بی‌خوابید؟ کربوهیدارت نخورید!

بی‌خوابید؟ کربوهیدارت نخورید!

قتی قند خون به سرعت بالا رود، بدن با ترشح انسولین به آن واکنش نشان می‌دهد و کاهش قند خون ناشی از آن به ترشح هورمون‌هایی، چون آدرنالین و کورتیزول منجر می‌شود که می‌تواند در خواب فرد اختلال ایجاد کند.

کد خبر : ۷۴۹۶۱
بازدید : ۱۰۲۴۶
کربوهیدارت‌ها عامل بیخوابی
خواب کم و دیگر اختلالات خواب عامل بروز بیماری‌ها و مشکلات متعددی است. بیخوابی می‌تواند به دلیل مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده بروز کند.

نتایج مطالعات علمی نشان می‌دهد، بی‌خوابی که این روز‌ها اکثر افراد در جهان با آن دست به گریبانند، تنها یک مشکل خفیف نبوده و می‌تواند پیامد‌های منفی دیگری را برای سلامت فرد به همراه داشته باشد.

تحقیقات توجه را به این واقعیت که رژیم غذایی بر کیفیت خواب فرد تأثیر می‌گذارد، جلب کرده بود. حال محققان دانشگاه کلمبیا در یک مطالعه جدید با بررسی اطلاعات در باره خانم‌ها بین ۵۰ تا ۷۹ سال به این نتیجه دست یافتند که استفاده زیاد از کربوهیدرات‌های تصفیه شده- به ویژه قند‌های اضافه شده - با افزایش احتمال بی‌خوابی در این قشر مرتبط است.

وقتی قند خون به سرعت بالا رود، بدن با ترشح انسولین به آن واکنش نشان می‌دهد و کاهش قند خون ناشی از آن به ترشح هورمون‌هایی، چون آدرنالین و کورتیزول منجر می‌شود که می‌تواند در خواب فرد اختلال ایجاد کند. میوه‌ها و سبزیجات که قند طبیعی دارند به سرعت غذا‌های حاوی قند اضافه شده قند خون را بالا نمی‌برند.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید