فرود موفقیت آمیز کاوشگر چینی در نیمه پنهان ماه

فرود موفقیت آمیز کاوشگر چینی در نیمه پنهان ماه

این کاوشگر ابزار‌هایی برای تشخیص ماهیت ژئولوژیکی این منطقه و همچنین انجام آزمایش‌های زیست شناسی را در اختیار دارد.

کد خبر : ۶۶۴۵۴
بازدید : ۱۶۱۹
فرود موفقیت آمیز کاوشگر چینی در نیمه پنهان ماه
فرادید | رسانه‌های چینی گزارش می‌دهند که این کشور کاوشگر خود را با موفقیت بر نیمه تاریک یا پنهان ماه فرود آورده است. این فضاپیمای بدون سرنشین به نام "چانگ ای-۴" یک واحد فرود ساکن و یک ماه نورد را در قطب جنوب در نقطه‌ای به نام "ایتکن" فرود آورد.
این اولین بار است که یک کاوشگر بر روی معروف به پنهان یا تاریک ماه فرود می‌آید. رسانه‌های چینی گزارش می‌دهند که این کشور کاوشگر خود را با موفقیت بر نیمه دور ماه فرود آورده است.

این کاوشگر ابزار‌هایی برای تشخیص ماهیت ژئولوژیکی این منطقه و همچنین انجام آزمایش‌های زیست شناسی را در اختیار دارد. رسانه‌های دولتی چین این فرود را "یک موفقیت بزرگ در اکتشافات فضایی" توصیف کردند.

چانگ ای-۴ در روز‌های اخیر برای فرود این واحد‌ها به تدریج درحال افت ارتفاع خود بود. چین در دسامبر سال ۲۰۱۳ هم با فرود آوردن کاوشگری متحرک بر سطح ماه، سومین کشور پس از آمریکا و شوروی سابق شد که دستگاهی را بر سطح قمر زمین فرود می‌آورد. آخرین ماموریت پیش از آن "لونوخود-۲" متعلق به اتحاد جماهیر شوروی بود.
ما از زمین فقط نیمه ثابت ماه را می‌بینیم. نیمه دیگر به بخش "پنهان" یا "تاریک" معروف است. در سال ۱۹۶۸ فضانوردان فضاپیمای آپولو اولین کسانی بودند که شخصا نیمه دورتر ماه را دیدند، اما اولین عکس‌برداری از "نیمه پنهان" ماه را فضاپیمای لونای ۳شوروی سابق انجام داد.
فرود موفقیت آمیز کاوشگر چینی در نیمه پنهان ماه

منبع: بی بی سی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید