۶ راه درمان گرفتگی بینی

۶ راه درمان گرفتگی بینی

استفاده از یک دستگاه رطوبت ساز روش خوبی برای پیشگیری از این شرایط و تسکین گرفتگی بینی است، زیرا به افزایش رطوبت هوا کمک می‌کند. دوش آب گرم نیز می‌تواند اثری مشابه برای فرد به همراه داشته باشد.

کد خبر : ۷۹۰۷۵
بازدید : ۱۴۳۱۶
گرفتگی بینی می‌تواند شرایطی آزاردهنده باشد. افزون بر احساس پری در قسمت بینی، شما آبریزش بینی و تغییر صدای خود را نیز تجربه می‌کنید. گرفتگی بینی به واسطه التهاب رگ‌های خونی در ناحیه سینوس‌ها و تورم بافت‌های بینی شکل می‌گیرد.
سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آلرژی‌ها و عفونت‌های سینوس از جمله دلایل شایع بروز التهاب در رگ‌های خونی این قسمت از بدن هستند. در ادامه با چند روش ساده برای تسکین گرفتگی بینی بیشتر آشنا می‌شویم.
راه‌های بهبود گرفتگی بینی

ترب کوهی
ترب کوهی یک گزینه درمان قدیمی برای گرفتگی بینی و پاکسازی مخاط اضافه سینوس‌ها است. بینی و گلوی انسان دارای غددی است که روزانه به تولید مخاط مشغول هستند و از آنجایی که گرفتار شدن باکتری‌ها یا ویروس‌ها در مخاط و بروز التهاب در غشا‌های سینوسی شرایطی غیرمعمول ایست که افزایش غلظت مخاط را به همراه دارد و موجب گرفتگی بینی می‌شود.
راه‌های بهبود گرفتگی بینی

دستگاه رطوبت ساز
هوای خشک مسیر‌های بینی و سینوس‌ها را خشک و تحریک می‌کند که به بروز التهاب منجر شده و از تخلیه طبیعی مخاط سینوس‌ها جلوگیری می‌کند. استفاده از یک دستگاه رطوبت ساز روش خوبی برای پیشگیری از این شرایط و تسکین گرفتگی بینی است، زیرا به افزایش رطوبت هوا کمک می‌کند. دوش آب گرم نیز می‌تواند اثری مشابه برای فرد به همراه داشته باشد.
راه‌های بهبود گرفتگی بینی

فلفل کاین
کپسایسین موجود در فلفل کاین و انواع دیگر این ماده غذایی به تخلیه مخاط اضافه از سینوس‌ها و تنفس راحت‌تر در افراد کمک می‌کند. همچنین، این ترکیب به تسکین درد نیز کمک می‌کند. شما می‌توانید فلفل چیلی را به غذا‌های مختلف اضافه کرده یا با افزودن یک چهارم قاشق چای خوری پودر آن به یک فنجان آب جوش، یک چای مفید برای خویش آماده کنید.
راه‌های بهبود گرفتگی بینی

کمپرس داغ زنجبیلی
قرار دادن کمپرس مرطوب روی پیشانی، چشم‌ها و گونه‌ها می‌تواند به تخلیه سینوس‌های پر شده کمک کند. می‌توانید استفاده متناوب از کمپرس گرم و سرد با فاصله زمانی پنج دقیقه را امتحان کنید. برای کسب نتیجه بهتر و کمک به تسکین درد می‌توانید از چای زنجبیل یا آب مورد استفاده برای جوشاندن زنجبیل تازه استفاده کنید. زنجبیل از خواص ضد التهاب برخوردار است.
راه‌های بهبود گرفتگی بینی

آبرسانی به بدن
نوشیدن مایعات زیاد و هیدراته نگه داشتن بدن می‌تواند به رقیق شدن مخاط در مسیر‌های بینی و تخلیه راحت‌تر سینوس‌های دچار گرفتگی کمک کند. این شرایط فشار ناشی از گرفتگی بینی را کاهش خواهد داد. مایعات گرم به رفع سریع‌تر گرفتگی سینوس‌ها کمک می‌کنند، از این رو، شما می‌توانید نوشیدن چای را در کنار آب ساده در هنگام گرفتگی بینی مد نظر قرار دهید.
راه‌های بهبود گرفتگی بینی

سیر
خواص سیر پر شمارند. احتمالا بسیاری از شما از خواص سیر مثل پایین‌آورندگی فشار خون شنیده‌اید، اما سیر خواص عجیب و باورنکردنی دارد. سیر از خواص آنتی اکسیدانی قوی برخوردار است و تکثیر گلبول‌های سفید و تولید آنتی بادی در سیستم ایمنی را تحریک می‌کند. سیر خام خرد شده بهترین گزینه برای مصرف محسوب می‌شود و می‌توان از فوایدش بهره برد.
منبع: روزنامه آفتاب یزد
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید