ژیان با چهره‌ای جدید؛ نوستالژی سیتروئن

ژیان با چهره‌ای جدید؛ نوستالژی سیتروئن

نامی که برای این رندر انتخاب شده، سیتروئن ایی-مهاری است که مشاهده می‌کنید جزئیات مشترک بسیاری با طرح اولیه ژیان دارد. در صورت توجه کمپانی فرانسوی به تولید این مدل، قطعا خاطره ژیان برای بسیاری از مخاطبان این برند باردیگر زنده خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۳۶
بازدید : ۴۵۶
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

ژیان یکی از ماندگارترین و معروف‌ترین برند‌های خودرویی در کشور ایران است. این فرانسوی کوچولو که با ظاهر متفاوت خود برای سال‌ها در خیابان‌های ایران حضور داشته، اکنون به نمادی از یک خودروی کلاسیک و بخشی از تاریخ این صنعت مبدل شده است.

اولین بار در سال ۱۹۶۷ روی خط تولید قرار گرفت و مدل‌های مختلف آن تا سال ۱۹۸۳ همچنان تولید شد. موتور ۲ سیلندر کم مصرف پس از طراحی ظاهری، مهم‌ترین ویژگی این خودرو بود، چیزی حدود ۵ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی!

اما ژیان در بخش فنی نیز میزبان یک فناوری مهم بود؛ سیستم تعلیقی ژیان نسبت به زمان خود بی‌نظیر است:، زیرا ساختار تعلیق این خودرو به صورت دو استوانه است که زیر خودرو قرار دارد، در واقع نوعی کمک فنر که در طول خودرو قرار می‌گیرد و هر کدام از میله‌ها به یکی از چرخ‌ها متصل می‌شود. ضربه گیر هم به صورت یک واحد مجزا عمل می‌کند.

ژیان
جالب است بدانید که یک مهره در آن وجود دارد که با شل و سفت کردن آن (به صورت دستی) می‌توان ارتفاع خودرو را تنظیم کرد. بسیاری آن را با سیستم تعلیق هیدرونیوماتیک مشهور سیتروئن اشتباه می‌گیرند. بخاطر استفاده از همین سیستم تعلیق است که در موانع و دست انداز‌ها سطح بالایی از راحتی و نرمی را به همراه داشت، چیزی که در پیکان آن زمان به هیچ عنوان قابل احساس نبود!

اما آنچه که بهانه پرداختن به ژیان شد، تصاویر رندری است که اخیرا در رسانه‌های بین المللی جابجا می‌شود و به نوعی طراحی بروز و فناورانه ژیان را تداعی می‌کند.

برای مقایسه بهتر تصاویر را نزدیک هم قرار داده ایم:

ژیان
نامی که برای این رندر انتخاب شده، سیتروئن ایی-مهاری است که مشاهده می‌کنید جزئیات مشترک بسیاری با طرح اولیه ژیان دارد. در صورت توجه کمپانی فرانسوی به تولید این مدل، قطعا خاطره ژیان برای بسیاری از مخاطبان این برند باردیگر زنده خواهد شد.

برچسب ها: ژیان سیتروئن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیشنهاد ویژه