۱۰ علت شایع درد سینه در خانم‌ها

۱۰ علت شایع درد سینه در خانم‌ها

درد سینه نیمی از شکایت‌های زنان در رابطه با سینه را تشکیل می‌دهند. اما قبل از اینکه توجه خود را به سمت سرطان سینه جلب کنید، بهتر است این مقاله را بخوانید.

کد خبر : ۵۹۶۵۷
بازدید : ۱۱۸۷۱
سرطان سینه فرادید | درد سینه نیمی از شکایت‌های زنان در رابطه با سینه را تشکیل می‌دهند. اما قبل از اینکه توجه خود را به سمت سرطان سینه جلب کنید، بهتر است این مقاله را بخوانید.

حساسیت به لوسیون بدن
Diana Ramos پزشک و رئیس کمیته ملی پیشگیری از سلامت و مراقبت‌های بهداشتی می‌گوید، اکثر لوسیون‌های بدن با شعار آبرسانی و هیدراته کردن به بازر‌ها عرضه می‌شوند، اما برخی از این محصولات دقیقا بر عکس عمل می‌کنند و باعث قرمزی، التهاب و دردناکی پوست می‌شوند. وی می‌افزاید، مواد شیمیایی محصولات آرایشی می‌تواند باعث ایجاد واکنش حساسیتی شدید بر روی پوست سینه شود، البته در صورتی که آن‌ها را روی قفسه سینه خود اعمال کنید، در نهایت منجر به تورم و درد شدید و همچنین آلرژی‌هایی در سینه می‌شود.
دیگر عوامل آلرژی زا شامل شست و شوی لباس زیر با پودر‌های رختشویی، محصولات مراقبت از مو (هنگام استحمام می‌توانند با پوست در تماس باشند)، محصولات آرایشی و کرم‌های ضد آفتاب می‌شوند. او می‌گوید، "در صورتی که اخیرا یکی از محصولات بهداشتی و آرایشی خود را تغییر داده اید و در حال حاضر در سینه خود احساس درد دارید، ممکن است این محصول با پوست قفسه سینه شما تماسی پیدا کرده است". "سعی کنید اثرات تاثیر گذاشته را از بین ببرید تا ببینید درد از بین می‌رود یا نه".
بیشتر بخوانید: درمان سرطان پستان نیاز به شیمی درمانی ندارد؟
بارداری
دکتر Ramos می‌گوید، اغلب اولین نشانه‌های بارداری سینه‌های متورم، دردناک و حساس است. مبارک است! در مراحل اولیه بارداری، سینه‌های شما سریع‌تر از نوزاد رشد می‌کند. همانطور که سطوح استروژن افزایش می‌یابد، به طور بالقوه حجم مجرا‌های شیر افزایش می‌یابند و به نوبه خود می‌توانند درد و حساسیت سینه را بیفزایند.
درد سینه می‌تواند به ۱۰ دلیل مختلف بستگی داشته باشد

درد ناشی از لباس زیر (سینه بند)
بر اساس یک نظر سنجی انجام شده بر روی بیش از ۱۰۰۰ زن توسط Women's Wear Daily ، ی ۶۴ درصد زنان سایز لباس زیر خود را به درستی انتخاب نمی‌کنند و این می‌تواند مشکلات و شرایط بد‌تر کند. دکتر Ramos می‌گوید، سینه بند‌هایی که سایز و پارچه مناسبی ندارند می‌توانند باعث سوزش، فشار و بروز زخم‌هایی که حاصل از کش‌ها هستند، شوند و این‌ها موارد رایجی می‌باند که موجب درد سینه می‌شوند. به جای اینکه ۱۲ ساعت یا بیشتر اوقات روزانه خود را مشغول یک کابوس غم انگیز کنید، مطمئنا ارزشش را خواهد داشت تنها با پرداخت کمی پول بیشتر، چیزی که راحت و متناسب است را انتخاب نمایید و بپوشید.

ورزش بیش از حد
درست است که ورزش داروی تمامی درد‌ها است، مگر اینکه خود باعث آسیب شود. فشار بیش از حد در قفسه سینه به وسیله انجام حرکت ورزشی سنگین برای مدت طولانی می‌تواند دردی جدی در قفسه سینه ایجاد کند - در بعضی شرایط باعث بروز حساسیت‌هایی در سینه شود. دکتر Ramos می‌گوید، "عضلات مستقیما زیر بافت سینه قرار دارند به همین دلیل این درد می‌تواند با درد سینه کمی متفاوت باشد". اصلی‌ترین نشانه آن فقط درد عضلانی است که درد ممکن است بعد از چند روز استراحت از بین برود.
درد سینه می‌تواند به ۱۰ دلیل مختلف بستگی داشته باشد

درد سینه ناشی از عفونت
مجرا‌های شیری مسدود شده، مو‌های در حال رشد روی سینه، غدد تعریق مسدود شده و بیماری‌های باکتریایی همگی می‌توانند موجب عفونت‌های موضعی در سینه شوند. عفونت‌هایی که با قرمزی، تورم و درد مشخص می‌شوند و ممکن است باعث ایجاد ترشحات چرکی سبز، قهوه‌ای، قرمز رنگ و یا حتی خونی از نوک سینه شوند. همچنین ممکن است دچار تب و ناراحتی‌های دیگر شوید. اگر فکر می‌کنید که دچار عفونت شده اید، فورا پزشکی را ملاقات کنید تا علت و درمان دقیق را برای شما در نظر گیرد.
بیشتر بخوانید: بیماری های شایع زنانه
درد سینه می‌تواند به ۱۰ دلیل مختلف بستگی داشته باشد

دارو‌های پیشگیری از بارداری
دکتر Ramos می‌گوید، "هر نوع دارویی که موجب ایجاد تغییراتی در هورمون‌های شما شود، ممکن است سبب ایجاد درد شدید در سینه شود". شایع‌ترین عوامل به وجود آورنده چنین شرایطی قرص‌های ضد بارداری هستند، زیرا سطوح استروژن را افزایش می‌دهند، اما درمان‌های دارویی جایگزین هورمونی و تیروئیدی نیز می‌توانند سبب ایجاد حساسیت، تورم و درد سینه شوند. اغلب این عوارض جانبی در طی زمان کاهش می‌یابند، اما اگر این اتفاق نیافتاد با پزشک خود درباره داروی جایگزین صحبت کنید.
درد سینه می‌تواند به ۱۰ دلیل مختلف بستگی داشته باشد

بله، شما یک زن هستید!
بلوغ، قاعدگی ، دوران پیری و یائسگی ، اساسا تمام مراحل زندگی یک زن به غیر از دوران کودکی تحت تاثیر سطح هورمون‌ها است. بنابراین جای تعجبی نیست که یک نشانه عمده این مسئله درد سینه است. دکتر Ramos می‌گوید، "شایع‌ترین نوع درد سینه، در دوران قاعدگی اتفاق می‌افتد و کاملا طبیعی است. او می‌افزاید بهترین شیوه برای شناخت اینکه آیا این درد ناشی از طبیعت جسمانی فرد است یا نه، پیگیری روند سیکل‌های قاعدگی و ثبت علائم است که می‌تواند راهنمای خوبی برای شناسایی الگو‌ها باشد. همچنین توجه داشته باشید که دارو‌هایی که برای درمان ناخوشی‌های سندروم پیش از قاعدگی و یائسگی مصرف می‌شوند مانند کرم‌ها یا قرص‌های استروژن و پروژسترون نیز می‌توانند موجب درد سینه شوند.

درد سینه در مادران شیرده
شیر مادر بهترین تغذیه برای نوزادان و کودکان زیر ۲ سال است بر همین اساس کارکرد اصلی اندام سینه در زنان تغذیه نسل بشر یعنی نوزادان است و این اندام به خوبی این کار را انجام می‌دهد. در دوران بارداری، سینه‌ها و حجم مجرا‌های شیر افزایش می‌یابند و این مسئله به منظور آماده شدن برای تنها منبع تغذیه‌ای انسان، کامل می‌شود. همه این فرآیند‌های رشد سینه با درد فراوانی همراه است و حتی پس از تولد نوزاد. یک مشاور تغذیه می‌تواند توصیه‌های مفیدی برای شیر دهی مادران ارائه دهد.

ممکن است سینه آسیب دیده باشد
در واقع اینکه زنی در ناحیه سینه دچار آسیب شود، بسیار نادر است. دکتر Ramos می‌گوید، هر نوع آسیب دیدگی می‌تواند باعث سوزش سینه شود. اینکه آیا آسیب دیدگی حاصل ضربه خوردن توپی باشد یا فشار کمربند ایمنی در تصادف و یا عمل جراحی بر روی سینه، همگی می‌توانند باعث بروز درد سینه شوند. خوشبختانه آسیب وارده به سینه می‌تواند فورا از بین برود، اما اگر چنین نشد باید به پزشک مراجعه کنید تا مسائل اساسی تری مانند چسبندگی بافت‌ها و یا علائم شکستگی در قفسه سینه مورد بررسی قرار گیرد.
درد سینه می‌تواند به ۱۰ دلیل مختلف بستگی داشته باشد
بیشتر بخوانید: پنج نشانه سرطان سینه
سرطان سینه
سرطان سینه همیشه یکی از ترس‌های زنان بوده است، اما این موضوع به دلایلی در انتهای لیست قرار می‌گیرد، این یک دلیل نادر از سلامت پستان است. در حالی که سرطان سینه ممکن است نشانه‌هایی از علائم بیرونی مانند توده‌ها و یا تغییرات در نوک سینه را نشان دهد و اغلب نشانه آشکاری با خود ندارد. دکتر Ramos می‌گوید، "اکثریت قریب به اتفاق زنان مبتلا به درد، سرطان سینه ندارند، اما این به معنای عدم نگرانی نباید باشد. برای رهایی از این نگرانی بهتر است با پزشک خود در مورد همگی عوامل خطر آفرین و تهدید آمیز صحبت کنید و حتی به طور منظم برای بررسی دقیق‌تر معاینه شوید. همچنین یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که می‌توانید برای سلامت سینه خود در نظر بگیرید، دنبال کردن سیکل‌های منظم عادت ماهانه، علائم و توجه به تغییرات اتفاق افتاده در بدن است. اگر هر چیز متفاوتی را مشاهده کردید با پزشک خود در میان بگذارید.
درد سینه می‌تواند به ۱۰ دلیل مختلف بستگی داشته باشد

منبع: rd
وب سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید