۶ دمنوش بهاری برای رفع کسالت

۶ دمنوش بهاری برای رفع کسالت

نارنج دافع صفراست و سلول‌های کبدی را به کار و فعالیت واداشته و ضعف و نارسایی آن را درمان می‌کند. این دم کرده برای معالجه تورم گلو، درمان درد سینه و سردرد بسیار مفید است و ضد یبوست است، این دمنوش خاصیت ضدمیکروبی و ضدباکتریایی نیز دارد.

کد خبر : ۷۸۵۸۹
بازدید : ۱۴۵۸۴
دمنوش‌های بهاری، با عطر و طعم تازه‌شان، انرژی‌بخش هستند. این دمنوش‌ها معمولاً در رفع کسالت و حساسیت بهاری بسیار کمک کننده هستند. با شروع فصل بهار به تدریج طول روز‌ها بلند و هوا رو به گرمی می‌رود. ابوعلی سینا بهار را به بیداری خون در بدن نسبت می‌دهد.
بسیاری از افراد عقیده دارند که با شروع فصل بهار بی‌حالی و خستگی به انسان دست می‌دهد. دمنوش‌های گیاهی به ویژه گل‌های بهاری جایگزین مناسبی برای دارو‌های شیمیایی هستند.

تردیدی نیست که تغییرات فصل از راه‌های گوناگون روی جسم و روحیه انسان اثر می‌گذارند. در این گزارش قصد داریم شما را با دمنوش‌های بهاری آشنا کنیم که خوردن آن در این فصل می‌تواند سبب تجدید قوا و تقویت جسم‌تان شود.
۶ دمنوش بهاری برای رفع کسالت
دمنوش گل سرخ
طبیعت گل سرخ معتدل و کمی قابض است. این دم‌نوش آرام بخش و شادی افزا است، بنابراین نوشیدن آن در این فصل برای کسانی که احساس افسردگی و اضطراب می‌کنند، مفید است.

یک سوم قاشق غذاخوری پر از برگ‌های گل سرخ و یک قاشق چای‌خوری چای سبز را در یک قوری چینی بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد، سپس آن را صاف و میل کنید.

راه دیگر برای تهیه این دمنوش این است که ۱۵ تا ۲۰ گرم برگ گل سرخ خشک شده را در یک لیتر آب جوش دم کنید و پس از هر وعده غذا یک فنجان بنوشید.

روش دیگر این است که چند عدد میوه گل سرخ را در یک قوری آب جوش بریزید، ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد، سپس دمنوش را با مقداری عسل جرعه جرعه بنوشید.
۶ دمنوش بهاری برای رفع کسالت
دمنوش بهارنارنج
بهار نارنج که در فصل بهار عطرش را احساس می‌کنیم نیز می‌تواند دمنوشی مناسب و آرامش‌بخشی برای این فصل باشد، بهار نارنج طبیعتی گرم دارد. اشتهاآور و برای ضعف اعصاب مفید است. برای درمان طپش‌ه‌ای ناگهانی قلب موثر است.
نارنج دافع صفراست و سلول‌های کبدی را به کار و فعالیت واداشته و ضعف و نارسایی آن را درمان می‌کند. این دم کرده برای معالجه تورم گلو، درمان درد سینه و سردرد بسیار مفید است و ضد یبوست است، این دمنوش خاصیت ضدمیکروبی و ضدباکتریایی نیز دارد.

می‌توانید بهارنارنج را با گل بابونه دم کنید؛ بدین صورت که محتویات گل بابونه و گل بهار نارنج را در قوری ریخته و به آن معادل ۴ لیوان آب اضافه کنید، مدت زمان ۳۵ دقیقه لازم است تا دم بکشد، سپس دمنوش آماده است. این دمنوش طپش نامنظم قلب، تشویش و اضطراب را از بین می‌برد و اگر مشکل کم‌خوابی یا بی‌خوابی دارید با خوردن این دمنوش، خواب خوش و آرامی خواهید داشت.
۶ دمنوش بهاری برای رفع کسالت
دمنوش قاصدک
قاصدک یک گیاه بسیار مفید برای سلامتی است که شما می‌توانید از تمام قسمت‌های آن استفاده کنید. گل، ریشه و ساقه این گیاه خوراکی هستند و از برگ‌های آن نیز می‌توانید در تهیه سالاد یا در دمنوش استفاده کنید. قاصدک خشک، طعم گل و تلخی دارد و احتمالا آن را دوست خواهید داشت. نوشیدن دمنوش قاصدک به طور مرتب، سبب می‌شود همواره احساس انرژی و قدرت داشته باشید.
۶ دمنوش بهاری برای رفع کسالت
دمنوش نعنا
دمنوش نعنا نوعی چای است که مناسب برای فصل بهار است. از قسمت‌های مختلف گیاه از جمله برگ، ساقه، ریشه و میوه آن می‌توان به عنوان دمنوش استفاده کرد. بیشتر گیاهان دارویی، ادویه‌ها و میوه‌ها به صورت خشک، خرد و پودر قابلیت دمنوش شدن را دارند. یکی از دمنوش‌هایی که بهتر است از آن در فصل بهار بیشتر استفاده کنید، دمنوش نعنا است.

مهم‌ترین خاصیت دمنوش نعنا، تاثیر آن بر درد‌های دستگاه گوارش شامل درد معده، روده، نفخ، دل پیچه، تهوع و اسهال است، این دمنوش معطر و اشتهاآور است. مسکن و آرامبخش خوبی است و ناراحتی اعصاب و تشنج را بر طرف می‌کند. برای رفع بوی نامطبوع دهان و پیشگیری از بروز بیماری لثه به کار برده می‌شود.

برای رفع سینه درد و سرفه، دم‌کرده نعنا را به صورت گرم بنوشید. دمنوش نعنا علاوه بر انرژی‌زا بودن، حرارت اضافه بدن را خارج کرده و سرماخوردگی و سرفه فصلی را نیز درمان می‌کند؛ سیستم گوارشی را تسکین می‌دهد.
اسمانتوس خشک شده

اسمانتوس، یک نوشیدنی عالی برای بهار است. دمنوش اسمانتوس، از گل‌های سبز رنگ و خشک شده همین گیاه درست می‌شود. این یک نوشیدنی ملایم با عطر و طعم گلی زیباست که خیلی زود شما را شیفته خودش می‌کند. بهترین زمان لذت بردن از این دمنوش، یک بعد از ظهر بهاریست که با عزیزانتان وقت می‌گذرانید. بچه‌ها نیز از طعم شیرین این نوشیدنی خوششان می‌آید.
۶ دمنوش بهاری برای رفع کسالت
دمنوش نیلوفر
گل نیلوفر، نه تنها گلی بسیار زیبا در تمام جهان است بلکه از گل خشک آن می‌توان دمنوشی بسیار خوشمزه تهیه کرد. این دمنوش کافئین ندارد و بنابراین می‌تواند در هر زمانی از شبانه روز مصرف شود و اثری آرامش‌بخش برجای بگذارد. بهترین زمان نوشیدن این دمنوش بعد از ظهر است یعنی بعد از آن که از اضطراب‌های روز فاصله گرفته اید و می‌خواهید کمی استراحت کنید.
۶ دمنوش بهاری برای رفع کسالت
دمنوش اسطوخودوس
اسطوخودو‌س گیاهی بسیار خوش‌نظر و پرخاصیت است. این گیاه به رفع علائم ناشی از حساسیت فصلی، سرماخوردگی و عفونت‌های تنفسی کمک می‌کند و آرام‌بخش است. در بهبود سردرد و میگرن و عملکرد کلیه‌ها مؤثر است و سبب کاهش بوی بد بدن می‌شود. اگر دارای علائم حساسیت بهاری مثل عطسه و آبریزش از بینی و چشم شده‌اید، پیشنهاد می‌شود این دمنوش را بخورید.

روش تهیه: اسطوخودوس تازه یا خشک‌شده را با مقداری گل محمدی و بهارنارنج مخلوط کرده و برای ۲۰ دقیقه دم‌کنید. موقع سرو می‌توانید به آن مقداری آب لیمو ترش تازه نیز اضافه کنید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید