با این نشانه‌ها بیماری قلبی در کمین شما است

با این نشانه‌ها بیماری قلبی در کمین شما است

بیماری‌های قلبی همچنان در صدر عوامل مرگ و میر در بسیاری از کشورها قرار دارد. این بیماری‌ها البته علائمی دارند که باید آن‌ها را جدی گرفت.

کد خبر : ۱۸۷۶۱
بازدید : ۱۶۸۰۱
این

فرادید | بیماری‌های قلبی همچنان در صدر عوامل مرگ و میر در بسیاری از کشورها قرار دارد. این بیماری‌ها البته علائمی دارند که باید آن‌ها را جدی گرفت.

به گزارش فرادید به نقل از پریونشن، دکتر استیون نیسن، رئیس بخش بیماری‌های قلبی-عروقی بیمارستان کلولند می‌گوید: «اولین علائم بیماری‌های قلبی برای بسیاری از افراد مرگ ناگهانی و یا حمله قلبی است.»

وی می‌گوید که باید به برخی علائم نسبتا عجیب توجه کرد تا بتوان به موقع از آن پیشگیری کرد. دقت کردن به سطح تریگلیسرید و کلسترول خون در امر پیشگیری از بیماری‌های قلبی بسیار مهم است.

با این وجود، پژوهش‌های انجام شده توسط دانشمندان به برخی علائم عجیب دست یافته که احتمالا - تاکید می‌کنم احتمالا - می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری کند.

البته این را هم بگویم که مشاهده هر یک از این علائم به نشانه ابتلا به بیماری قلبی نیست، چرا که شما باید به آن به منزله زنگ خطری برای مراجعه به پزشک نگاه کنید.

بوی بد دهان
اگر دهانتان بوی بسیار بدی می‌دهد - مانند زمانی که از بیماری لثه رنج می‌برید - فقط اطرافیانتان نیستند که از آن اذیت می‌شوند؛ قلب شما نیز ممکن است به شدت از آن رنج ببرد! بیماری‌های لثوی با التهاب در ارتباط است که در نهایت به تشدید بیماری‌های قلبی منجر می‌شود.

این

بنابراین شما می‌توانید با درمان بیماری‌های لثوی، علاوه بر از بین بردن بوی بد دهان احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز کم کنید.

خمیازه کشیدن حین تمرین
محققان تلاش فراوانی کرده‌اند تا خمیازه کشیدن را از نظر عملی توجیه کنند، اما تا به امروز چندان موفق نبوده و خمیازه همچنان مانند معمایی بزرگ باقی مانده است. مطالعه‌ی اخیر در دانشگاه سانی آلبانی اما نشان داد که خمیازه می‌تواند میزان اکسیژن موجود در خون را افزایش و به پاییم آمدن دمای مغز کمک کند.

بر اساس همین داده‌ها، خمیازه کشیدن حین تمرین به ویژه در روزهای گرم سال اتفاقی خوب است. اما اگر حین تمرین چندین بار خمیازه بکشید، ماجرا کمی فرق می‌کند! این اتفاق نشان می‌دهد که مکانیسم‌های خنک کننده بدن شما به خوبی کار نمی‌کنند که این مسئله می‌تواند با قلب و بافت‌های مربوط به گردش خون در ارتباط باشد.

سرگیجه پس از ایستادن
آیا تا به حال برایتان پیش آمده که حین بلند شدن از روی زمین، سرگیجه بگیرید یا چشمانتان سیاهی برود؟ مشکل فشار خون حین ایستادن تقریبا بین یک تا دو ثانیه طول می‌کشد، اما اگر سرگیجه به وجود آمده تا چند دقیقه طول کشید (به ویژه اگر سنتان زیر 55 سال است) باید آن را جدی بگیرید، زیرا ممکن است نشان از وجود یک مشکل جدی در مکانیسم گردش خونی بدن باشد.

این

بر اساس نتایج مطالعه انجام شده در دانشگاه کارولینای شمالی، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در افرادی که سرگیجگی طولانی مدت حین ایستادن را تجربه می‌کنند 54 درصد از دیگران است.

چروک لاله گوش
اگر شما هیچ یک از علائم سنتی قلب درد مانند کلسترول پایین و ابتلا به دیابت را تجربه نکرده‌اید، باید مراقب وجود چروک در لاله گوش‌هایتان باشید. نتایج پژوهش انجام شده در دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد که وجود چروک در لاله یک یا هر دو گوش با عدم کارکرد مناسب قلب در ارتباط است.

پیشتر چندین پژوهش در همین ارتباط انجام شده است. گاهی اوقات از چروک لاله گوش به عنوان «نشانه فرانک» نیز یاد می‌شود. نشانه فرانک می‌تواند با انسداد شریانی و بیماری‌های قلبی در ارتباط باشد.

انگشت حلقه کوتاه
اگر طول انگشت حلقه شما با طول انگشت نشانه‌تان برابر باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در سنین چهل تا شصت سالگی در شما بیشتر است. داشتن انگشت حلقه بلندتر نسبت به انگشت نشانه در مردان با پایین‌تر بودن احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در ارتباط است؛ این ارتباط چندان در زنان برقرار نیست. با این حال نگرانی زمانی شروع می‌شود که طول انگشت حلقه شما از طول انگشت نشانه‌تان کمتر باشد.

داشتن پوستی صاف در نوجوانی
همه ما از داشتن پوستی ناهموار در دوران دبیرستان بیزار بودیم، اما اگر شما در دوران نوجوانی از آکنه رنج برده باشید، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی تا 33 درصد در شما کمتر خواهد بود. این مسئله با سطح هورمون بدن در ارتباط است.

منبع: Prevention
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید