۵ نکته مهم که قبل از سفر به قشم باید بدانید

۵ نکته مهم که قبل از سفر به قشم باید بدانید

جزیره قشم در جنوب ایران، در تنگه هرمز واقع قرار دارد. این جزیره بزرگترین جزیره غیرخاکی ایران محسوب شده و به دلیل موقعیت مکانی خود، از اهمیت تجاری بالایی برخوردار است.

کد خبر : ۱۷۹۳۵۶
بازدید : ۳۳

جزیره قشم، نگین خلیج فارس، با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منحصر به فرد، هر ساله میزبان خیل عظیمی از مسافران از سراسر ایران و جهان است. اگر شما هم قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید، این نکات مهم قبل از سفر به قشم را بخوانید. این نکات به شما کمک میکند تا سفر بهتری را به این جزیره زیبا و دیدنی تجربه کنید.

قشم کجاست؟

جزیره قشم در جنوب ایران، در تنگه هرمز واقع قرار دارد. این جزیره بزرگترین جزیره غیرخاکی ایران محسوب شده و به دلیل موقعیت مکانی خود، از اهمیت تجاری بالایی برخوردار است.

فاصله تهران تا قشم با هواپیما

با خرید بلیط تهران قشم حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول میکشد تا به این جزیره بزرگ و زیبا برسید. ایرلاین‌های مختلفی مانند ایران ایر، ماهان، قشم ایر و کیش ایر در این مسیر پرواز دارند.

201

ایرلاین‌های مسیر تهران قشم

از آنجا که در طول هفته پرواز‌های مختلفی در مسیر تهران قشم فعالیت دارند، یکی از موارد مهمی که میتواند بر کیفیت سفر شما تاثیر داشته باشد، انتخاب ایرلاین است. شما در زمان خرید بلیط تهران قشم میتوانید یکی از ایرلاین‌های زیر را انتخاب کنید:

⦁ ایران ایر

⦁ ماهان

⦁ قشم ایر

⦁ کیش ایر

قیمت بلیط قشم

اگر قیمت و هزینه تمام شده رزرو پرواز تهران قشم برای شما مهم است، باید بدانید که عوامل مختلفی بر آن موثر است. از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما تهران قشم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

زمان سفر به قشم

⦁ فصل: به طور کلی، قیمت بلیط هواپیما در فصل‌های پرمسافر مانند بهار و زمستان بیشتر از فصل‌های کممسافر مانند تابستان و پاییز است. از همین رو اگر میخواهید هزینه کمتری بابت پرواز بپردازید، بهتر است زمان سفر خود را به ایام غیرپیک و کم گردشگر موکول کنید.

⦁ ایام تعطیل: در ایام تعطیلات مانند عید نوروز و تعطیلات رسمی، قیمت بلیط هواپیما به طور قابل توجهی افزایش مییابد.

⦁ روز هفته: معمولا قیمت بلیط هواپیما در روز‌های وسط هفته (به استثنای دوشنبه) ارزانتر از آخر هفته است.

نوع بلیط هواپیما

⦁ بلیط چارتر: بلیط‌های چارتر معمولا از بلیط‌های سیستمی ارزانتر هستند، اما شرایط استرداد و تغییر تاریخ آن‌ها سختگیرانه تر است. در برخی از موارد امکان استرداد این نوع بلیط‌ها وجود ندارد. پس حتما پیش از خرید بلیط چارتر قوانین آن را مطالعه کنید.

⦁ بلیط سیستمی: بلیط‌های سیستمی قیمت مشخصی دارند و میتوان آن‌ها را به راحتی استرداد کرد یا تاریخ پرواز را تغییر داد. گاهی اوقات برخی از شرکت‌ها روی بلیط‌ها تخفیف دارند که میتوانید در صورت منعطف بودن زمان سفر خود آن‌ها را خریداری کنید.

انتخاب ایرلاین

⦁ نوع هواپیما: قیمت بلیط هواپیما‌های مدرن و مجهزتر معمولا بیشتر است. اگر کیفیت هواپیما برای شما اهمیت دارد، حتما درباره هواپیما‌ها تحقیق و گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

⦁ خدمات ارائه شده: ایرلاین‌های مختلف خدمات متفاوتی مانند پذیرایی، انتخاب صندلی و حمل بار مجاز ارائه میکنند که بر قیمت بلیط هواپیما تاثیر میگذارد.

بهترین زمان مناسب برای سفر به قشم

بهترین زمان سفر به قشم از نظر آب و هوایی، فصل‌های پاییز و زمستان است. در این فصل‌ها هوا خنک و دلپذیر میشود و از شرجی بودن هوا خبری نیست. البته اگر به دنبال تفریحات ساحلی هستید، فصل‌های بهار و تابستان نیز میتوانند مناسب باشند. با توجه به بودجه و انتظارات خود از سفر میتوانید بهترین زمان را برای گشت و گذار در جزیره زیبای قشم انتخاب کنید.

202

ارزانترین راه‌های سفر به قشم

ارزانترین راه سفر به قشم، سفر با اتوبوس یا قطار است که البته باید ابتدا خودتان را به بندرعباس برسانید و از آنجا به قشم بروید. این روش سفر زمانبر و خستهکننده خواهد بود. اگر به دنبال سفری سریعتر و آسان هستید، بهترین راه سفر خرید بلیط هواپیما قشم است.

نکات مهم و حیاتی برای سفر به قشم

با توجه به اقلیم و موقعیت خاص جغرافیایی قشم لازم است، در زمان برنامهریزی و سفر به جزیره نکات تکمیلی را مدنظر قرار دهید:

⦁ قبل از سفر، از وضعیت آب و هوای قشم اطلاع پیدا کنید.

⦁ برای اقامت، هتل یا اقامتگاه مناسب خود را از قبل رزرو کنید.

⦁ برای حمل و نقل در جزیره، میتوانید از تاکسی، اتوبوس یا ماشین‌های اجار‌های استفاده کنید.

⦁ از چادر زدن در مکان‌های غیرمجاز خودداری کنید.

⦁ به فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی احترام بگذارید.

⦁ برای گشت و گذار در جزیره، میتوانید از تور‌های گردشگری استفاده کنید.

⦁ در قشم، مراکز خرید و بازار‌های متعددی وجود دارد که میتوانید از آن‌ها سوغاتی و یادگاری خریداری کنید.

⦁ غذا‌های محلی قشم مانند نان تمشی، هواری و مضبی را حتما امتحان کنید. رستوران‌های محلی و اقتصادی در جزیره زیاد است که شناسایی آن پیش از سفر میتواند برای کاهش هزینه‌های خورد و خوراک کمک کند.

رزرو پرواز قشم با بهترین قیمت در فلای تودی

با دانستن نکات ذکر شده در این مطلب، میتوانید سفری راحتتر و لذتبخشتر به جزیره قشم داشته باشید. برای خرید بلیط هواپیما قشم چارتر یا لحظه آخری و سیستمی به سایت و اپلیکیشن فلایتودی مراجعه کرده و با مقایسه قیمت پرواز ایرلاین‌های مختلف، بهترین گزینه را را انتخاب کنید. همچنین امکان رزرو همزمان هتل قشم از میان متنوعترین گزینه‌ها در این سایت وجود دارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید