کراس اوور ملی؛ حاصل مهندسی معکوس پژو ۲۰۰۸!

بدیهی است که K۱۳۲ و K۱۲۵ با این پیشرانهها به بازار بیایند و مانند سایر خودروسازان، سیاست مشخصات فنی مشابه در کلاسهای مختلف نیز در ایران خودرو دیده خواهد شد.
کد خبر :
۷۸۴۸۷
بازدید :
۲۶۶۵۱

مجله خودرو در سایت خود ادعا کرده است خودروی کراس اوور ملی که در سال ۱۳۹۹ به بازار میآید حاصل بومی سازی پژو ۲۰۰۸ فرانسه است و مثل پژو ۳۰۱ برگرفته از پلتفرمی است که پس از توافق برجام و در توافق کلان با پژو اجازه تولیدشان در اختیار ایران است و این خودرو، چون دیگر نمونهای که برگرفته از پژو ۳۰۱ بومی سازی شده حاصل مهندسی معکوس یکی از بهترین خودروهای روز اروپاست.
این مجله در مقاله خود درباره این خودرو که تعدادی از تصاویرش را منتشر کرده، نوشته است: «چندی پیش مدیران بخش توسعه محصول شرکت ایران خودرو در جمع خبرنگاران اعلام کردند که این شرکت برای پلتفرم جدیدش دو پیشرانه اصلی را در نظر گرفته است. بدیهی است که K۱۳۲ و K۱۲۵ با این پیشرانهها به بازار بیایند و مانند سایر خودروسازان، سیاست مشخصات فنی مشابه در کلاسهای مختلف نیز در ایران خودرو دیده خواهد شد.
فعلا ایران خودرو برنامه نصب پیشرانه ۱٫۶ لیتری EC۵ تنفس طبیعی را در نسخههای پایه K۱۳۲ و K۱۲۵ دارد. این پیشرانه ۱۱۰ تا ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور حدود ۱۵۰ نیوتن متر تولید میکند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو را به چرخهای جلوی این سدان و کراس اوور ملی دارد.
نمونه قویتر ایران خودرو K۱۲۵ و K۱۳۲ به پیشرانه ۱٫۷ لیتری توربو (TC۷ و یا TC۷ پلاس) مجهز خواهند بود که قدرتی در بازه ۱۵۰ تا ۱۶۷ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ تا ۲۴۵ نیوتن متر به دست میآورند. انتقال قدرت این توان از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE به چرخهای جلو انجام میشود و در اصل نسخه فول آپشن این دو محصول با پیشرانه ملی توربو به بازار میآیند.»
این مجله در مقاله خود درباره این خودرو که تعدادی از تصاویرش را منتشر کرده، نوشته است: «چندی پیش مدیران بخش توسعه محصول شرکت ایران خودرو در جمع خبرنگاران اعلام کردند که این شرکت برای پلتفرم جدیدش دو پیشرانه اصلی را در نظر گرفته است. بدیهی است که K۱۳۲ و K۱۲۵ با این پیشرانهها به بازار بیایند و مانند سایر خودروسازان، سیاست مشخصات فنی مشابه در کلاسهای مختلف نیز در ایران خودرو دیده خواهد شد.
فعلا ایران خودرو برنامه نصب پیشرانه ۱٫۶ لیتری EC۵ تنفس طبیعی را در نسخههای پایه K۱۳۲ و K۱۲۵ دارد. این پیشرانه ۱۱۰ تا ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور حدود ۱۵۰ نیوتن متر تولید میکند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو را به چرخهای جلوی این سدان و کراس اوور ملی دارد.
نمونه قویتر ایران خودرو K۱۲۵ و K۱۳۲ به پیشرانه ۱٫۷ لیتری توربو (TC۷ و یا TC۷ پلاس) مجهز خواهند بود که قدرتی در بازه ۱۵۰ تا ۱۶۷ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ تا ۲۴۵ نیوتن متر به دست میآورند. انتقال قدرت این توان از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE به چرخهای جلو انجام میشود و در اصل نسخه فول آپشن این دو محصول با پیشرانه ملی توربو به بازار میآیند.»



۰