کشف گورستان باستانی با آثار شگفت‌انگیز در فرانسه (تصاویر)

کشف گورستان باستانی با آثار شگفت‌انگیز در فرانسه (تصاویر)

گورستانی متعلق به تمدن باستانی اتروسک در جزیرۀ کورسیکا کشف شده که حاوی انواع و اقسام اشیاء تزئینی است که به همراه اجساد دفن شده‌اند.

کد خبر : ۱۲۴۸۷۳
بازدید : ۳۱۶۰

فرادید | «اتروسک» نام تمدنی است که از ۲۹۰۰ سال قبل تا حدود ۲۱۰۰ سال قبل در شبه‌جزیرۀ ایتالیا شکوفا بود. زوال این تمدن همراه با شکوفایی امپراطوری روم بود. تمدن اتروسک در سال ۷۵۰ قبل از میلاد به اوج گسترش و اقتدار رسیده بود و علاوه بر ایتالیا، بخش‌هایی از فرانسه و اسپانیا و جزایر مدیترانه را نیز در بر می‌گرفت.

به گزارش فرادید؛ در سال‌های اخیر باستان‌شناسان فرانسوی با کاوش در مناطقی مثل جزیرۀ کورسیکا در دریای مدیترانه، آثار ارزشمند و حیرت‌انگیزی از این تمدن را از زیر خاک بیرون آورده‌اند. یکی از مهمترین کشفیات اخیر گورستانی است که اطلاعات تازه‌ای دربارۀ شیوه‌های تدفین در تمدن اتروسک در اختیار باستان‌شناسان گذاشته است.

کشف مقبره‌های باستانی با آثار شگفت‌انگیز در فرانسه

کاوش‌های انجام شده در سایت باستانی آلریا لاماژون (Aleria-Lamajone) در جزیرۀ کورسیکا (متعلق به فرانسه) به کشف گورستانی باستانی منجر شده که حدود یک هکتار مساحت دارد. یافته‌های این گورستان به شکل بسیار خوبی در گذر زمان حفظ شده‌اند. در این گورستان چندین شیوۀ تدفین به چشم می‌خورد: از دفن کردن در گودال‌های ساده گرفته تا استفاده از تابوت‌های سنگی یا تابوت‌های چوبی تزئین شده و حتی بقایای هیزم‌هایی که برای سوزاندن جسد به کار می‌رفته‌اند.

کشف مقبره‌های باستانی با آثار شگفت‌انگیز در فرانسه

اما جالب‌تر از این‌ها مصنوعات ارزشمندی هستند که همراه با مردگان دفن شده‌اند؛ بیش از دویست مورد مصنوعات باستانی در این گورستان به دست آمده که از جمله شامل صد ظرف زینتی سالم مربوط به دوره‌ای بین ۳۰۰ قبل از میلاد تا ۳۰۰ بعد از میلاد هستند. به غیر از ظروف، تعداد زیادی جواهرات مختلف نیز در این قبر‌ها کشف شده است؛ از جمله گوشواره‌های طلایی، قطعاتی از گردنبند‌ها و انگشتر زیبایی که بر روی نگین آن نقش یک حیوان حک شده است.

کشف مقبره‌های باستانی با آثار شگفت‌انگیز در فرانسه

یکی از جالب‌ترین قبر‌های این گورستان در جایی شبیه به یک سرداب زیرزمینی کشف شد. این نوع قبر‌ها معمولا مختص افرادی از طبقات بالای جامعه بوده‌اند. این اتاقک در عمق بیش از ۲ متری زمین قرار دارد و کاملا دست‌نخورده مانده است. در این مقبره چندین شیء تدفینی کشف شده که بر اساس آن‌ها می‌شود قدمت این قبر را حدود چهارصد سال قبل از میلاد تخمین زد.

کشف مقبره‌های باستانی با آثار شگفت‌انگیز در فرانسه

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید