کن ها و رانندگی چند حالته و ... .
قیمت نمونه فول اپشن و توربو تویوتا CHR لانژ هم اینک در بازار تهران به بیش از 360 میلیون تومان رسیده است.
در زمینه ایمنی به لطف ترمزهای هوشمند تشخیص عابر و اجسام، هشدار خروج از خطوط، ترمز ضد قفل، کروز تطبیقی، سنسورهای برخورد اطراف، سنسور باد تایر، ارتفاع نور هوشمند و همچنین دارا بودن ۱۰ ایربگ از جمله ایمنترین خودروهای کلاس خود و خودروهای سال میباشد.

نتیجه
در مجموع باید گفت خودروی تویوتا C-HR یک ماشین تکنولوژیک با کیفیت و زیبا دارای امکانات رفاهی فراوان، ولی تنبل و کم شتاب با قیمت زیادی است. اگر به دنبال تخلیه هیجان و سرعت و شتاب بالا و همچنین مصرف خارج جادهای و آفرود هستید دور این محصول را خط بکشید، ولی اگر به زیبایی و راحتی و استهلاک و سوخت کم و کم دردسر بودن علاقه دارید و البته بودجه کافی در اختیارتان هست تویوتا C-HR از جذابترین انتخابهای شما در رده‌ی خودروهای کراس‌اوور شهری خواهد بود.