برچسب PVC برای چه مصارفی استفاده می‌شود؟

برچسب PVC برای چه مصارفی استفاده می‌شود؟

به طور کلی برای اقلام دارای بسته بندی از برچسب ها یا لیبل هایی استفاده می شود که غالبا دارای محتوایی مرتبط با اطلاعات محصول یا گارانتی است. گاهی نیز روی این برچسب ها ترکیبات محصول یا روش استفاده از آن قید می شود. از همین رو از اندازه مختلف برچسب برای این منظور استفاده می شود. البته هر برندی طراحی خاصی برای برچسب های محصولات خود در نظر می گیرد و تلاش می کند تا خلاقیت را چاشنی کار خود کند.

کد خبر : ۱۳۰۳۳۶
بازدید : ۱۶

لیبل pvc یکی از انواع پرکاربرد برچسب به شمار می آید که می تواند تاثیر زیادی در معرفی محصولات، گارانتی و... داشته باشد. از همین رو چاپ برچسب PVC به دلیل تاثیرگذاری بر کیفیت برچسب ها اهمیت زیادی دارد. در این مقاله درباره چاپ برچسب یا لیبل و انواع روش های چاپی بیشتر خواهیم گفت.

معرفی انواع چاپ برچسب

به طور کلی برای اقلام دارای بسته بندی از برچسب ها یا لیبل هایی استفاده می شود که غالبا دارای محتوایی مرتبط با اطلاعات محصول یا گارانتی است. گاهی نیز روی این برچسب ها ترکیبات محصول یا روش استفاده از آن قید می شود. از همین رو از اندازه مختلف برچسب برای این منظور استفاده می شود. البته هر برندی طراحی خاصی برای برچسب های محصولات خود در نظر می گیرد و تلاش می کند تا خلاقیت را چاشنی کار خود کند.

از مهمترین روش های چاپی که برای چاپ برچسب یا لیبل مورد استفاده قرار می گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیجیتال: این روش که امروزه به طور کلی برای چاپ انواع اقلام چاپی کاربرد زیادی دارد، برای چاپ لیبل نیز بسیار محبوبیت دارد. دستگاه های پیشرفته ای امروزه از طریق چاپ دیجیتال کار تولید و چاپ انواع لیبل را انجام می دهند. از مهمترین مزیت هایی که می توان برای این روش چاپ برشمرد عبارت است از: سرعت بالا، کیفیت بالای چاپ رنگی، وضوح بالای تصاویر، قیمت مناسب و مقرون به صرفه.
  • فلکسو: این روش قدیمی در گذشته کاربرد زیادی برای چاپ برچسب های مختلف داشته است. برچسب های چاپ شده در این روش می تواند روی متریال مختلف اعم از کاغذ، پلی استر، پلی اتیلن و ... باشد. امروزه نیز از برچسب های چاپ شده با این روش در صنایع پزشکی و دارویی استفاده زیادی می شود چرا که مقاومت زیادی در برابر رطوبت، فلورسنت و انواع حلال دارد.
  • سیلک اسکرین: یکی دیگر از روش های چاپی که برای چاپ برچسب استفاده می شود سیلک اسکرین است. این روش چاپ بر مقاومت برچسب ها در برابر حرارت، رطوبت شستشو . نور خورشید تاثیر زیادی دارد. از همین رو اگر بخواهید از برچسب ها در هوای آزاد یا در مجاورت مواد شیمیایی استفاده کنید این روش کاربرد زیادی دارد.

هر کدام از این روش های چاپی برای جنس و طرح های مختلف برچسب کاربرد دارد. با این وجود یکی از پرکاربردترین انواع روش های چاپی که از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و تحویل سفارشات با سرعت بیشتری انجام می شود استفاده از چاپ دیجیتال می باشد. این روش چاپی کیفیت بالایی در چاپ طرح و رنگ های به کار رفته در لیبل ها دارد.

برچسب PVC برای چه مصارفی استفاده می‌شود؟

لیبل pvc چیست؟

لیبل پی وی سی به انواعی از لیبل های چسبدار گفته می شود که متریال تشکیل دهنده آن از مواد پلیمری می باشد. این لیبل های به دلیل استحکام، انعطاف پذیری و ماندگاری بالا گزینه ای اولویت دار در مقایسه با انواع لیبل های کاغذی به شمار می آید. از مهمترین ویژگی های لیبل pvc می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام و ماندگاری زیاد
  • ضدآب
  • انعطاف پذیر
  • مقاوم در برابر حرارت
  • مقاوم در برابر آسیب های محیطی و قابل استفاده در فضای باز
  • امکان چاپ شفاف
  • ظریف و نازک

به طور کلی ماده تشکیل دهنده این برچسب ها پلی پروپیلن است که دارای خاصیت کشسانی زیادی در مقایسه با کاغذ می باشد.

در صورتی که بخواهید اقدام به سفارش طراحی آنلاین لیبل و چاپ آن کنید، پیشنهاد ما به شما، شرکت چاپ بازار است. برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز ثبت سفارش می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

طراحی خاص و حرفه‌ای چاپ برچسب pvc

اگر به دنبال استفاده از طرح یا رنگ خاص برای لیبل های سفارشی خود هستید باید این کار را به یک شرکت باتجربه و طراحان خبره بسپارید. تا در نهایت بهترین محصول را دریافت کنید. از آنجا که هزینه طراحی و چاپ در حال حاضر بسیار زیاد است باید گزینه های مختلف را با دقت بررسی کنید.

شرکت چاپ بازار با بیش از یک دهه فعالیت حرفه ای در زمینه طراحی و چاپ انواع اقلام تبلیغاتی و نیز امکان ثبت سفارش آنلاین تلاش کرده بیشترین میزان رضایتمندی را از مشتریان خود کسب کند. در صورت نیاز به آشنایی با نمونه کارهای این شرکت کافی است به پایگاه اینترنتی چاپ بازار مراجعه کنید. همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی لیبل، چاپ و نیز هزینه های آن با کارشناسان شرت چاپ بازار تماس بگیرید.

کاربرد و مزایای استفاده از برچسب pvc

مهمترین کاربردهای لیبل های pvc را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

کاربرد تبلیغاتی برای بدنه اتوبوس ها، مغازه ها و...

معرفی محصول، نحوه استفاده از محصولات و...

مورد استفاده در دکوراسیون داخلی ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و....

استفاده از این لیبل ها مزیت های زیادی برای مصرف کنندگان دارد که مهمترین آن ها عبارت است از:

  • مقاومت و دوام بالا در برابر آسیب های محیطی مثل باران و رطوبت و نیز نور مستقیم خورشید
  • مقاومت بالای حرارتی
  • دوام و ماندگاری زیاد
  • هزینه مقرون به صرفه
  • تنوع طراحی و چاپ
  • ظریف و زیبا

برای چه مصارفی از لیبل پی وی سی استفاده می شود ؟

از این لیبل ها می توان برای موارد مختلف استفاده کرد. همانطور که پیشتر اشاره شد می توان از لیبل های پی وی سی برای دکوراسیون داخلی ساختمان ها استفاده کرد. ایجاد طراحی زیبا برای دیوار دستشویی و حمام یا حتی آشپزخانه یکی از انواع کاربردهای این نوع برچسب ها می باشد. به دلیل ضدآب بودن و نیز قابلیت جدا کردن آن از دیوار کاربرد آن بسیار مناسب و محبوب است.

از این لیبل ها می توان به عنوان ابزار تبلیغاتی برای نصب روی بدنه اتوبوس های شهری و شیشه های مغازه نیز استفاده کرد.

از دیگر کاربردهای این لیبل ها نصب آن روی محصولات مختلف برای معرفی محصول و نیز ترکیبات آن است. بسیاری از اطلاعات محصولات را نیز می توان روی این لیبل ها چاپ کرد.

به طور کلی لیبل ها کار را برای بسیاری از مشاغل و کسب و کارها آسان کرده است. مخاطبان نیز کار با این لیبل ها در زمان خرید محصولات به خوبی می دانند و به خوبی با آن آشنا هستند.

کلام آخر

لیبل یا برچسب انواع مختلفی دارد که می توان براساس هر یک از کاربردها جنس و طرح آن را تغییر دارد. به طور کلی در دسته بندی لیبل ها، آن ها را به انواع برچسب برند، آموزشی، معرفی محصول و درجه بندی تقسیم می کنند. هر یک از این لیبل ها کاربرد خاص خود را دارد و به تناسب محل نصب و نوع کاربری جنس آن انتخاب می شود.

لیبل پی وی سی نیز یکی از انواع پرکاربرد لیبل به شمار می آید که غالبا برای مصارف مختلف تبلیغاتی، دکوراسیون و معرفی محصول کاربرد دارد و با روش های مختلف دیجیتال، افست و سیلک اسکرین چاپ می شود. قیمت لیبل های پی وی سی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن ها عبارت است از:

  • تعداد لیبل مورد نیاز
  • اندازه و طرح لیبل
  • خدمات جانبی پس از چاپ مانند برش های خاص
  • استفاده از رنگ های خاص برای چاپ لیبل
  • پوشش مورد استفاده برای روی لیبل مانند پوشش های مات یا براق

در صورتی که نیازمند به کسب اطلاعات بیشتر درباره برچسب ها و نحوه طراحی و ثبت سفارش آن دارید، می توانید با کارشناسان شرکت چاپ بازار تماس بگیرید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید