حساب‌ برخی‌ شرکتهای‌ هواپیمایی‌ مسدود شد

حساب‌ برخی‌ شرکتهای‌ هواپیمایی‌ مسدود شد

تعلل شرکت‌های هواپیمایی در پرداخت بدهی حدود 900 میلیارد تومانی‌شان موجب شد تا حساب برخی از شرکت‌های هواپیمایی مسدود شود.
کد خبر: ۴۳۳۳
بازدید : ۹۳۹
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
تعلل شرکت‌های هواپیمایی در پرداخت بدهی حدود 900 میلیارد تومانی‌شان موجب شد تا حساب برخی از شرکت‌های هواپیمایی مسدود شود.

به گفته مسئولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران، بدهی شرکتهای هواپیمایی از سال ٩٢ تا کنون، ٦٢ درصد افزایش یافته است به طوری که بدهی این شرکت ها از 537 میلیارد تومان در سال 92 هم اکنون به حدود 900 میلیارد تومان رسیده است.
 
این گزارش حاکی است براساس آخرین آمار ارائه شده شرکت هواپیمایی ماهان با ٣٤٨ میلیارد تومان رکورد دار بیشتر بدهی به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی است و پس از ان شرکت هواپیمایی  آسمان با ٢٥٣ میلیارد تومان، شرکت هواپیمایی ایران ایر(هواپیمایی جمهوری اسلامی) با ٢٢٠میلیارد تومان و همچنین شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با ٥٤ میلیارد تومان، از جمله دیگر شرکتهای بدهکار به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هستند.
 
این میزان بدهی 900 میلیارد تومانی حاکی از ان است که شرکتهای هواپیمایی مسافربری به تعهدات خود نسبت به تسویه بدهیهای سنواتی خود عمل نکرده اند؛ در حالی که براساس قانون شرکت ملی پخش باید مطالبات دریافتی از آنها را به خزانه دولت واریز کند.
 
در گذشته قرار بود روند فزاینده بدهی شرکت های هواپیمایی به مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فراروده های نفتی بابت سوخت گیری از طریف نهادها وارگانهایی همچون سازمان تعزیرات پیگیری شود تا بدهی این شرکتها هر چه زود تر به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی پرداخت شود اما پیگیری ها حاکی از آن است که شرکت های هواپیمایی تنها بخش کوچکی از بدهی خود را پرداخت کردند.
 
اخیرا مسئولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی اعلام کرده اند به دنبال وصول مطالبات شرکت ملی پخش از شرکتهای هواپیمایی از طریق سازمانهای مختلف هستند و به تازگی نیز حسابهای بانکی شرکتهای هواپیمایی بدهکار از سوی وزارت اقتصاد و امور دارایی مسدود شده است.
 
با این شرایط تنها بخش اندکی از بدهی‌های سنواتی شرکتهای هواپیمایی به شرکت ملی پخش، مستهلک شده است.
 
گرچه مسئولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی معتقد هستند فعالیت شرکت های هواپیمایی باید در هر صورت ادامه یابد اما از قطع سوخت رسانی به این شرکت ها به عنوان یک گزینه در صورت عدم تسویه بدهی این شرکت ها نام می برند.
 
گزینه ای که دو سال قبل یک بار توسط مسئولان وقت شرکت ملی پخش فراورده های نفتی اجرا و منجر به پرداخت اندکی از بدهی شرکتهای هواپیمایی به مجموعه شرکت پخش شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین