میلیونر‌های یک ساعته سیتروئن و ٢٠٠٨

Faradeed

پیش‌فروش سیتروئن c٣ چگونه انجام شد

میلیونر‌های یک ساعته سیتروئن و ٢٠٠٨

پیش فروش خودرو‌های برجامی یک ساعته تمام شد و سود‌های ٤٠-٥٠ میلیون تومانی به جیب خریدارانش ریخت حواله ٦٠ میلیونی پیش فروش سیتروئن c٣ در فضای مجازی ٧٥ میلیون تومان به فروش می‌رسد حدود ٢ هزار دستگاه سیتروئن c٣ در کمتر از یک ساعت به فروش رسید نبود بازار مناسب برای سرمایه گذاری، پیش خرید خودرو را برای مردم عادی جذاب کرده است رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل: سود عجیب و غریب پیش فروش را بردارند تا دلالی از بین برود...
کد خبر: ۵۶۹۵۴
بازدید : ۴۵۳۰
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵

میلیونر‌های یک ساعته سیتروئن و ٢٠٠٨

چند ساعت بیشتر از پیش‌فروش نخستین خودروی پسابرجامی نگذشته بود که بازار سیاه خریدوفروش حواله سیتروئن c٣ در فضای مجازی به راه افتاد. دلالان در تبلیغات خود پیش‌پرداخت ٧٥‌میلیون تومانی را برای حواله‌ها در نظر گرفته بودند. هرچند طبق اعلام سیتروئن c٣، امکان صلح در پیش‌فروش سیتروئن c٣ وجود ندارد، با این حال دلال‌ها و واسطه‌ها از حربه اعطای وکالت بلاعزل بابت فروش حواله این محصول استفاده می‌کنند. براین اساس، واسطه‌ها در قبال واگذاری حواله، وکالت بلاعزل به خریداران می‌دهند تا از این راه ضمن فروش حواله خود، چند‌میلیون تومان سود به جیب بزنند. هرچند که طبق گفته‌های یک مقام آگاه به «شهروند» برای جلوگیری از هرگونه دلال‌بازی خودرو تنها به خریداران واقعی و اصلی آن تحویل داده می‌شوند و خریداران حواله به‌طور قطع در تحویل خودرو به مشکل برمی‌خورند.


اختلاف قیمت ٥٠ میلیونی بازار و کارخانه
«اختلاف قیمت ٥٠ میلیون تومانی برای هر کسی جذاب است» معتمد رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به تقاضای بالای خودرو‌های جدید، به شهروند می‌گوید: در حالی قیمت کارخانه‌ای پژو ٢٠٠٨ معادل ١٠٤ میلیون تومان است که این محصول در بازار به قیمت ١٥٠ تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین قیمت کارخانه‌ای مزدا ٣ در حالی ١٣٠ میلیون تومان اعلام شده که این محصول در بازار کمتر از ١٦٥ تومان فروش نمی‌رود. چنین اختلاف قیمت‌هایی برای هر کس جذاب است.
او معتقد است: اگر خواهان جمع شدن دلالی در پیش فروش خودرو هستیم باید اختلاف قیمت کارخانه و بازار به حداقل برسد تا دیگر پیش خرید خودرو یک رانت با سود‌های میلیونی تلقی نشود.


پیش‌فروش ٢‌هزار دستگاه در کمتر از یک‌ساعت
حدود ٢‌هزار دستگاه سیتروئن c٣ در کمتر از یک‌ساعت (حدود ٥٠ دقیقه) به فروش رسید. یعنی هر دوثانیه ٣ نفر موفق به پیش‌خرید شده‌اند، اما درحالی برخی از فعالان بازار بر این باورند که بیشترین پیش‌خرید خودرو توسط دلالان بازار صورت می‌گیرد که طبق گفته‌های جاده مخصوص‌نشین‌ها پیش‌فروش خودرو براساس کدملی صورت گرفته و هر فرد تنها می‌تواند یک خودرو خریداری کند؛ ضمن این‌که سیستم فروش اینترنتی به‌گونه‌ای است که خریدارانی که دسترسی به اینترنت پرسرعت‌تری داشته و البته کمی هم شانس با آن‌ها یاراست، موفق به پیش‌خرید نخستین محصول پسابرجام شدند.


دلالان مشتری پیش‌خرید خودرو؟!
یک مقام آگاه در شرکت خودروسازی سایپا در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: این‌که دلالان موفق به خرید خودرو‌های پیش‌فروش شده‌اند، ادعای کاملا اشتباهی است. مسأله اینجاست به دلیل سود بالایی که پیش‌فروش خودرو‌هایی از این دست دارند، بسیاری از مردم عادی خواهان سرمایه‌گذاری در این بخش هستند. آن‌ها کسانی هستند که می‌خواهند دارایی خود را در یک بازار سرمایه‌گذاری کنند و سود مناسبی ببرند. در شرایط اقتصادی که دیگر مثل گذشته امکان خرید ارز وجود ندارد و بازار مسکن با افزایش چشمگیر قیمت‌ها مواجه شده، چه بازاری مناسب‌تر از پیش‌خرید خودرو. با این وجود امیر ارسلان منصوری رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو معتقد است که اگر پیش‌فروش خودرو توسط نمایندگی‌های مجاز انجام شود متقاضیان واقعی موفق به خرید خودرو می‌شوند.


او هم به نوعی گفته‌های آبی‌نشین‌های جاده مخصوص‌نشین را تأیید کرده و توضیح می‌دهد که حاشیه سود بالای نرخ کارخانه و بازار بسیاری از مردم را به سمت پیش‌خرید خودرو سوق داده است.

میلیونر‌های یک ساعته سیتروئن و ٢٠٠٨
پیش‌فروش سیتروئن c٣ چگونه انجام شد
بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، پیش‌فروش سیتروئن c٣ توسط گروه خودروسازی سایپا ساعت ١١ چهارشنبه آغاز شد. در این پیش‌فروش باز هم شاهد مشکلات همیشگی ازجمله سرعت بسیار پایین برای لودشدن صفحه و تمام‌شدن ظرفیت تنها یک‌دقیقه بعد از بازشدن پیش‌فروش هستیم؛ به‌طوری که ساعت ١١:٠١ ظرفیت پیش‌فروش در بازه زمانی اول به پایان رسید و سایت اعلام کرد ۱۵ دقیقه دیگر برای پیش‌فروش بعدی اقدام کنید؛ بنابراین اگر خریدار تنها چندثانیه پس از بازشدن ظرفیت تعلل کند، باید یک‌ربع دیگر منتظر بماند تا شانس خود را برای خرید خودرو امتحان کند. همان‌طور که پیش از این نیز اعلام شده بود؛ سایپا در این نوبت از پیش‌فروش تنها رنگ سفید- قرمز را برای سیتروئن c٣ درنظر گرفته، بنابراین مشتریان حق انتخاب در تنوع رنگ را ندارند و باید به همین مورد اکتفا کنند. پس از آن‌که مشتری توانست با موفقیت وارد بخش پیش‌فروش خودرو شود، برنامه‌های فروش سیتروئن c٣ نمایش داده می‌شود.


در قسمت شرایط پیش‌فروش ٣ گزینه وجود داشت که هر سه مورد شرایط یکسانی دارند؛ به‌طوری که مبلغ پیش‌پرداخت برای هر سه برنامه فروش ۶۰‌میلیون تومان است، سود مشارکت ۱۵ درصد، سود انصراف ۱۲‌درصد بوده و امکان صلح در هیچ‌کدام از موارد وجود ندارد. تنها فرق برنامه‌های اعلام‌شده در زمان تحویل خودرو در ماه‌های شهریور، مهر و آبان است.


مشتری پس از انتخاب برنامه فروش وارد بخش بعدی می‌شود. در این بخش اطلاعاتی مثل رنگ سفید- قرمز، مبلغ پیش‌پرداخت و شرایط تفاهمنامه نشان داده می‌شود. در بخشی از تفاهمنامه آمده که درصورت خرید اینترنتی، ثبت‌نام از طریق سایت saipa-citroen.iranecar.com انجام و سایر مراحل (تحویل خودرو، مدارک و...) در نمایندگی منتخب انجام می‌شود. خریدار مکلف است مبلغ مربوط به خودرو را صرفا به صورت پرداخت الکترونیکی (از درگاه‌های الکترونیکی متعلق به شرکت سایپا سیتروئن و توسط کارت‌های عضو شبکه شتاب) واریز کند.

برچسب ها: سیتروئن c٣ پژو 2008
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه