تصاویر و تغییرات لو رفته مزدا CX-5 مدل 2027

بررسی ها نشان می دهد که نشانههایی از کاربردیتر شدن در CX-5 مدل 2027 وجود دارد. پنجرههای ردیف دوم بزرگتر به نظر میرسند که نشاندهنده فاصله محوری بیشتر و فضای پای بیشتر در عقب است. خط سقف کمتر شیبدار شده که فضای سر و بار بیشتری را فراهم میکند. زیر خودرو، سیستم تعلیق عقب چنداتصالی (مولتیلینک) دیده میشود که بر خلاف CX-50، از تعلیق سادهتر تیرپیچشی استفاده نمیکند.
فرادید| صنعت خودرو دائماً در حال تغییر است، اما یک چیز ثابت مانده: علاقه مردم به شاسیبلندها (SUVها) تمامی ندارد. مزدا با توجه به این موضوع، تصمیم گرفته مدل CX-5 را در کنار مدل جدید CX-50 حفظ کند. این تصمیم هوشمندانه به نظر میرسد، زیرا کراساوورهای قدیمیتر همچنان پرفروشترین مدل این برند در آمریکا بود و در سال گذشته ۱۳۴.۰۸۸ دستگاه فروش داشت. اما با گذشت نزدیک به ۹ سال از عمر این مدل، نیاز به جایگزینی آن احساس میشود و خوشبختانه جانشینی آن چندان دور نیست.
به گزارش فرادید، مزدا در حال آزمایش نمونه اولیهای با بدنه تولیدی و چراغهای نهایی دیده شده است. نسل سوم CX-5 توسط یوتیوبر KindelAuto در کالیفرنیا رویت شد که ادعا میکند این نمونه ممکن است پیشرانهای الکتریکیشده داشته باشد، زیرا در کنار مدلهای هیبریدی کیا اسپورتیج و هوندا CR-V تست میشد. با این حال، بعید است که این خودرو به موتور نسل بعدی Skyactiv-Z مزدا مجهز باشد، زیرا این موتور چهار سیلندر جدید تا سال ۲۰۲۷ معرفی نمیشود و انتظار میرود CX-5 جدید زودتر از آن عرضه شود.
مزدا در طراحی ظاهری محتاطانه عمل کرده است. نسل بعدی CX-5 به شدت از CX-70 الهام گرفته و خطوط تیز طراحیهای قبلی کُدو را با سطوح نرمتر و منحنیتر جایگزین کرده است. اگرچه برخی ممکن است این سبک را بپسندند، اما خطر این وجود دارد که این شاسیبلند در میان دیگر کراساوورهای پف کرده گم شود. با این حال، بهتر است قضاوت نهایی را تا زمان رونمایی کامل به تعویق بیندازیم.
نشانههایی از کاربردیتر شدن این مدل وجود دارد. پنجرههای ردیف دوم بزرگتر به نظر میرسند که نشاندهنده فاصله محوری بیشتر و فضای پای بیشتر در عقب است. خط سقف کمتر شیبدار شده که فضای سر و بار بیشتری را فراهم میکند. زیر خودرو، سیستم تعلیق عقب چنداتصالی (مولتیلینک) دیده میشود که بر خلاف CX-50، از تعلیق سادهتر تیرپیچشی استفاده نمیکند.
نمای کاملی از کابین دیده نمیشود، اما از برخی زوایا میتوان پشت یک سیستم اطلاعاتسرگرمی مرکزی بزرگ را تشخیص داد. مزدا معمولاً در افزایش اندازه نمایشگرها زیادهروی نمیکرد، اما این روند در حال تغییر است. مدلهای جدید EZ-6 سدان و EZ-60 کراساوور (که برای آمریکا عرضه نمیشوند) نمایشگرهای بزرگی دارند و به نظر میرسد CX-5 جدید نیز از این روند پیروی کند.
در حالی که شاسیبلندها ممکن است برای علاقهمندان خستهکننده باشند، اما ستون فقرات کسبوکار هستند. در حقیقت فروش بالای مدلهایی مانند CX-5 به مزدا کمک میکند تا فعالیت خود را ادامه دهد و پروژههای جذابی مانند میاتا و شاید حتی یک خودروی اسپرت روتاری را تأمین مالی کند. این خودروساز مستقر در هیروشیما همچنان نسبتاً کوچک است، بهویژه در مقایسه با رقیب داخلی خود، تویوتا، که در سال ۲۰۲۴ برای پنجمین سال متوالی برتری فروش جهانی را به دست آورد.