برادر کُشی در اشتوتگارت!

برادر کُشی در اشتوتگارت!

منتقدان کیمن جدید نه به نقاط ضعف احتمالی این خودرو که به بیش از حد خوب بودن کیمن GTS معترض هستند! آنها معتقدند که عرضه این خودرو، شاید بازار دیگر عضو محبوب خانواده پورشه یعنی مدل 911 را تحت تاثیر قرار دهد.

کد خبر : ۴۶۶۷۳
بازدید : ۲۶۲۹
فرادید | ارسلان سلیمانیان ؛ شرکت پورشه بالاخره پس از ماه ها گمانه زنی مدل ارتقایافته «کیمن» را با پسوند GTS معرفی کرد. محصول جدیدی که با توانایی های خارق العاده دینامیکی و قیمت ارزان تر نسبت به مدل محبوب 911 می تواند بسیاری از طرفداران 911 را به سمت خود جلب کند. چهره ظاهری کیمن جی‌تی‌اس جدید تفاوت عمده ای با مدل استاندارد این کوپه ندارد، اما طراحان پورشه با کشیدن دستی بر سر و گوش چهره محصول جدید خود، جذابیت بصری آن را تا حد بسیاری بالا برده اند.
برادر کُشی در اشتوتگارت!
به گزارش فرادید، سپر جدید جلو با سه دهنه ورودی هوای عظیم الجثه و اسپویلر ثابت عقب به همراه جزئیاتی چون آینه های جانبی دورنگ و رینگ های 20 اینجی آلیاژی از جمله مواردی هستند که به زعم بسیاری چهره کیمن جدید را حتی زیباتر از مدل پایه پورشه 911 ساخته است. ضمن آنکه ارتفاع نسخه تازه معرفی شده کیمن جی‌تی‌اس به میزان 30 میلی متر نسبت به مدل پایه کاهش یافته که این موضوع سبب افزایش چسبندگی خودرو خواهدشد.
برادر کُشی در اشتوتگارت!
کیمن جدید در داخل کابین نیز تغییراتی به خود دیده است؛ غربیلک فرمان 3 پره با پوشش جیر، صندلی های الیاف کربنی اسپورت و درنهایت مجموعه کرونواسپورت (شتاب سنج)، دکوراتیو داخلی کیمن جی‌تی‌اس را جوان پسندتر از گذشته ساخته است. اما مهمترین تفاوت کیمن جدید با دیگر برادران خود، مشخصات فنی و توانایی های حرکتی این کوپه 85 هزار یورویی است. شرکت پورشه برای به حرکت درآوردن کیمن جی‌تی‌اس یک پیشرانه 4 سیلندر توربو به حجم 2.5لیتر را زیر کاپوت این خودرو تعبیه کرده که می تواند 365 اسب بخار قدرت و 430 نیوتون متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد.
برادر کُشی در اشتوتگارت!
گفتنی آنکه قدرت تولیدی این پیشرانه 15 واحد بیشتر از قدرت نسخه «کیمن S» است. همچنین یک جعبه دنده 6 سرعته دستی وظیفه انتقال نیروی تولیدی پیشرانه به چرخ های عقب را بر عهده خواهد داشت. حاصل همکاری این مجموعه شتاب صفر تا صد 4.1 ثانیه‌ای کیمن جی‌تی‌اس بوده که این رکورد 1 ثانیه سریع تر از شتاب مدل «کیمن اس» است. جالب است بدانید که مشتریان پورشه امکان سفارش جعبه دنده اتوماتیک برای مدل جی‌تی‌اس را نخواهند داشت و نسخه ارتقایافته کیمن تنها با جعبه دنده دستی عرضه خواهد شد! پورشه دلیل این تصمیم را لذت بردن بیشتر رانندگان در هنگام رانندگی با کیمن جدید اعلام کرده است. ویژگی های بارز کیمن جی‌تی‌اس به همینجا ختم نمی شود؛ چراکه این خودرو با سوزاندن تنها 10.3 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر حرکت از مسیر پیمایش کم مصرف ترین محصول سگمنت خود به شمار می آید.
برادر کُشی در اشتوتگارت!
برای درک بهتر موضوع کافی است بدانیم که خودرویی چون هیوندای «جنسیس کوپه» با قدرت خروجی کمتر و توانایی های حرکتی به مراتب ضعیف تر نسبت به کیمن جی‌تی‌اس چیزی حدود 16 لیتر بنزین را در هر صد کیلومتر از مسیر حرکت می سوزاند. جالب است بدانید این خودرو به سیستم هوشمند «مدیریت ارتباطات پورشه» (که به اختصار به PCM مشهور است) مجهز شده که با کمک این سیستم می توان گوشی «آیفون» یا «آی پد» را به سیستم مولتی مدیای خودرو وصل کرد و از طریق فرمان صوتی اقدام به برقراری تماس، اجرای آهنگ و یا هر عملیات دیگری کرد.
برادر کُشی در اشتوتگارت!
به گفته قائم مقام شرکت پورشه، عرضه کیمن جی‌تی‌اس از زمستان 2018 آغاز خواهد شد. با این حال هنوز پای کیمن جدید به بازار باز نشده این خودرو منتقدان بسیاری پیدا کرده است. البته منتقدان کیمن جدید نه به نقاط ضعف احتمالی این خودرو که به بیش از حد خوب بودن کیمن جی‌تی‌اس معترض هستند! آنها معتقدند که عرضه این خودرو، شاید بازار دیگر عضو محبوب خانواده پورشه یعنی مدل 911 را تحت تاثیر قرار دهد. باید منتظر ماند و دید که سرانجام این دعوای درون خانوادگی به کجا می انجامد.


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید