به جرات میتوان گفت شیائومی از آن دست برندهایی بود که مدت زمان کوتاهی توانست شهرت یک برند یکه تاز را در دنیای تکنولوژی به دست آورد. در این میان، طی سالهای گذشته دنیای فناوری با برندهایی همچون نوکیا، سامسونگ و آیفون تکامل پیدا کرد و با برندهای نوظهوری همچون شیائومی سرعت تکامل خود را نشان داد.
به گزارش کاماپرس، شیائومی با ارایه قیمتهای مناسب برای محصولات خود در کنار کیفیت بالا توانست توجه و علاقه خریدارن را به خوبی جلب کند. البته ۱۰ حقیقت جالب درباره شیائومی وجود دارد که نشان میدهد نام برند نیز در این موفقیت تاثیرگذار بوده است.
معنای لغوی شیائومی، برنج و ارزن است که نشاندهنده این است که این برند قصد دارد پیش از دستیابی به اوج، از چیزهای کوچک کار خود را شروع کند.
نکته دیگر درباره این برند که شرط میبندیم تا پیش از این نمیدانستید، مربوط به قسمت دوم آن است. Mi در لفظ شیائومی مخفف شده Mission impossible یا ماموریت غیرممکن است. این قسمت از برند به موانعی اشاره دارد که غلبه بر آنها غیرممکن بوده است، اما صاحبان این برند بر آنها چیره شدهاند.
دومین مورد از ۱۰ حقیقت جالب درباره شیائومی شباهت آن به اپل چین است. بیشتر تولیدات این برند از لحاظ سادگی، مینیمال بودن و ظرافت شباهت بسیاری به اپل دارد. همچنین شور و هیجانی که شیائومی در کشور چین ایجاد کرد کاملا شبیه عملکرد اپل در آمریکا است. علاوه بر این این برند همچون اپل برند تلویزیون مخصوص به خود را دارد.
طلسم این برند خرگوشی با اسم «میتو» است. این خرگوش یک کلاه اوشانکا به سر دارد که ستارهای قرمز روی آن به چشم میخورد و روسری قرمزرنگی به گردن آن آویزان است. آیا این طراحی برای شما جالب نیست؟
یکی دیگر از ۱۰ حقیقت جالب درباره شیائومی این است که تنها در کشور چین و سنگاپور مرکز فروش فیزیکی دارد. این برند به طور کلی تولیدات خود را به شکل آنلاین و مجازی به فروش میرساند. به همین دلیل با کاهش بسیاری از هزینهها قیمت محصولات خود را در سطح مناسبی حفظ میکند.
شیائومی از هیچ امکاناتی برای تبلیغات استفاده نمیکند و با این وجود کسب چنین اعتبار و شهرتی تعجببرانگیز است.
شیائومی برندی است که ۱۵۰۰۰ موبایل را طی دو ثانیه در کشور هند به فروش رساند. همچنین این برند در سال ۲۰۱۴ در یک روز ۲.۱ میلیون موبایل هوشند را فروخت و رکورد جهانی گینس را شکست.
آیا میدانستید از بین ۹ موقعیت برتر برای رهبری این برند، سه مقام به کسانی که قبلا کارمند گوگل بودهاند، اختصاص دارد؟ درباره ارتباط گوگل با شیائومی اطلاعاتی نداریم، اما میدانیم این افراد به اندازهای بااستعداد و ماهر هستند که شاید شیائومی موفقیت خود را مدیون آنها است.
هشتمین مورد از ۱۰ حقیقت جالب درباره شیائومی، طراحی بهخصوص دوربینهای داخلی محصولات این برند است که افراد را زیباتر نشان میدهد. به طوری که با محصولات این برند پستهای صفحه اینستاگرام شما بسیار جذاب خواهد بود.
این برند سنگاپور را بهعنوان مقر بینالمللی خود انتخاب کرده است؛ زیرا:
به کیفیت بازخورد این کشور در زمینه محصولات خود اعتقاد دارد.
سنگاپور یک بازار پیچیده است که باعث برتری این برند در صنعت فناوری میشود.
وقتی که لوگوی این برند را برعکس کنید، کلمهای را در آن پیدا میکنید که به یک کاراکتر چینی شباهت زیادی دارد. این کلمه در چینی به معنای «نه هر ضربه» و در زبان انگلیسی به معنای «قلب» است.