توجیهات فرانسوی برای افت فروش دی‌اس!

Faradeed

توجیهات فرانسوی برای افت فروش دی‌اس!

کاهش فروش در بازار چین و جنوب شرقی آسیا با افت 63.1 درصد، بیش‌تر از بقیه بود. افت فروش در هند و اقیانوس آرام 45.2، در اروپا 34.1، در منطقه اوراسیا 20.8 و در خاورمیانه و آفریقا 9.6 درصد بود. تنها بازاری که DS شاهد رشد فروش بوده است، مربوط به بازار آمریکای لاتین بود که اگرچه با رشد 21.6 درصدی مواجه شده اما کل محصولات فروخته شده در آن 1304 دستگاه بوده است.
کد خبر: ۵۶۷۲۸
بازدید : ۸۴۶
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

کارلوس تاوارس، مدیر گروه PSA در مصاحبه با اتوکار گفته است که برنامه بلندمدتی که برای این برند در نظر دارد، 30 ساله است و در حال حاضر، فقط 2 سال آن گذشته است و با وجود افت فروش محصولات این برند در سال 2017، استراتژی آینده گروه PSA در قبال زیربرند لوکس خود یعنی DS تغییری نخواهد داشت.

برند DS در سال گذشته، رکورد عجیبی از خود به جا گذاشت و آن افت شدید فروش در تمام بازارهایی که در آن فعالیت داشت بود. آمار فروش DS در سال 2016، نزدیک به 86 هزار دستگاه بود که این رقم با افت 38.5 درصدی در سال 2017، به 52 هزار و 860 دستگاه رسیده است.

توجیهات فرانسوی برای افت فروش دی‌اس

کاهش فروش در بازار چین و جنوب شرقی آسیا با افت 63.1 درصد، بیش‌تر از بقیه بود. افت فروش در هند و اقیانوس آرام 45.2، در اروپا 34.1، در منطقه اوراسیا 20.8 و در خاورمیانه و آفریقا 9.6 درصد بود. تنها بازاری که DS شاهد رشد فروش بوده است، مربوط به بازار آمریکای لاتین بود که اگرچه با رشد 21.6 درصدی مواجه شده اما کل محصولات فروخته شده در آن 1304 دستگاه بوده است.

البته تاوارس همچنان معتقد است که افت شدید فروش این برند به خاطر تصمیمات گروه PSA بوده است. این گروه که متشکل از پژو، سیتروئن، اوپل، واکسهال و DS است، قصد دارد که DS را تبدیل به یک برند مرغوب و لوکس مانند آئودی، پورشه یا مرسدس‌بنز کند و به همین خاطر، از فروش انبوه محصولات این مدل چشم‌پوشی کرده است تا بتواند تصویر عمومی لوکس‌تری از آن بسازد.

تاوارس می‌گوید: برنامه ما درباره DS، یک پروژه 30 ساله است و هنوز، 28 سال دیگر برای رسیدن به اهدافمان داریم. ساختن یک برند خودرویی متفاوت با تمرکز روی مفهوم «لوکس فرانسوی» کاری است که زمان زیادی می‌طلبد و ما باید پیگیری‌های زیادی انجام دهیم. هدف ما در سال 2017، رساندن DS به جایگاه درست خود از لحاظ قیمتی بود. ما باید زیرساخت‌های مربوط به یک برند مرغوب و لوکس را پایه‌ریزی کنیم و از لحاظ قیمت‌گذاری، به جایگاه مطلوب خود رسیده‌ایم و در آینده‌ای نزدیک، محصول جدیدی عرضه خواهد شد که در همین مسیر حرکت خواهد کرد.

توجیهات فرانسوی برای افت فروش دی‌اس

تاوارس از محبوبیت زیاد مدل 7 کراس‌بک در ابتدای فروش خود به عنوان یک مثال از پیشرفتی که DS کرده است، استفاده کرد. او گفت: سال گذشته، عمر متوسط محصولاتی که ما فروختیم، پنج و شش سال بود اما با عرضه DS 7، ما چرخه جدیدی را شروع می‌کنیم. این اولین محصول DS است که از ابتدا، با هدف ساخت یک خودروی مرغوب و لوکس، طراحی و مهندسی و هدف‌گذاری شده است و از فناوری‌های فوق‌العاده، کیفیت ساخت بسیار مرغوب در فضای داخلی و طراحی خارجی جذاب بهره می‌برد.

تاوارس گفته: کیفیت باعث فروش خودرو می‌شود و میزان ارسال DS 7 دقیقا همان چیزی است که ما می‌خواهیم. در چند هفته اول، نزدیک به 4 هزار دستگاه از این مدل فروخته شد و نمایندگی‌ها و مسئولان فروش ما از این آمار بسیار خوشحال هستند و این تازه نقطه شروع کار ما است.

تاوارس همچنین درباره میزان فروش پایین در سال 2017 گفت: بله، سال گذشته از لحاظ فروش کمی ناامیدکننده بود اما ما را در جای بهتری برای رسیدن به هدف بلندمدت خود قرار داد. ما در شروع یک سفر بلند هستیم و هر سال، مدل جدیدی را عرضه خواهیم کرد تا بتوانیم برندی که می‌خواهیم را بسازیم. با داشتن انسجام، موفقیت هم به دست خواهد آمد.

 

 

منبع : خودرونویس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه