از بین بردن سوسک کابینت

از بین بردن سوسک کابینت

سوسک کابینتی چیست؟ و از بین بردن سوسک کابینت با قوی ترین سم سوسک ریز، خمیر سوسک کش کافی کشاورزباشی.

کد خبر : ۱۹۱۹۵۵
بازدید : ۳۶۴۱

وجود سوسک ریز کابینت در بعضی از آشپزخانه‌ها زندگی را برای اعضای خانواده دچار بحران می‌کند؛ زیرا آشپزخانه مکانی برای نگهداری مواد غذایی و پخت‌‌‌وپز است و رعایت اصول بهداشتی در آن اهمیت زیادی دارد. تصور عبور سوسک کابینت از روی تمام وسایل، ظرف‌ها و سطوح مختلف آشپزخانه، احساس ناخوشایندی به همراه دارد. علاوه‌بر‌این،‌ سوسک به‌عنوان حشره‌ای موذی و آزاردهنده در انتشار بسیاری از بیماری‌ها مانند: آلرژی و آسم، التهابات پوستی و اختلالات گوارشی و همچنین در انتشار عفونت‌ها نقش زیادی دارد؛ بنابراین همه افراد درگیر با این مشکل به دنبال راهی برای از بین بردن سوسک های ریز کابینت هستند.

سوسک‌های کابینتی از طریق کیسه‌ها و جعبه‌ها، لباس‌ها، کفش‌ها، آشغال‌ها، لوله‌ها، شکاف‌ها و... وارد خانه می‌شوند. در این مقاله، قصد داریم درباره علت سوسک زدن کابینت‌های آشپزخانه، روش های از بین بردن سوسک کابینت صحبت کنیم. در ادامه نیز به معرفی دو محصول سم سوسک قوی از کشاورزباشی که تنها راه ‌حل از بین بردن سوسک ریز کابینت، خرید سم سوسک کش قوی مانند: خمیر سوسک کش کافی Kafi کشاورزباشی، خمیر سوسک کش واریور و پودر سوسک کش گرین لیف؛ معرفی و روش استفاده از این سموم قوی سوسک کش را آموزش و از همه مهمتر دلایل انتخاب این محصولات را خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.

سوسک کابینتی چیست؟

سوسک ریز کابینت که با نام‌های: سوسک آلمانی کابینت، سوسک قهوه‌ای کابینت، سوسک چوبی و سوسک کوچک نیز شناخته می‌شود، یک حشره موذی کوچک به رنگ قهوه‌ای روشن و در اندازه 1.2 تا 1.4 اینچ است. سوسک‌های کابینتی ماده در زمان تخم‌گذاری 40 تخم سوسک کابینت تولید می‌کنند. به همین دلیل، سرعت رشد و تکثیر بسیار بالایی دارند.

هر سوسک ماده در طول زندگی خود قادر به تولید 400 تخم است. یکی از ویژگی‌های مهم این حشره پنهان شدن در مخفیگاه در طول روز و فعال شدن در ساعات شب است.

چرخه عمر سوسک کابینت در شرایط معمولی حدود 100 روز است. آن‌ها در این مدت بارها و بارها تکثیر می‌شوند و هر 60 روز یک ‌بار نسل جدیدی را تولید می‌کنند.

آب، غذا و گرما را می‌توان به‌عنوان سه فاکتور مهم و موردعلاقه این نوع سوسک معرفی کرد.

سوسک کابینت از کجا میاد و علت سوسک زدن کابینت چیست؟

سوسک از کجا وارد منازل و آشپزخانه‌ها می‌شود و اصلا علت سوسک کابینتی چیست؟‌ در پاسخ به این سوال نمی‌توان یک مورد مشخص را به‌عنوان علت سوسک کابینت معرفی کرد؛ زیرا راه‌های مختلفی برای ورود این حشرات موذی و چندش‌آور به آشپزخانه و کابینت‌ها وجود دارد. از مهم‌ترین راه‌های ورود سوسک‌های کابینتی به محیط منزل و آشپزخانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که از طریق:

  • کارتن‌ها، کیسه‌ها و جعبه‌های خرید
  • کفش‌ها و لباس‌ها
  • ضایعات و آشغال‌ها
  • شکاف‌ها،‌ لوله‌ها و نشتی‌های آب
  • سطل زباله

روشهای دفع سوسک زیر کابینت

از بین بردن سوسک کابینت

در بخش‌های قبلی این مطلب با ویژگی‌های سوسک ریز کابینت و راه‌های ورود این حشره به آشپزخانه و کابینت آشنا شدید. یکی از دغدغه‌های فکری بسیار مهم افرادی که سوسک‌های آلمانی وارد منزل آن‌ها شده‌اند، این است که سوسک کابینت را چگونه از بین ببریم؟ در این بخش، به معرفی روش‌های از بین بردن سوسک های ریز کابینت پرداخته‌ایم‌. مهم‌ترین روش‌های دفع سوسک کابینت به دو گروه شامل روش‌های خانگی و روش استفاده از سم سوسک کابینت تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه، به‌طور کامل با این روش‌ها آشنا خواهید شد:

روش های خانگی

  • استفاده از سرکه
  • استفاده از بوره و شکر
  • استفاده از مخلوط جوش‌شیرین و شکر
  • استفاده از ترکیب اسیدبوریک، آرد و پودر کاکائو
  • استفاده از خاک دیاتومه خوراکی
  • استفاده از آب و صابون
  • استفاده از سنبل‌الطیب یا علف گربه
  • استفاده از تله بطری نوشابه
  • استفاده از ترکیب پیاز و جوش‌شیرین
  • استفاده از اسپری اسانس
  • استفاده از چند حبه سیر
  • استفاده از وازلین برای ایجاد تله ژله‌ای
  • استفاده از برگ بوی پودرشده
  • استفاده از بستنی برای ایجاد تله
  • استفاده از تله خیار
  • استفاده از تفاله قهوه
  • استفاده از محلول آب و پودر آمونیاک
  • دور نگه‌داشتن آب و غذا از محیط زندگی سوسک‌های کابینت
  • نظافت کامل آشپزخانه
  • حذف دسترسی سوسک ریز کابینت به آب
  • نگهداری از مواد غذایی در ظروف دربسته
  • عدم نگهداری از زباله در خانه
  • استفاده از پوست یا آب‌لیمو
  • بستن شکاف‌ها و سوراخ‌ها و رفع نشتی آب
  • خنک نگه‌داشتن مکان‌ زندگی سوسک‌ها
  • تمیز کردن مداوم کابینت‌ها
  • شستن ظروف بلافاصله بعد از خوردن غذا

سم سوسک کابینت

یکی دیگر از روش های از بین بردن سوسک های ریز کابینت استفاده از سم سوسک کابینت است. سم سوسک ریز کابینت به شکل‌های مختلفی تولید می‌شود.

انواع سم سوسک عبارت‌اند از: سم اسپری، سم مایع، سم پودری و سم خمیری. بعد از خرید سم سوسک، باید تجهیزات موردنیاز برای استفاده از سم را نیز آماده کنید. در انتخاب سم سوسک حتما به نکاتی مانند محیط استفاده از سم، انتخاب میزان قوی بودن سم باتوجه‌به متراژ محیط، بررسی میزان آلودگی محیط قبل از خرید سم سوسک، آماده‌ کردن تجهیزات ایمنی،‌ استفاده از دستکش برای جلوگیری از تماس سم با پوست دست، استفاده از ماسک و... توجه داشته باشید. (پیشنهاد کشاورزباشی مطالعه نکات ایمنی در استفاده از سموم سوسک کش می‌باشد)

تنها راه از بین بردن سوسک کابینت

به نقل از مجله فروشگاه سم و کود کشاورزباشی از بین تمام روش‌هایی که برای از بین بردن سوسک کابینت معرفی کردیم، استفاده از انواع سم سوسک کابینت، تنها راه ‌حل از بین بردن سوسک ریز کابینت محسوب می‌شوند. روش‌های خانگی شاید تا حدودی باعث دفع سوسک‌های آلمانی شوند؛ اما سم‌ها به‌طور کامل سوسک‌ها را ریشه‌کن می‌کنند‌. برای استفاده از سم‌های مایع سوسک کش باید از تجهیزات مخصوص سمپاشی استفاده کنید. علاوه‌براین، تمام وسایل و مواد غذایی موجود در آشپزخانه را به‌طور کامل از این مکان خارج کنید. برخورد سم مایع سوسک کش با ظرف‌ها، مواد غذایی و سطوح مختلف آشپزخانه مضرات زیادی به همراه دارد.‌

اعضای خانواده نیز باید مدتی خانه را ترک کنند؛ زیرا وجود ذرات سم در هوا برای دستگاه تنفسی آن‌ها بسیار مضر است. کسی که سم‌پاشی را انجام می‌دهد، حتما باید از لباس مخصوص،‌ ماسک، عینک ایمنی و دستکش استفاده کند. باتوجه‌به دردسرهای زیاد استفاده از سم مایع، به همه افرادی که قصد از بین بردن سوسک‌های ریز کابینت خود را دارند، الان برای شما سوال پیش می آید که با این همه خطرات؛ سوسک کابینت چگونه از بین ببریم؟ توصیه می‌شود که روش‌های ساده‌تر و کم‌عارضه‌تری مانند استفاده از خمیر سوسک کش کافی و پودر سوسک کش برای ریشه‌کن کردن سوسک‌های کابینت آشپزخانه خود انتخاب کنند.

سم سوسک کش قوی کابینت

حالا وقت انتخاب و خرید سم سوسک کش قوی کابینت از فروشگاه سم و کود کشاورزباشی است. تا شما به سلاح‌های قدرتمند خود مسلح و برای از بین بردن سوسک کابینت آماده باشید چرا که در ادامه به معرفی قوی ترین سم سوسک ریز می پردازیم:

خمیر سوسک کش کافی

از بین بردن سوسک کابینت

خمیر سوسک کش Kafi کشاورزباشی، با ساختار سم سوسک آمپولی عرضه می‌شود. یکی از محبوب‌ترین محصولات سوسک کش موجود در بازار، خمیر سوسک کش کافی است. استفاده از این ترکیب یکی از روش‌های مؤثر برای از بین بردن سوسک‌های ریز کابینتی محسوب می‌شود.

فرمولاسیون خمیر سوسک کش کافی به گونه‌ای است که سوسک‌ها را به سمت خود جذب می‌کند و سپس از طریق تغذیه یا حتی تماس با خمیر، آن‌ها را می‌کشد.

این خمیر باید به صورت نقطه‌گذاری در مسیر تردد سوسک‌ها ( در هر قسمت از خانه، آشپرخانه، کابینت و... ) قرار گیرد و بهتر است در جاهایی قرار داده شود که شسته یا پاک نشود.

ماندگاری اثر خمیر سوسک کش کافی، قوی ترین سم سوسک ریز موجب می‌شود که نیازی به تکرار سمپاشی و هزینه مجدد نداشته باشید. سم سوسک آمپولی Kafi نه تنها برای سوسک‌های ریز بلکه برای سایر انواع سوسک‌ها مانند سوسک آمریکایی و سوسک فاضلابی و سوسک آلمانی نیز کشنده است.

سم سوسک آمپولی کافی کاملاً بی‌بو است و بدون هیچ محدودیتی در هر فضایی قابل استفاده است. از این خمیر می‌توان به راحتی در خانه، ادارات، مدارس، بیمارستان‌ها و... استفاده کرد.

توجه داشته باشید که پس از استفاده از این خمیر نیازی به تخلیه محیط نیست، زیرا هیچ بویی و گازی از خود منتشر نمی‌کند. فراموش نکنید که برای از بین بردن سوسک ریز کابینت؛ این سم کافیست!

خمیر سوسک کش واریور

خمیر سوسک‌کش واریور یکی از بهترین محصولات برای از بین بردن انواع سوسک‌ها از جمله سوسک‌های ریز کابینتی، آلمانی، آمریکایی و فاضلابی است. این خمیر از مواد قوی تولید شده و تأثیر بلندمدت و قطعی دارد. با استفاده از واریور، نیازی به تکرار سم‌پاشی و تحمل بوی بد سموم نخواهید داشت.

کافی است خمیر را در نقاط کلیدی خانه مانند گوشه‌های دیوار، کابینت، سینک ظرفشویی و چاه‌های فاضلاب قرار دهید.

این محصول علاوه بر نابود کردن سوسک‌های بالغ، تخم‌ها و نوزادان آن‌ها را نیز از بین می‌برد و بدون نیاز به تکرار تا مدت طولانی اثرگذار است.

خمیر واریور سازگار با محیط زیست و بی‌خطر برای انسان است و به راحتی در خانه، ادارات و سایر فضاها قابل استفاده می‌باشد.

پودر سوسک کش گرین لیف

پودر سوسک کش گرین لایف، محصولی قدرتمند از کشور چین، به طور کامل انواع سوسک‌ها و حشرات موذی را در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری ریشه‌کن می‌کند. این پودر خشک پنج گرمی، با مکانیسم تماسی و گوارشی عمل کرده و با عبور یا خوردن آن توسط سوسک‌ها و حشرات، آنها را از بین می‌برد.

سخن پایانی برای از بین بردن سوسک کابینت

این مقاله توسط متخصصین شرکت کشاورزباشی که این مجموعه با سالها تجربه دارای فروشگاه سم حشرات خانگی می‌باشد، تدوین شده و با معرفی سوسک ریز کابینتی و روش‌های از بین بردن سوسک کابینت؛ شما اکنون با سم سوسک کش قوی کابینت مانند خمیر سوسک کش کافی ( سم سوسک آمپولی Kafi) آشنا شدید. کارشناسان کشاورزباشی به خاطر اهمیت کابینت به دلیل نگهداشت مواد غذایی در کابینت برای از بین بردن سوسک های ریز کابینت اکید توصیه می‌کنند تا حد ممکن از سمپاشی سوسک با سموم مایع خودداری کنید.

اما اگر نکات در هنگام سمپاشی سوسک کابینت نکات ایمنی مهم را رعایت می‌کنید. شرکت کشاورزباشی برای از بین بردن سوسک کابینت، یک نوع سم قوی سوسک کابینت با حالت مایع به بازار عرضه کرده است؛ سم سوسک کش کافی به صورت سم مایع سوسک کش می‌باشد، که می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای از بین بردن سوسک های ریز کابینت با روش سمپاشی سوسک باشد.

پیشنهاد می‌شود قبل استفاده از سم سوسک کش (از هر نوعی) حتما نکات ایمنی مربوط به آن را مطالعه کنید.

تنها هدف ما این است که خانه شما عاری از هرگونه سوسک باشد، به همین دلیل همیشه در تلاش هستیم بهترین‌ها را در اختیار شما بگذاریم.

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید