E۴۶ CSL؛ طراحی ماندگار «ب ام و»

E۴۶ CSL؛ طراحی ماندگار «ب ام و»

اما ب ام و که متوجه جذابیت‌های E۴۶ ام ۳ برای مخاطبان خود شده بود مدتی بعد در سال ۲۰۰۳ از تریم M۳ CSL رونمایی کرد. ردلاین امپر این خودرو ۸ هزار دور در دقیقه را نشان می‌داد که قطعا یکی از ماندگارترین‌های کمپانی ب ام و در تمام دوران است.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۹
بازدید : ۱۶۰
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

عدد ۴۶ در صنعت خودرو به ویژه هنگام استفاده با حرف E انگلیسی یکی از جاودانه‌ترین و مهم‌ترین کد‌های جهان است!

ب ام و در سال ۱۹۹۷ کد E۴۶ را برای معرفی چهارمین نسل از محصولات سری ۳ استفاده کرد و تا سال ۲۰۰۶ نیز روی خط تولید قرار داشتند.

ایی ۴۶؛ طراحی ماندگار

این اتاق چنان ترکیب فوق العاده‌ای از زیبایی و سادگی را ارائه کرد که هنوز هم مخاطب از مشاهده آن لذت می‌برد و احساس هیجان خود را نمی‌تواند پنهان کند. اینجا شرایطی دقیقا شبیه اتاق گلف ۹۲ و یا ماسل کار‌های آمریکایی وجود دارد که نمی‌توان زمانی برای بازنشستگی آن‌ها در ذهن مخاطب متصور بود!

برای ایی ۴۶ از پیشرانه ۶ سیلندر در مدل‌های مختلف و همچنین پیشرانه دیزل استفاده شد. اما جذاب‌ترین تریم E۴۶ قطعا به نسخه ام آن مربوط می‌شود که در اکتبر سال ۲۰۰۰ با پیشرانه تیون شده ۳.۲ لیتری ۶ سیلندر در کلاس‌های کوپه و کانورتیبل ارائه شد.

E۴۶ M۳ CSL؛ کدی که در خاطر می‌ماند!

اما ب ام و که متوجه جذابیت‌های E۴۶ ام ۳ برای مخاطبان خود شده بود مدتی بعد در سال ۲۰۰۳ از تریم M۳ CSL رونمایی کرد. ردلاین امپر این خودرو ۸ هزار دور در دقیقه را نشان می‌داد که قطعا یکی از ماندگارترین‌های کمپانی ب ام و در تمام دوران است.

یکی دیگر از تفاوت‌های سی اس ال به مهندسی وزن و کاهش آن در مقایسه با نسخه ام ۳ مربوط می‌شود. وزن نهایی این خودرو ۱۳۸۵ کیلوگرم است که در مقایسه با ام ۳ حدود ۱۱۰ کیلوگرم سبک‌تر بود.

پیشرانه CSL که مراحلی از تیونینگ را پشت سر گذاشته بود برابر با ۳۶۰ اسب بخار خروجی دارد که این هیولای کوچک آلمانی را به یک مبارز واقعی در خیابان مبدل کرد. شاخص گشتاور نیز عدد ۳۷۰ نیوتن متر را نشان می‌داد. رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی با لاستیک‌های ۲۳۵ در محور جلو و ۲۶۵ در محور عقب استفاده شد.

خودرو طی ۴.۸ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت رسید. بیشینه سرعت نیز برابر با ۲۵۰ کیلومتر برساعت است.

ب ام و E۴۶ M۳ CSL‌ای ۴۶ با ۸ سیلندر

شاسی E۴۶ هرگز برای نصب موتور ۸ سیلندر طراحی نشده بود، اما این ماجراجویی در چند مورد توسط ب ام و مورد آزمایش قرار گرفت. نخست آن مربوط به مسابقات لمانز می‌شود که ۱۰ دستگاه از تریم ویژه M۳ GTR Straßen معرفی شد دقیقا در سال ۲۰۰۱. این تریم از پیشرانه ۸ سلیندر ۴ لیتری با خروجی ۳۸۰ اسب بخار استفاده می‌کرد.

در یکی دیگر از موارد نیز سی اس ال با پیشرانه ۸ سیلندر ۴۲۰ اسب بخاری مدنظر قرار گرفته است. اما به هرترتیب و البته تا کنون؛ ایی ۴۶ با پیشرانه ۸ سیلندر از مرحله نمونه‌های اولیه توسط ب ام و فراتر نرفته، اما همواره یک ماجراجویی شیرین برای هواداران این مدل خاص از سری ۳ بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیشنهاد ویژه