در خانه بمانید، پورشه و لامبورگینی ببینید

در خانه بمانید، پورشه و لامبورگینی ببینید

جنرال‌موتورز اتهام کم‌کاری را رد کرده و می‌گوید آماده است از ماه آوریل دستکم ماهانه ده هزار دستگاه تنفس تولید کند. ظرفیت تولید ونتک در حال حاضر چند صد دستگاه در ماه است.
کد خبر: ۷۸۷۵۳
بازدید : ۲۲۵۳۸
۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
در خانه بمانید، پورشه و لامبورگینی ببینید
از طریق نقشه گوگل می‌توان از موزه پورشه در شهر اشتوتگارت بازدید کرد
در خانه به موزه بروید
با اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا در جهان، کشور‌های زیادی از شهروندان خود خواسته‌اند تا برای جلوگیری از ابتلا به ویروس در خانه بمانند. همزمان بسیاری از شرکت‌ها خدماتی را از طریق اینترنت ارائه کرده‌اند تا مردم را به خانه ماندن تشویق کنند.

یکی از این موسسه‌ها موزه خودروی پترسن، در ایالت کالیفرنیا است که اگرچه این روز‌ها تعطیل است، اما تور‌هایی مجازی ترتیب داده تا همچنان علاقه‌مندان به خودرو را سرگرم کند. بازدیدکنندگان باید برای تماشا در سایت موزه ثبت نام کرده و لینک پخش زنده تور را در ایمیل خود دریافت کنند.

سه تور در هفته آینده برگزار می‌شود که در آن‌ها یک راهنما ماشین‌هایی را که با موضوعی خاص انتخاب شده‌اند نمایش می‌دهد.
 
در خانه بمانید، پورشه و لامبورگینی ببینید
موزه فراری در شهر مودنا

موزه پیترسن قبلا بخشی از موزه خود را از طریق سرویس نقشه گوگل به صورت مجازی به نمایش گذاشته بود. گوگل با همکاری خودروسازان موزه‌های متعددی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. موزه فراری در شهر مودنا و موزه لامبورگینی در شهر سانتا آگاتا و موزه پاگانی در شهر سن‌سزاریو، سه موزه‌ای در ایتالیا است که از این طریق در‌های خود را به روی بازدیدکنندگان باز نگه‌داشته‌اند.

موزه ملی کوروت در ایالت کنتاکی و موزه ماشین لین در ایالت تنسی آمریکا، و موزه‌های مرسدس-بنز، پورشه در آلمان و مزدا و هوندا در ژاپن و موزه اشکودا در کشور چک هم از همین طریق امکان بازدید مجازی را از گنجینه خود را فراهم کرده‌اند.

دعوا با رییس‌جمهور
 
در خانه بمانید، پورشه و لامبورگینی ببینید
قرار است جنرال‌موتورز در کارخانه‌هایش دستگاه تنفس مصنوعی بسازد

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا خودروسازان آمریکایی را به کم‌کاری در مبارزه با بیماری کورونا متهم کرده است. او برای وادار کردن جنرال موتورز به ساخت دستگاه تنفس به قانونی استناد کرده که در زمان جنگ بین دو کرده تصویب شده بود. به موجب این قانون، در بحران‌های ملی، رییس جمهوری می‌تواند کارخانه‌ها را مجبور کند تا تجهیزات مورد نیاز دولت را تولید کنند.

آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را در جهان ثبت کرده است. برخی از مبتلایان برای درمان به دستگاه تنفس نیاز دارند و کمبود این دستگاه به یکی از نگرانی‌های اصلی دولت‌ها تبدیل شده است.

قرار بود جنرال‌موتورز با همکاری یک تولیدکننده تجهیزات پزشکی به نام ونتک، دستگاه‌های تنفس را در کارخانه‌هایش تولید کند. اما بعدا گزارش شد دولت حاضر نشده هزینه یک میلیارد دلاری این پروژه را پرداخت کند.
 
ترامپ در توییتر از جنرال‌موتورز انتقاد کرد و گفت: این شرکت به جای ۴۰ هزار دستگاه تنفس می‌خواهد شش هزار دستگاه تحویل دهد و قیمتی که پیشنهاد کرده بسیار گران است.

جنرال‌موتورز اتهام کم‌کاری را رد کرده و می‌گوید آماده است از ماه آوریل دستکم ماهانه ده هزار دستگاه تنفس تولید کند. ظرفیت تولید ونتک در حال حاضر چند صد دستگاه در ماه است.

ترامپ همچنین انتقاد مشابهی از فورد کرده و به این شرکت هشدار داده است تا در تولید دستگاه تنفس عجله کند. فورد برای این کار با دو شرکت ۳M و جنرال‌الکتریک همکاری می‌کند. این کارخانه و اتحادیه کارگران خودروسازی همچنین می‌خواهند ماهانه صد‌هزار محافظ صورت برای پرستاران بسازند.

در خانه بمانید، پورشه و لامبورگینی ببینیدسه شرکت فولکس‌واگن، دایملر و ب‌ام‌و در مجموع روزانه حدود ۴۵۰ میلیون دلار ضرر می‌دهند
 
تعطیلی کارخانه‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا، صنعت خودرو را در آستانه رکودی بی‌سابقه قرار داده و شرکت‌های خودروسازی را وادار کرده برای سرپا ماندن به دنبال کمک‌های دولتی و وام‌های بانکی بروند.

فولکس‌واگن می‌گوید هر هفته بیش از دو میلیارد و دویست میلیون دلار ضرر می‌دهد. این شرکت که یکی از بزرگ‌ترین کارفرما‌ها در اروپا است، برای عبور از بحران علاوه بر دولت آلمان از بانک مرکزی اروپا هم کمک خواسته است.

هربرت دی‌اس، مدیر گروه خودروسازی فولکس‌واگن به شبکه تلویزیونی آلمانی ZDF گفت: "ما هر جا که بتوانیم هزینه‌ها را کاهش داده و پروژه‌های غیرضروری را متوقف کرده‌ایم و می‌توانیم چند هفته و چند ماه دوام بیاوریم، اما ادامه این وضع برای مدتی نامعلوم ممکن نیست. "

مشکل بعدی این شرکت، تاخیری است که ممکن است در فروش اولین مدل الکتریکی‌اش ایجاد شود. اگر فولکس‌واگن نتواند امسال به تعدادی که اتحادیه اروپا تعیین کرده ماشین الکتریکی بفروشد با جریمه‌ای سنگین روبرو خواهد بود.

پیش از ویروس کرونا، گزارش شده بود مشکل در طراحی نرم‌افزار باعث شده این ماشین دیرتر به بازار عرضه شود. فولکس‌واگن می‌گوید امیدوار است بتواند این ماشین را تابستان به بازار عرضه کند. اگرچه کارخانه‌ای که قرار است مدل ID۳ در آن تولید شود در حال حاضر به خاطر ویروس کرونا تعطیل است.

شرکت رنو هم که فروشش تقریبا به صفر رسیده، پیشنهادی برای وام گرفتن از دولت مطرح کرده است. اگرچه مدیر رنو می‌گوید قرار نیست این کارخانه دولتی شود.

خودروسازان آمریکایی هم با مشکلاتی مشابه دست به گریبانند. فورد برای جبران هزینه تعطیلی کارخانه‌هایش ناچار شده ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از وام بگیرد و جنرال موتورز هم با هدفی مشابه شانزده میلیارد دلار وام گرفته است.

این دو کارخانه همراه با چند کارخانه دیگر از جمله فولکس‌واگن و تویوتا از کنگره آمریکا کمکی فوری خواسته‌اند.

مدل جدید از لوکس‌ترین خودروساز کره‌جنوبی
 
در خانه بمانید، پورشه و لامبورگینی ببینید
جنسیس در سال ۲۰۱۶ با معرفی نسل اول مدل G۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد

جنسیس، زیرمجموعه شرکت هیوندای، جدیدترین محصول خود را در مراسمی در شهر سئول رونمایی کرد. جنسیس با هدف ساخت ماشین‌های لوکس تاسیس شده و هدفش رقابت با کارخانه‌هایی مانند بنز و لکسوس است. اولین محصول این شرکت به نام G۸۰ در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد و حالا این شرکت نسل دوم این مدل را رونمایی کرده است.

G۸۰ جدید یک سدان است که سقفش مانند آئودی A۷ با شیبی ملایم به صندوق عقب وصل می‌شود. جلوپنجره ماشین و چراغ‌های جلو با طرحی شبیه به شاسی‌بلند GV۸۰ کارخانه طراحی شده که به تازگی به بازار عرضه شده است.
 
در خانه بمانید، پورشه و لامبورگینی ببینید
قوی‌ترین موتور جنسیس G۸۰ شش سیلندر و با قدرت ۳۸۰ اسب بخار است

خودروساز کره‌ای همه فن‌آوری‌های روز ماشین‌های لوکس را با مدل جدید به مشتریانش ارائه می‌دهد. داخل خودرو سراسر با چرم و چوب تزیین شده و برای کنترل بخش‌های مختلف ماشین راننده از نمایشگری ۱۴/۵ اینچی استفاده می‌کند که در وسط داشبورد قرار داده شده است.

سدان جدید جنسیس یکی از چهار محصولی است که این کارخانه به بازار عرضه می‌کند. با اینکه محصولات جنسیس کیفیت خوبی دارند و از مجلات و منتقدان جوایز زیادی گرفته‌اند، اما هنوز مردم با این نام غریبه‌اند.

این شرکت در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۱ هزار دستگاه ماشین در آمریکا فروخت که نسبت به سال قبل دوبرابر شده بود.
منبع: بی بی سی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه