مدل شیک‌تر مزدا ۳

مدل شیک‌تر مزدا ۳

نسل سوم مزدا ۳ اولین مدل کارخانه است که با برداشت تازه‌ای از الگوی «کودو» طراحی می‌شود. مزدا این الگوی طراحی را حدود ده سال پیش با الهام از فرهنگ و سنت‌های ژاپنی تعریف کرد و حالا آن را برای نسل جدید خودروهایش به روز کرده است.

کد خبر : ۶۵۱۰۱
بازدید : ۱۱۱۷

مزدا ۳ شیک‌تر شد نسل جدید مزدا ۳ در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد

نسل جدید مزدا ۳ در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد. این ماشین یکی از موفق‌ترین مدل‌های مزدا است و از سال ۲۰۰۳ تاکنون شش میلیون دستگاه از آن در سراسر جهان فروخته شده است. اما نسل چهارم مزدا۳ در دورانی سخت به بازار عرضه می‌شود.

این ماشین نه تنها باید با رقیبان قدرتمندی نظیر فولکس‌واگن گلف، فورد فوکوس و تویوتا کرولا رقابت کند، بلکه باید بتواند بر روند کنونی بازار غلبه کرده و توجه خریدارانی را به خود جلب کند که محو مدل‌های شاسی‌بلند شده‌اند. راه حل مزدا برای این مسئله زیباتر کردن ماشین بوده است.

نسل سوم مزدا ۳ اولین مدل کارخانه است که با برداشت تازه‌ای از الگوی «کودو» طراحی می‌شود. مزدا این الگوی طراحی را حدود ده سال پیش با الهام از فرهنگ و سنت‌های ژاپنی تعریف کرد و حالا آن را برای نسل جدید خودروهایش به روز کرده است.
مزدا ۳ شیک‌تر شد
مزدا می‌گوید اتاق ماشین بی‌صدا‌تر از قبل شده است

بیشتر تغییرات ظاهری ماشین با روند کنونی در صنعت خودرو همسو است. جلوپنجره ماشین بزرگتر شده و چراغ‌های ال‌ئی‌دی نازک‌تر شده است. همچنین از خطوط کمتری در طراحی استفاده شده و طراحان برای شکستن سطوح با نور و سایه بازی کرده‌اند.

با بهتر شدن کیفیت ساخت داخل ماشین، مزدا ۳ جدید به خودرو‌های لوکسی مانند مرسدس-بنز کلاس A. نزدیک‌تر شده است. اتاق کمی از مدل قبلی جادارتر شده و به گفته کارخانه نسبت به قبل بی‌صدا‌تر است. داشبورد جدید ماشین هم از قبل ساده‌تر طراحی شده و اکثر اطلاعات خودرو از طریق یک نمایشگر ۸.۸ اینچی که در وسط داشبورد قرار دارد به راننده داده می‌شود.

مزدا ۳ با پنج موتور بنزینی و دیزل مختلف ساخته می‌شود. کارخانه ژاپنی برای اولین بار از موتور جدیدش با نام اسکای‌اکتیو-اکس (Skyactiv-X) استفاده کرده است که به زبان ساده ترکیبی از مصرف سوخت کم موتور‌های دیزل و عملکرد بهتر موتور‌های بنزینی است.

علاوه بر امکانات معمول ایمنی، کاپوت مزدا در صورت برخورد ماشین با عابر پیاده، انرژی بیشتری جذب می‌کند تا صدمه به جمجمه کمتر شود. همچنین ماشین با دوربین‌های مادون قرمز تعداد پلک زدن و حالت صورت راننده را بررسی می‌کند و اگر تشخیص دهد که راننده خسته است به او هشدار می‌دهد.

نسل جدید مزدا ۳ اولین مدل از نسل تازه‌ای از محصولاتی است که مزدا می‌خواهد با آن‌ها خود را به خودروسازان لوکس آلمانی نزدیک‌تر کند. به گفته مدیر این شرکت با آمدن این ماشین دوران تازه‌ای در مزدا آغاز شده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید