تلویزیون در خانه ماندن را جدی نمی‌گیرد

تلویزیون در خانه ماندن را جدی نمی‌گیرد

این امر نشان می‌دهد صدا و سیما نیز مانند بسیاری از مردم و حتی مسئولان خطرناک بودن این بیماری واگیردار را جدی نگرفته است و همچنان به دنبال کسب درآمد از راه تبلیغ است.
کد خبر: ۷۸۰۶۴
بازدید : ۱۹۵
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
تلویزیون در خانه ماندن را جدی نمی‌گیرد
 
در حالی که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به بیش از هزار نفر رسیده تلویزیون از یک سوی با پخش پیام‌های بازرگانی گسترده مردم را به خرید از فروشگاه‌ها با تخفیف، تشویق می‌کند و از سوی دیگر کارشناسان در برنامه‌های مختلف تلویزیونی در خانه ماندن را توصیه می‌کند.

دو صد گفته، چون نیم کردار نیست؛ این مصرع از شعر فردوسی مصادق بارز عملکرد این روز‌های صدا و سیماست؛ در حالی هر شبکه تلویزیون مجری‌ها و کارشناسان حوزه سلامت هشدار‌هایی درخصوص نگرانی و نحو جلوگیری از شیوع ویروس کرونا می‌دهند که تبلیغ‌ها این رسانه، مردم را به تشویق خرید از فروشگاه‌های بزرگ که تخفیف خورده فرا می‌خوانند این رسانه در حالی از مردم دعوت می‌کند برای مصون ماندن از کرونا و جلوگیری از شیوع آن، از خانه بیرون نروند که بلافاصله بعد از این دعوت، پیام‌ها بازرگانی پرطمطراق برخی فروشگاه‌های معروف را روی آنتن می‌برد و مردم را تشویق به حضور در این فروشگاه‌ها برای بهره مندی از تخفیفات و حراجی‌ها می‌کند.

این امر نشان می‌دهد صدا و سیما نیز مانند بسیاری از مردم و حتی مسئولان خطرناک بودن این بیماری واگیردار را جدی نگرفته است و همچنان به دنبال کسب درآمد از راه تبلیغ است.

حالا هر قدر هم تلویزیون در برنامه‌های مختلف به مردم بگوید از اجتماعات بپرهیزید، فاصله یک و نیم تا دو متری را حفظ کنید، هر یک نفر ناقل کرونا می‌تواند تا ۱۱ نفر را مبتلا کند و چه و چه تا خودش خطر را جدی نگیرد مردم نیز جدی نمی‌گیرند.
 
بالاخره پس از فشار‌های فضای مجازی امروز اعلام شد برنامه دورهمی با حضور تماشاگر برگزار نمی‌شود، چون مدیران این مجموعه انگار همچنان به این خطر واقف نبودند و فشار بیرونی آن‌ها را مجبور به ضبط این برنامه بدون حضور تماشاگر کرد.

پخش سریال‌های مرد هزار چهره، خانه به دوش، بازپخش خندوانه و پخش فیلم‌های سینمایی، مهم‌ترین آثار در نظر گرفته شده برای این ایام تا پایان سال است این سریال‌ها در دهه ۸۰ ساخته شدند و عمده آثار جزو تکراری‌های ۱۰ بار بازپخش شده تلویزیون در شبکه‌های مختلف بوده‌اند.
 
این رویکرد چه با هدف ماندن مردم در منازل و چه با هدف روحیه‌بخشی و سرگرمی‌سازی صورت گرفته باشد، نتوانست در این مدت به خروجی مناسبی برسد.

از اساس هم نشان داد تلویزیون با پخش تکراری‌هایی که بار‌ها سراغ آن‌ها رفته است ماجرا را نه تنها جدی نگرفته، بلکه مثل خیلی از مناسبت‌های دیگر که به پخش فیلم و سریال اقدام می‌کند سیاستی عادی در زمانی عادی است. شاید این روز‌ها شبکه اینترنتی در این بخش بخشی از وظیفه صدا و سیما ر. به دوش کشیده و بخی از مردم را خانه نگه داشته است.

همه این موارد نشان می‌دهد تلویزیون در جدی گرفتن اپیدمی کرونا که این روز‌ها در همه جهان همه‌گیر شده است، متناقض عمل می‌کند. تناقضی که خروجی آن مانع خواهد شد مخاطب هم جدی‌اش بگیرد و گویی بیشتر از اینکه مخاطب باید کرونا را جدی بگیرد خود تلویزیون است که باید این ویروس منتشر شده در جهان را جدی بگیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه