سرقت مسلحانه از فروشنده اینترنتی خودرو

چند نفر به من زنگ زدند و در نهایت با یکی از افرادی که تماس گرفته بود، سر قیمت و نحوه پرداخت به توافق رسیدم...

کد خبر : ۶۶۱۵۴
بازدید : ۸۳۵
دو سارق سابقه‌دار و جوان پس از اولین سرقت مسلحانه خود به دام پلیس افتادند.

به گزارش خبرنگار ما، چندی پیش مرد جوانی به دادسرای جنایی تهران مراجعه کرد و با طرح موضوع آدم‌ربایی و سرقت ماشین خود، درخواست رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان خودروی پژو ۲۰۶ خود را مطرح کرد.

پس از ارجاع پرونده به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای جنایی تهران، شاکی ۲۰ ساله در تشریح ماجرا گفت: قصد فروش ماشینم را داشتم، برای همین در یکی از سایت‌های اینترنتی آگهی دادم.
چند نفر به من زنگ زدند و در نهایت با یکی از افرادی که تماس گرفته بود، سر قیمت و نحوه پرداخت به توافق رسیدم. برای همین قراری را در حوالی میدان آزادی با خریدار هماهنگ کردم و، چون نمی‌خواستم تنها سر قرار بروم، از دوستم خواستم همراه من بیاید.
وقتی سر قرار رسیدیم، دو جوان دیگر منتظر ما بودند و پس از صحبت‌های اولیه و دیدن ماشین، ناگهان آن دو نفر با بیرون‌آوردن سلاح گرم و سرد ما را تهدید کردند. یکی از آن‌ها که کلت کمری داشت، اسلحه را به سمت من نشانه گرفت و نفر دیگر که چاقو داشت، چاقو را به سمت دوستم گرفت.
آن‌ها ما را مجبور کردند سوار ماشین خودم شویم. نفری که اسلحه کمری داشت، جلو و روی صندلی شاگرد نشست و من راننده بودم و دوستم و فرد مسلح دیگر عقب نشستند. آن‌ها ما را تهدید و مجبور کردند به سمت گرمدره کرج برانیم.
در آنجا ما را در یکی از جاده‌های اطراف از ماشین پیاده کردند و دست‌وپایمان را بستند. ماشین را هم با خودشان بردند. با طرح این شکایت، تحقیقات جنایی درباره سارقان مسلح که آدم‌ربایی نیز مرتکب شده بودند، آغاز شد و در نهایت پس از چند روز با بررسی دوربین‌های مداربسته و اعلام سرقت خودروی پژو ۲۰۶، دو سارق درحالی‌که سوار خودرو بودند در کرج متوقف شدند.

در تحقیقات اولیه مشخص شد دو سارق هر دو سابقه‌دار و از اهالی یکی از استان‌های غربی کشور هستند که با رؤیای پولدارشدن و با خرید یک اسلحه به تهران آمده‌اند. در استعلام سوابق دو متهم دستگیرشده مشخص شد فردی که اسلحه گرم داشته ۲۴ ساله است و چند سال از عمرش را به خاطر معاونت در قتل یکی از اقوامشان پشت میله‌های زندان گذرانده و متهم دیگر نیز ۲۳ ساله است و به اتهام سرقت و زورگیری محکوم و پس از مدتی از زندان آزاد شده است.
آن‌ها اعتراف کردند با انگیزه سرقت و زورگیری به سایتی که آگهی فروش خودرو در آن منتشر شده بود، رفتند و پس از طراحی نقشه، آن را عملی کردند. همچنین گفتند در این مدت شب‌ها را هم در خودروی مسروقه خوابیده‌اند و این تنها خودرویی بوده است که به این شیوه سرقت کرده‌اند.

درحال‌حاضر هر دو متهم در بازداشت مأموران اداره آگاهی هستند و تحقیقات درباره دیگر موارد احتمالی سرقت آن‌ها نیز ادامه دارد و احتمال افزایش سرقت‌های آن‌ها نیز یکی از فرضیات موجود پرونده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید