تولید ماسکی که ویروس‌ها را از بین می‌برد

تولید ماسکی که ویروس‌ها را از بین می‌برد

در این محصول از نانوالیاف استفاده شده که مانع از ورود پاتوژن‌ها در ماسک می‌شود، در کنار نانوالیاف، از یک لایه نانوذرات اکسید مس نیز استفاده می‌شود که بسیار فعال بوده و می‌تواند ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا را از بین ببرد.

کد خبر : ۷۹۲۲۶
بازدید : ۹۹۹۳
تولید ماسکی که ویروس‌ها را از بین می‌برد
یک شرکت در جمهوری چک، ماسکی را تولید کرده است که حاوی نانوالیاف و نانوذرات اکسید مس است، نانوالیاف موجب به‌دام افتادن ذرات ویروس و نانوذرات اکسیدمس موجب از بین رفتن آن‌ها می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت رسپیلون (Respilon) با استفاده از نانوالیاف، ماسک صورت تولید می‌کند که قادر به از بین بردن ویروس کرونا است. این شرکت که در شهر برنو در جمهوری چک واقع است، برای تولید این ماسک‌ها از ترکیب نانوالیاف و نانوذرات اکسید مس استفاده می‌کند.

ماسک‌های صورت معمولا برای جلوگیری از گسترش عوامل بیماری‌زا استفاده می‌شوند، اما این شرکت ماسکی تولید کرده که قادر است ویروس‌ها را به دام انداخته و از بین ببرد. در این محصول از نانوالیاف استفاده شده که مانع از ورود پاتوژن‌ها در ماسک می‌شود، در کنار نانوالیاف، از یک لایه نانوذرات اکسید مس نیز استفاده می‌شود که بسیار فعال بوده و می‌تواند ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا را از بین ببرد.

رومن زیما، از مدیران شرکت رسپیلون گفت: به لطف استفاده از نانوالیاف و نانوذرات اکسید مس، این ماسک می‌تواند برای مقابله با ویروس کرونا استفاده شود، این ماسک در حال حاضر در موسسه‌های دولتی و بیمارستان‌ها استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: تولید این ماسک از اواخر ماه آوریل شروع و در حال حاضر وارد بازار شده است. این شرکت ماسک‌ها را در دو مدل مختلف ارائه می‌دهد، ماسک‌ها را می‌توان تا ۲۴ ساعت مورد استفاده قرار داد، اما استفاده مستمر از آن توصیه نمی‌شود، اگر یک تا سه ساعت در روز از این ماسک استفاده شود، تا یک هفته می‌توان آن را مورد استفاده قرار داد.

در حال حاضر، جمهوری چک با کمبود ماسک استاندارد روبرو است، زندانیان در جمهوری چک برای تولید ماسک به کار گرفته شده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید