چگونه شاد باشیم؟ / چگونه شاد زندگی کنیم؟

چگونه شاد باشیم؟ / چگونه شاد زندگی کنیم؟

چگونه می توان شادتر بودن را در زندگی گسترش داد؟ زندگی بسیار طولانی نیست و مهم است که در مراحل مختلف زندگی سعی کنیم شاد باشیم و بخندیم. درحالی که برخی از عواملی که شادی را تحت تاثیر قرار می دهند خارج از کنترل ما هستند، برای مثال ژنتیک نقش مهمی در شرایط زندگی دارد اما قابل کنترل نیست. با این حال اقداماتی هستند که می تواند به شادتر بودن ما کمک کنند و اینکه یاد بگیریم چگونه شاد باشیم و بخندیم و شاد زندگی کنیم.

کد خبر : ۷۷۶۷۶
بازدید : ۲۸۰۸۵

چگونه شاد باشیم؟ / چگونه شاد زندگی کنیم؟

فرادید | چگونه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم این مهم‌ترین سوال‌هایی هستند که در طول زندگی مداوم با آن‌ها روبرو می‌شویم. اما یکی از مهم‌ترین اهداف همه‌ی ما انسان‌ها این است که خوشحال بودن و زندگی شاد است؛ اما برخی اوقات آنقدر درگیر دغدغه‌های زندگی می‌شویم که فراموش می‌کنیم شاد باشیم! شاد بودن آن قدر‌ها ساده نیست، ولی کار سختی هم نیست. اگر این باور را در خود تقویت کنیم که نگاه مثبت به زندگی و داشتن روحیه‌ای خوب سبب می‌شود تا با قدرت بیشتری به جنگ مشکلات برویم، آن گاه تمام تلاش خود را برای شاد زیستنمی کردیم. با ما همراه باشید تا روش‌هایی کاربردی برای زندگی زیبا و شاد را بررسی کنیم.

به گزارش فرادید، شادی یکی از هیجانات اساسی انسان است که وجود آن به انسان کمک می‌کند سلامت روان بهتری داشته باشد. شاد بودن و شاد زندگی کردن یکی از عوامل مهم پیشگیری از ابتلا به اختلالات روان‌شناختی است. درواقع، شادی حالتی هیجانی است که نشانگر میزان رضایتمندی فرد در زمینه‌های مختلف بویژه زمینه‌های روانی است.

هنگامی که انسان شاد است برخی مناطق مغز او تحریک می‌شود و ترشح برخی هورمون‌ها ازجمله سروتونین و نوراپی نفرین و دوپامین در بدن افزایش پیدا می‌کند. شاد بودن و شاد زندگی کردن و روی خوش نشان دادن به زندگی و مقابله با مشکلاتی که در زندگی برای هر فردی به وجود می‌آید از ارکان سلامت روان محسوب می‌شود.

برای شاد بودن کاری را انجام دهید که از آن لذت می‌برید

ممکن است ساده به نظر برسد، ولی برای این که شاد باشیم، بهتر است فقط سراغ کار‌هایی برویم که از آن‌ها لذت می‌بریم. در این صورت احساس شادی بیشتری می‌کنیم. متأسفانه افراد زیادی هستند که عمر گرانبهای خود را صرف کار‌هایی می‌کنند که دیگران یا جامعه از آن‌ها انتظار دارد نه خود از آن لذت می‌برند. سعی نکنید این گونه باشید، به ندای درونی خود گوش دهید و احساسات خود را ببینید. خودتان باشید و از زندگی خود لذت ببرید، توقعات و فشار‌های نا بجای جامعه را نادیده بگیرید.

اجتماعی باشید تا موفقیت را بیشتر تجربه کنید

یکی از کلید‌هایی که می‌توانید به موفقیت برسید روابط اجتماعی با افراد مختلف جامعه است. ممکن است گاهی افرادی با ایده‌های خاص و ناب را ببینید، هر کسی می‌تواند ایده‌ای خوب را به شما نشان دهد! مهم این است که ارتباط خود را با جامعه قطع نکنید، البته قرار نیست که تمام افرادی را که با آن‌ها در ارتباطید بهترین دوست خود بدانید. وقتی با افراد بیشتری در ارتباط هستید هنگامی که با مشکلی مواجه شدید روی کمک و همفکری آن‌ها بیشتر می‌توانید حساب کنید. قطعاً شما هم باید در گرفتاری‌های دیگران کمک شان کنید، زیرا هر چه روابط تان گسترده‌تر باشد احساس بهتری پیدا می‌کنید. با این روش ساده هم می‌توانیم شاد باشیم.

باور کنید زندگی مانند یک بازی است

زندگی مانند یک بازی است که گاهی در آن می‌برید و گاهی می‌بازید! برخی از ما آنقدر زندگی را جدی می‌گیریم که معمولاً دچار نگرانی، استرس و شکست می‌شویم. برای این که شاد باشیم باید زندگی را یک شانس بدانیم و به بهترین شکل از آن لذت ببریم. اگر نگاه خود را نسبت به زندگی و مشکلات تغییر دهید می‌توانید دنیای شادتری داشته باشید. ممکن است بگویید گاهی مشکلات بسیار جدی اند و به راحتی نمی‌توان زاویه دید را تغییر دارد، اما به شما توصیه می‌کنیم برای یک بار هم که شده این روش را آزمایش کنید و تأثیر بی نظیر آن را در زندگی ببینید.

خیلی هم متواضع نباشید!

هر چند که توانایی و استعداد‌های زیادی داشته باشید، ولی اگر در انجام کار‌های خود خلاقیت و جسارت نداشته باشید، کم کم فردی منزوی و گوشه گیر می‌شوید. این که بتوانید این توانایی‌ها و استعدادهایتان را شکوفا کنید خود یک هنراست. برای کسب موفقیت‌های بزرگ باید در جهت رشد استعداد‌های خود بکوشید. اگر دیگران به مهارت‌های شما توجه دارند نباید خجالت زده شوید، هنگامی که مردم موفقیت هایتان را ببینند می‌فهمند در چه زمینه‌هایی مهارت دارید. البته این مهارت‌ها هم نباید شما را مغرور کند. پس نه خیلی متواضع باشید نه مغرور شوید.

برای این که شاد باشیم باید مثبت بیاندیشیم

افکار منفی باعث تغییر رفتار شما می‌شوند و به مرور نگرش شما را نسبت به زندگی منفی می‌کنند. این وضعیت اگر ادامه یابد فلج کننده است. کسانی که منفی باف هستند خودشان هم باور نمی‌کنند که در این گرداب سهمگین افتاده اند، گردابی که می‌تواند زندگی شان را تا مرز نابودی پیش ببرد. تنها راه حلی که برای آن وجود دارد تفکر مثبت است. به ناکامی‌های گذشته تان فکر نکنید، همیشه مواردی مثبت هستند که می‌توانید تمرکزتان را بر روی آن بگذارید.
چگونه شاد باشیم؟ / چگونه شاد زندگی کنیم؟

دوستانتان را افرادی خوش‌بین انتخاب کنید

افرادی که مثبت اندیش هستند الهام بخش ایده‌های زیادی در زندگی شما هستند. ممکن است نقایصی نیز داشته باشند، اما این افراد برای مقابله با چالش‌ها از توانایی‌های درونی خود بهره می‌برند و بدون غر زدن و با خوشرویی به استقبال چالش‌ها می‌روند. ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی دیگران در ما تاثیر زیادی دارد اگر با کسانی که بدبین هستند معاشرت کنید زود از زندگی دلسرد خواهید شد. پس پیشنهاد می‌کنیم برای این که شاد باشیم با افراد خوش‌بین و مثبت اندیش دوست باشیم. این افراد واقعاً در زندگی و روابط اجتماعی موفق‌تر اند و شادی زندگی تان را بیشتر می‌کنند.

لبخند بزنید تا زندگی زیبایی داشته باشید

برخی از روانشناسان می‌گویند حتی لبخند تصنعی نیز می‌تواند احساس خوبی را انتقال دهد. با لبخند زدن ماهیچه‌های صورت منقبض می‌شوند و رگ‌های خون باز شده و اکسیژن رسانی صورت می‌گیرد همچنین لبخند باعث افزایش میزان اندورفین خون می‌شود که خوشبینی فرد را بیشتر می‌کند. بدون شک صحبت با فردی بشاش و خنده رو باعث می‌شود ما هم شاد باشیم و حس شادی بیشتری را نسبت به یک فرد عبوس و غمگین منتقل می‌کند.

تمرکز را بر روی اتفاقات مثبت پیرامونتان بگذارید

اگر وقت تان را بیشتر بر روی آهنگ‌های غمگین، حوادث و اتفاقات بد بگذارید اکثر اوقات حس خوبی ندارید. به جای تمرکز بر این موارد بر اتفاقات هیجان انگیز و زیبا تمرکز کنید. افرادی را که دوست دارید بیشتر ببینید و در کنارشان از زندگی لذت ببرید. برای داشتن زندگی زیبا باید بتوانید افکاری منفی را از خود دور کنید و افکار مثبت و انرژی بخش جایگزین آن کنید.

برای خودتان ارزش قائل شوید

اهمیتی ندارد موفقیت هایتان کوچکند یا بزرگ، از آن‌ها خوشحال شوید. گفتن این که: این مهم نیست، موفقیت‌های دیگران از من خیلی بیشتر و بزرگ‌تر است، آیا این هم موفقیت محسوب می‌شود و … باعث می‌شود نتوانیم شاد باشیم. به هیچ عنوان اینگونه صحبت با خود صحبت نکنید. برای موفقیت‌های خود ارزش قائل شوید و به خودتان جایزه بدهید. برای هر موفقیت برای خود جایزه‌ای بگیرید و آن را جلوی چشمانتان بگذارید تا انگیزه بگیرید.
چگونه شاد باشیم؟ / چگونه شاد زندگی کنیم؟

هر وقتی توانستید بخندید

وقتی می‌خندید احساس فوق العاده‌ای دارید؛ زیرا اندورفین در مغز تولید می‌شود و احساس ما را تغییر می‌دهد. با داشتن حس خوب ایده‌های بهتری به ذهنتان می‌آیند و شانستان برای موفقیت بیشتر می‌شود. ساده‌ترین و بهترین راه برای خندیدن تماشای برنامه طنز است.

خلاق باشیم تا شاد باشیم

داشتن سرگرمی اثرات درمانی زیادی دارد. برای اوقات فراغت تان کار‌هایی که دوست دارید انجام دهید مانند مطالعه، موسیقی، ورزش، رقص و کاردستی، نوع آن اصلاً مهم نیست فقط باید مورد علاقه تان باشد. هنگامی برای اوقات فراغتتان یک سرگرمی دارید اعتماد به نفس تان بیشتر می‌شود و کمتر استرس سراغتان می‌آید و تاثیر مثبتی بر سلامت جسم شما می‌گذارد. افراد خلاق معمولاً شاد ترند و دلیل آن میزان بالای اندورفین خونشان است. این افراد از زندگی نیز راضی ترند.

از اینکه زندگی یکنواخت و بی روحی داشته باشید دوری کنید

افرادی هستند که کوچکترین شکست‌ها و ناراحتی را مدت‌ها با خود به دوش می‌کشند و حاضر به فراموش کردن آن‌ها نیستند. باید با این تفکر مقابله کنیم تا شاد باشیم! باید فرابگیرید که چگونه افکار منفیتان را به سمت مثبت ببرید. درگیر مشکلات و ناکامی‌های گذشته نشوید. فرصت‌های جدیدی برای خود بیافرینید تا شانس بیشتری برای زندگی شاد داشته باشید.

به دنبال چیز‌هایی جدید و نو برای زندگی شاد باشید

خودتان را برای استفاده از ابزار قدیمی محدود نکنید. زندگی دائم در حال تغییر است. قطعاً امتحان چیز‌های نو تغییراتی شگرف و مهم در زندگی تان رقم می‌زند. منتظر نباشید فرصت‌های جدید از راه برسند خودتان آن را خلق کنید. برای این که تغییری اساسی کنید، لازم است یک مهارت جدید فراگیرید. با رویی گشاده به استقبال تغییر بروید. این را بدانید که برای این که شاد زندگی کنیم باید اهل خطر کردن باشیم حتی اگر تصویری شفاف از کار‌هایی که باید برای هدفمان کنیم نداریم.
چگونه شاد باشیم؟ / چگونه شاد زندگی کنیم؟

تغذیه‌ای سالم برای زندگی زیبا داشته باشیم

درگیر رژیم‌های غذایی سخت نشوید. رژیم‌های نامتعارف و فقر غذایی موجب کسالت، بی حوصلگی و خستگی تان می‌شود و نمی‌گذارد زندگی شاد داشته باشید. غذای خوب و سالم سبب می‌شود تا شاد باشیم، زیرا اندورفین را در بدن افزایش می‌دهد. اگر می‌خواهید بفهمید چگونه شاد باشیم، باید نه پرخوری کنید و نه به خودتان گرسنگی دهید و یک رژیم متعادل و سالم داشته باشید.

باور کنیم که خوش شانسیم تا شاد باشیم

تمام اتفاقات زندگی تان را مرور کنید تا باور کنید که آدمی خوش شانس و دارای زندگی زیبا هستید. داشته‌های خود را ببینید و به خاطر داشته هایتان خدا را شکر کنید. ممکن است تصور کنید دلیلی برای این که شاد زندگی کنیم نداریم، اما این احساس واقعی شما نیست. همین که سقفی بالای سر دارد، گرسنه نیستید و برای انتخاب هدف تان آزاد هستید نشانه‌ی این است که زندگی زیبا دارید و آرامش در زندگی شما وجود دارد. فراموش نکنید که نعمت‌های زیادی خداوند به شما ارزانی داده است، پس برای آن‌ها شکرگزار باشید و قدرشان را بدانید. اگر داشته‌ها و توانایی هایتان را بشناسید نیمی از راه خوشبختی را پیموده اید و برای باقی راه بهتر است تلاش بیشتری کنید.

دوست طبیعت باشیم تا شاد باشیم

چگونه شاد باشیم؟ / چگونه شاد زندگی کنیم؟

دوست دارید بدانید چگونه آرامش داشته باشیم و شاد باشیم؟ اگر گردشی هر چند کوتاه هم در طبیعت داشته باشید انرژیتان را مضاعف می‌کند. دست تان را به تنه درختان بکشید، در جنگل عمیق نفس بکشید، با پا‌های برهنه بر روی سبزه‌ها بدوید، شاد زندگی کنیم و به آواز پرندگان گوش دهیم… همه‌ی این کار‌ها باعث می‌شود که زندگی شاد داشته باشیم. حتی در پارک کوچک نزدیک خانه تان نیز می‌توانید قدم بزنید و افکار منفی و استرس را از خودتان دور کنید. می‌توانید محکم‌تر در مسیر موفقیت قدم نهید و بهتر فکر کنید.

به خودتان سخت نگیرید تا آرامش درون داشته باشید

بدهی خود را بپردازید، اگر اشتباهی کردید عذرخواهی کنید و جبران کنید، وظایفتان را به موقع انجام دهید و به زندگی تان نظم دهید. اگر می‌خواهیم شاد زندگی کنیم باید هر چیزی را در جای درست خود بگذاریم تا شاد باشیم. از این رو ما برای یک زندگی شاد و جدید آماده می‌شویم و سرخوش‌تر می‌شویم.

انجام کار‌های هنری را دست کم نگیرید

هنر روح و روان را شفا می‌دهد و نگرانی و استرس را از شما دور می‌کند و احساس بهتری به شما می‌دهد. میزان خلاقیت مغز با کار‌های هنری بالا می‌رود و انگیزه بیشتری برای کار‌های جدید و نو می‌گیرید و آرامش زندگی را تجربه می‌کنید. پیشنهاد می‌کنم همین امروز خودتان را به یک گالری نقاشی دعوت کنید یا از یک تئاتر دیدن کنید تا بتوانید حس خوب زندگی شاد را تجربه کنید.

آفتاب بگیرید تا زندگی شاد داشته باشید

نور درمانی یکی از درمان‌های مؤثر برای افسردگی است. هر چه بیشتر خود را در معرض آفتاب قرار دهیم حال و هوایی بهتر پیدا می‌کنیم و می‌توانیم شاد باشیم. تاریکی ملاتونین خون را افزایش می‌دهد و افکار منفی به مغز می‌آیند. پس روز‌های آفتابی قدم زدن را از یاد نبرید.

سعی کنید جذاب باشید

کار سختی نیست، یک لباس ساده و شیک یا یک انگشتر شما را جذاب‌تر می‌کند. اگر چیز‌هایی را برگزینید که از همراه داشتن آن‌ها لذت می‌برید، کافی است تا جذاب‌تر شوید. چیز‌هایی به همین کوچکی بر روحیه‌ی شما تاثیر می‌گذارند. اگر برای این که شاد زندگی کنیم همراه داشتن یک ساعت خاص یا پوشیدن یک لباس می‌تواند حس بهتری به ما دهد پس آن را از یاد نبرید. این نکات ساده و ابتدایی برای رسیدن به جذابیت شما را یاری می‌کنند.
۰
نظرات بینندگان
  • مصطفی احمدی ارسالی در

    مطالب جالب و موفق باشید موبایل بنده پایه ام اس ت

  • مامان بچه ها ارسالی در

    من که اگه لباس شیک بپوشم احستس سرزندگی میکنم .دوس دارم منوبالباس زیباتحسین کنن.

  • سکینه ارسالی در

    خب موارد ذکر شده در زندگیمان رارعملی کردیم اما .......

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید