۸ ترفند برای پوشیدن کفش پاشنه بلند

۸ ترفند برای پوشیدن کفش پاشنه بلند

کفش‌های پاشنه بلند ظاهری شیک و جذاب دارند، اما پوشیدن طولانی مدت آن‌ها می‌تواند بعد‌ها مشکلاتی را برای پا به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۷۰۶۳۶
بازدید : ۱۳۰۴۳
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
۸ ترفند برای پوشیدن کفش پاشنه بلند
 
در این مطلب، ۸ ترفندی که شما را قادر می‌سازد تا به راحتی برای مدت طولانی کفش پاشنه بلند را در پاهای خود نگه دارید، ارائه شده است.

کفش‌های پاشنه بلند ظاهری شیک و جذاب دارند، اما پوشیدن طولانی مدت آن‌ها می‌تواند بعد‌ها مشکلاتی را برای پا به همراه داشته باشد. روش‌های انگشت شماری هستند که می‌توانند به شما کمک کند تا بدون داشتن درد و ناراحتی در پا‌های تان برای مدت طولانی آن‌ها را به پا کنید.

تنها با رعایت چند نکته، دیگر دچار درد و ناراحتی نخواهید شد. البته، همچنان توصیه می‌کنیم زیاد از آن‌ها استفاده نکنید، یا کفش‌هایی با پاشنه‌های خیلی بلند نپوشید، زیرا در نهایت ممکن است سبب بیماری‌های دردناکی شوند.

۱. کفش‌های پاشنه بلند خود را به دلیل خستگی در نیاورید
احتمالا کمی بی رحمانه به نظر برسد، اما از لحظه‌ای که کفش را در آورده تا چند دقیقه آخر برای استراحت، درد بد‌تر خواهد شد. هنگامی که کفش‌های تان را در بیاورید، التهاب و درد بد‌تر و لحظه به لحظه افزایش پیدا خواهد کرد، هنگامی که مجددا کفش را بپوشید، درد شدید‌تر می‌شود. این بدین علت است که پا‌های ملتهب و متورم دیگربه سادگی دفعه اول وارد کفش‌ها نخواهد شد.

۲. کفش‌های جدید را از قبل امتحان کنید
در صورتی که به پوشیدن کفش‌های جدید فکر می‌کنید، باید مراقب پاشنه کفش باشید. اگر مهمانی یا رویداد دیگری است که در آن قرار است شرکت کنید و برای مدت طولانی روی پا بایستید و یا پیاده روی کنید، بهتر است در ابتدا پاشنه‌ها را امتحان کنید؛ بنابراین توصیه می‌شود گاهی اوقات از آن‌ها استفاده و هر بار کمی برای مدت بیشتری استفاده کنید تا بتوانید به آن‌ها عادت کنید.

این مسئله بسیار مهم است که اگر فردی هستید که به ندرت از کفش‌های پاشنه بلند استفاده می‌کنید. در چنین شرایطی، احتمالا پینه ها، تاول ها، ترک‌هایی که از قبل داشته اید با پوشیدن اینگونه کفش‌ها بیشتر شما را خسته می‌کند؛ بنابراین چند بار آن‌ها را امتحان، و از آن‌ها در خانه استفاده کنید تا کمی عادت کنید.
 
۸ ترفند برای پوشیدن کفش پاشنه بلند

۳. اطمینان حاصل کنید که سایز درست را انتخاب کرده اید
اگرچه ممکن است این مسئله واضح و آشکار به نظر برسد، اما اغلب افراد در پوشیدن کفش اندازه مناسب مرتکب اشتباه می‌شوند. احتمالا به این دلیل است که کفش‌هایی که ما می‌خواهیم در سایز‌های متفاوت، وجود دارد و اندازه صحیح آن را نمی‌دانیم.

واقعا مهم است اندازه صحیح کفش مناسب خود را پیدا کنید، در این صورت پوشیدن شان دیگر آزار دهنده نخواهد بود و کفش‌ها را پشت کمد خود نخواهید انداخت.

برای انجام این کار، قبل از خرید با آن‌ها کمی قدم بزنید. باید اطمینان حاصل نمایید که پاشنه پا و انگشت هایتان خیلی در فشار نیستندو کفشبرای تان تنگ نیست.

بسیار مهم است که به منظور پیشگیری از ایجاد ناراحتی در پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند از اندازه و سایز مناسب کفش استفاده کنید. اگر چه ممکن است برخی از کفش‌ها زیبا باشند، اما از کفش‌هایی که خیلی کوچک یا خیلی بزرگ هستند استفاده نکنید.

۴. کفش‌ها را در فریزر بگذارید تا نرم شوند
گاهی اوقات کفش‌های پاشنه بلند از مواد بسیار سخت ساخته می‌شوند که در صورت به پا کردن شان اصلا احساس راحتی نمی‌کنید و این امر ممکن است به دلیل اصطکاک بیش از حد با پا سبب بریدگی شود. برای اینکه اطمینان حاصل کنید این اتفاق نمی‌افتد، آن‌ها را با دو کیسه آب در داخل کفش‌های در فریزر قرار دهید.

همچنین می‌توانید چندین توپک روزنامه‌ای مرطوب را داخل کفش قرار دهید و یک هفته قبل استفاده از کمد بیرون بگذارید. به این ترتیب، رویه کفش کمی انعطاف پذیر‌تر می‌شود و پا عادت خواهد کرد و اصطکاک کمتری ایجاد می‌شود.

۵. از کفی‌های ارتوپدی استفاده کنید
استفاده از کفی ارتوپدی به چیشگیری از خستگی زیاد پا کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این، بافت نرمی را برای کف پا به وجود می‌آورد. به این دلیل است که راحتی بیشتری را فراهم می‌کند.

به طور کلی، برای کاهش درد و ناراحتی در کف پا توصیه می‌شود.

به همین ترتیب، از کف پا به جلوگیری از ایجاد تاول و پینه کمک خواهد کرد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم کفی را تمام قسمت کفش بکشید نه تنها پاشنه.
 
۸ ترفند برای پوشیدن کفش پاشنه بلند۶. کفش های پاشنه پهن انتخاب کنید
این مسئله کمی پیچیده است، در حقیقت کفش‌های پاشنه باریک کمی نا پایدار و ناراحت کننده هستند، بنابراین اگر در پوشیدن کفش پاشنه دار حرفه‌ای نیستید، بهتر است از پوشیدن آن‌ها صرف نظر کنید. به جای آن پاشنه‌های پهن تری انتخاب کنید که بسیار پایدار‌تر هستند و به راحتی تعادل شما را بر هم نمی‌زنند.

۷. استفاده از مرطوب کننده‌ها
قبل از به پا کردن کفش‌ها مقداری مرطوب کننده به پا‌ها و کمی داخل کفش‌ها بمالید تا اندکی نرم شود. اجازه دهید به طور کامل خشک شود و سپس کفش را پا کنید انجام این کار پوست را مرطوب نگه می‌دارد و خیلی آسیبی نمی‌رساند.
 
۸ ترفند برای پوشیدن کفش پاشنه بلند

۸. هوشیار باشید
اگر، با وجود تمام این راهنمایی ها، احساس راحتی نمی‌کنید و در پاشنه‌های پا هنوز درد را تجربه می‌کنید، پس واضح است به نقطه‌ای رسیده اید که باید کفش‌های پاشنه بلند را کنار بگذارید و به کفش‌های معمول گذشته بر گردید؛ بنابراین سعی کنید همیشه با خود یک جفت کفش راحتی داشته باشید، به خصوص اگر بعد از ایستادن یا پیاده روی طولانی مدت نیاز به استراحت دارید.

منبع: steptohealth
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه