چهارجایگزین مناسب برای نوشیدنی ورزشی

چهارجایگزین مناسب برای نوشیدنی ورزشی

برخلاف نوشیدنی‌های ورزشی، آب فاقد کالری و شکر است و در ترکیب با یک رژیم غذایی سالم، آب می‌تواند هر آنچه برای تامین سوخت مورد نیاز هنگام ورزش نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد.
کد خبر: ۷۴۸۱۹
بازدید : ۱۰۸۰۹
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
چهارجایگزین مناسب برای نوشیدنی ورزشی
 
نوشیدنی‌های ورزشی به عنوان محصولی برای تقویت عملکرد ورزشکاران به بازار عرضه می‌شوند. اما در شرایطی که این نوشیدنی‌های محبوب حاوی برخی مواد مغذی مهم هستند که می‌توانند به بهبود عملکرد انسان کمک کنند، تنها گزینه موجود برای تامین سوخت مورد نیاز بدن نیستند.
 
به بیان دیگر، شما می‌توانید برای ارائه بهترین عملکرد خود به جای مصرف نوشیدنی‌های ورزشی بر استفاده از مواد غذایی طبیعی متکی باشید. در ادامه با چند خوراکی خوب که می‌توانند به تقویت عملکرد ورزشی کمک کنند، بیشتر آشنا می‌شویم.

آب
برخی شرکت‌های تولید کننده نوشیدنی‌های ورزشی مدعی هستند که محصولات آن‌ها عملکرد بهتری در هیدراته نگه داشتن بدن نسبت به آب دارد، اما برای بیشتر ورزشکاران آب همچنان می‌تواند بهترین گزینه باشد. برخلاف نوشیدنی‌های ورزشی، آب فاقد کالری و شکر است و در ترکیب با یک رژیم غذایی سالم، آب می‌تواند هر آنچه برای تامین سوخت مورد نیاز هنگام ورزش نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد.

کشمش
ورزشکاران به انواعی از کربوهیدرات‌ها نیاز دارند که بدن می‌تواند آن‌ها را در زمانی کوتاه به انرژی تبدیل کند، به ویژه زمانی که برای مدت زمانی طولانی ورزش می‌کنند. گزینه‌های غذایی بیشماری برای دریافت قند واقعی وجود دارند که بهتر از مواد پالایش شده‌ای هستند که معمولا در نوشیدنی‌های ورزشی وجود دارند. کشمش گزینه‌ای فوق العاده در این زمینه است که سرشار از پتاسیم است.

موز
پتاسیم در فهرست مواد مغذی بسیاری از نوشیدنی‌های ورزشی قرار دارد. پتاسیم به هیدراتاسیون کمک می‌کند و طی عملکرد‌های عادی بدن مانند تعریق، دفع ادرار می‌تواند از بدن خارج شود. بعید است که بدن انسان به واسطه ورزش از پتاسیم تهی شود. این در شرایطی است که می‌توانید پتاسیم را به میزان کافی از رژیم غذایی خود دریافت کنید. موز یک منبع خوب برای پتاسیم است.

نمک
سدیم که به واسطه تعریق از بدن دفع شود، پشتیبانی برای هیدراتاسیون است، اما نیازی نیست برای احیای ذخایر الکترولیتی خود یک نوشیدنی ورزشی مصرف کنید، زیرا مقدار سدیم موجود در بیشتر نوشیدنی‌های ورزشی بسیار کم است. ورزشکارانی که به افزایش مصرف سدیم نیاز دارند با افزودن مقداری نمک بیشتر به وعده‌های غذایی خود، مصرف کره بادام زمینی شور می‌توانند این نیاز را برطرف کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه