چگونه در گرمای شدید راحت بخوابیم؟
دیگر در شب‌های داغ تابستان اذیت نشوید

چگونه در گرمای شدید راحت بخوابیم؟

به یاد داشته باشید که بیش از اندازه پروتئین نخورید. طبق نظر دیو گیبسون، کارشناس خواب، مقادیر بالای پروتئین باعث افزایش متابولیسم و دمای بدن می‌شود.
کد خبر: ۷۱۷۸۹
بازدید : ۱۵۷۲۹
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
چگونه در گرمای شدید راحت بخوابیم؟

بریتانیا دومین روز گرم در طول تاریخ خود را با رسیدن دمای هوا به ۳۸.۱ درجه سانتیگراد در کمبریج در روز پنج‌شنبه تجربه کرد، که گرم‌ترین روز ژوئیه در تاریخ کشور نیز به‌شمار می‌رود.

با خاطرنشان کردن این نکته، بسیاری از ما شاید به یاد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این روز‌های داغ بیفتیم: چگونه می‌توان خوابی دلپذیر در این هوای گرم داشت؟

طبق نظر دکتر نرینا رملاخان، یک کارشناس خواب در موسسه «سایلنت نایت» دمای مطلوب برای اتاق خواب چیزی بین ۱۶ تا ۲۱ درجه سانتیگراد است و سر باید در فضایی کمی خنک‌تر نسبت به باقی بدن قرار گیرد.

دکتر رملا خان به ایندیپندنت می‌گوید: «برای این که پردازش درست اطلاعات در طول روز، بدن انسان به خواب آرام و مناسب نیاز دارد. خواب مناسب همچنین به تعادل فیزیکی و روانی انسان کمک می‌کند».

او ادامه داد: «برای خواب خوب ایده‌آل، باید کمی تفاوت میان دمای بدن و سرتان باشد؛ بدنی گرم و سری خنک».

با پیش‌بینی دمای بیش از۳۰ درجه سانتیگراد در طول روز در بریتانیا، شرایط و دمای مناسبی برای خوابیدن در دمای طبیعی وجود نخواهد داشت. پس چه باید کرد که دمای بدن خود را پایین نگه داریم و خوابی دلپذیر تجربه کنیم؟

در ادامه، ۲۰ راه مختلف کمک به شما را برای خوابی دلپذیر در گرما، از نظر می‌گذرانیم:

۱. روتختی و ملافه‌های خود را برای چند دقیقه در فریزر بگذارید (البته اول آن‌ها را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید). اگر فضای کافی در فریزر خود ندارید، قرار دادن روبالشی و لباس خواب در فریزر هم یاری‌رسان خواهد بود.

۲. یک کیسه آب گرم را با یخ پر کنید و آن را روی نقاط حساس به سرمای بدن خود قرار دهید: زانو، پاشنه پا، مچ دست، گردن، کشاله ران، و آرنج. همچنین می‌توانید کیسه آب گرم را با آب معمولی پر کنید، در فریزر قرار دهید و بعد از یخ زدن، آن را با خود به تخت ببرید.

۳. قبل از به تخت رفتن، بدن خود را با کرم آلوورا مختص بعد از آفتاب‌سوختگی مرطوب کنید. برای بهترین نتیجه، کرم آلوورا را در یخچال نگه دارید.

۴. یک بطری خالی عطر را با آب خنک پر کنید و کنار تخت خود نگاه دارید. هرازگاهی صورت، پشت گردن، و پشت زانو‌های خود را با آن آب‌پاشی کنید تا خنک بمانید.

۵. از لباس خواب نازک و پنبه‌ای استفاده کنید، برای تخت هم روتختی پنبه‌ای بگیرید. جنس خوب پنبه بهترین گزینه برای خوابیدن است، چرا که با ایجاد بیشترین امکان برای جریان هوا، بدن را خنک نگاه می‌دارد.

۶. به یاد داشته باشید که بیش از اندازه پروتئین نخورید. طبق نظر دیو گیبسون، کارشناس خواب، مقادیر بالای پروتئین باعث افزایش متابولیسم و دمای بدن می‌شود.

۷. غذای تند بخورید، ولی حداقل سه ساعت قبل از خواب. خوردن غذای تند باعث عرق کردن می‌شود که به خنک کردن بدن کمک خواهد کرد.

۸. به جای عصر، در صبح ورزش کنید تا دمای بدن‌تان بیش از اندازه بالا نرود.

۹. در عصر دوش آب ولرم بگیرید تا دمای بدن‌تان پایین بیاید. ولی دوش آب خیلی سرد هم نگیرید چرا که وقتی بدن در معرض تغییر دمای شدید قرار می‌گیرد، گرما ذخیره می‌کند.

۱۰. برخلاف باور عمومی، آقای گیبسون می‌گوید باید در طول روز پنجره‌ها را بسته نگاه داشت تا خانه خنک‌تر شود. پرده‌ها را هم بکشید.

۱۱. تمام وسایل برقی اتاق خواب را خاموش کنید، چرا که تمام این وسایل گرما تولید می‌کنند. دوشاخه‌ها را هم در صورت امکان از پریز بیرون بکشید.

۱۲. پاهای خود را خنک نگه دارید. چه از طریق بیرون از پتو قرار دادن، و چه از طریق گذاشتن‌شان روی کیسه یخ.

۱۳. یک ماهیتابه را پر از یخ کنید و روبه‌روی پنکه قرار دهید تا فضا را خنک کند.

۱۴. به طور منظم در طول روز آب بنوشید، ولی نه خیلی زیاد در شب. تقریبا نصف یک لیوان قبل از خواب برای مرطوب نگه داشتن بدن‌تان در طول شب کافی است و موجب بیدار شدن و سرزدن به دستشویی هم نخواهد شد.

۱۵. در تخت‌های یک نفره بخوابید.دو نفر در یک تخت یعنی دو برابر گرما.

۱۶. اگر می‌توانید، در طبقه پایین خانه بخوابید. گرما بالا می‌رود.

۱۷. با جوراب‌هایی خنک و خیس و حتی پیراهن مرطوب بخوابید.

۱۸. قبل از به تخت رفتن دست و پای خود را با آب خنک بشویید.

۱۹. به سفارش دکتر رملا خان، اگر نیمه شب از خواب بلند شدید، بالم نعنایی به پیشانی خود بمالید تا خنک شوید.

۲۰. یک پارچه پشمی خیس را یک ساعت قبل از به خواب رفتن در فریزر بگذارید و هنگام خواب آن را روی پیشانی خود قرار دهید.

منبع: ایندیپندنت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه