الکل خطرناک‌تر است یا ماری‌جوانا؟!

الکل خطرناک‌تر است یا ماری‌جوانا؟!

بر اساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه کلرادو، مصرف الکل به نسبت ماری جوانا، آسیب بیشتری به مغر می‌رساند. آن‌ها با آزمایش‌های زیاد و تحقیقات میدانی بر روی بیش از یک هزار نفر متوجه شدند که، الکل می‌تواند بافت مغزی را تا حدود زیادی تغییر دهد.

کد خبر : ۵۰۶۶۱
بازدید : ۶۷۹۲
به گزارش فرادید به نقل از واشنگتن تایمز؛ بر اساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه کلرادو، مصرف الکل به نسبت ماری جوانا، آسیب بیشتری به مغز می‌رساند. آن‌ها با آزمایش‌های زیاد و تحقیقات میدانی بر روی بیش از یک هزار نفر متوجه شدند که، الکل می‌تواند بافت مغزی را تا حدود زیادی تغییر دهد.
خطر ماری جوانا نسبت به الکل کمتر است!

آن‌ها به تاثیرات منفی ماری جوانا کاملا اتفاق نظر دارند، اما خطر کمتری را در مقایسه با الکل و آسیب رسانی به مغز دارد. این موضوع به کاهش حجم هیپوکامپ (قسمتی از دستگاه کناره‌ای مغز، که مرکز یادگیری، و در اعماق لوب گیجگاهی جای گرفته‌است.) اشاره دارد. همچنین نتایج مطالعات بعدی نشان داد که تغییرات مخچه نیز در این امر سهیم است.
خطر ماری جوانا نسبت به الکل کمتر است!

اما آن‌ها تاکید کردند که البته در هر دو حالت، مغز نمی‌تواند با هر دو مواد مخدر سازگاری ایجاد کند. این آزمایش بر روی ۸۵۳ بزرگسال و ۴۳۹ نوجوان انجام گرفت که پس از مصرف هر دو مواد مخدر، سیستم عصبی بلافاصله واکنش نشان داده است. این تحقیقات توسط گروه روانشناسی و علوم اعصاب این دانشگاه انجام گرفت.
منبع: واشنگتن تایمز
ترجمه فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید