نمایش دورکاری‌های آینده با واقعیت مجازی

نمایش دورکاری‌های آینده با واقعیت مجازی

واقعیت مجازی، محتوایی سه‌بعدی در محیط دیجیتالی است که رایانه آفریده است، و واقعیت برافزوده یا واقعیت ترکیبی مثل «پوکمن گو» نیز محیطی واقعی است که روی آن لایه‌ای از محتوای دیجیتالی قرار دارد.

کد خبر : ۸۰۷۱۸
بازدید : ۸۵۱۵
نمایش دورکاری‌های آینده با واقعیت مجازی
اندرو بازورث قائم‌مقام فیسبوک در توییتر نمایشگر‌های شناوری را به نمایش گذاشت که قابل حرکت هستند و می‌توان اندازه آن‌ها را تغییر داد و هم‌چنین کاربر می‌تواند با صفحه کلید و نوار وظیفه مجازی شناور بر فراز آن تایپ کند.

در حالی که شرکت‌های بسیاری در حال ساماندهی دورکاری برای خودشان هستند، رئیس بخش واقعیت مجازی و واقعیت برافزوده فیسبوک، نمایی از آینده پساکرونایی این شرکت را در توییتر به نمایش گذاشت.

اندرو بازورث در توییتر نوشت که شرکت فیسبوک با خلق محیط واقعیت ترکیبی، «دورکاری و بهره‌وری را گام بزرگی به پیش می‌برد.»

بازورث در این پیام توییتری نمایشگر‌های شناوری را به نمایش گذاشت که با ایما و اشاره قابل حرکت هستند و می‌توان اندازه آن‌ها را تغییر داد، و هم‌چنین کاربر می‌تواند با صفحه کلید و نوار وظیفه مجازی شناور بر فراز آن و دارای میان‌بر‌هایی مثل علامت ویندوز و فیسبوک تایپ کند.

بازورث همچنین در این پیام توییتری نوشت: «این فیلمی واقعی است که در آن از گوشی‌های پیش‌نمونه استفاده شده است. همیشه می‌توانیم مفاهیم آینده را با استفاده از پیکربندی‌های سخت‌افزاری مختلف و در فرایند‌های که محک تجربه خورده‌اند، لمس کنیم.»

واقعیت مجازی، محتوایی سه‌بعدی در محیط دیجیتالی است که رایانه آفریده است، و واقعیت برافزوده یا واقعیت ترکیبی مثل «پوکمن گو» نیز محیطی واقعی است که روی آن لایه‌ای از محتوای دیجیتالی قرار دارد.

«به فکر آن هستیم که دورکاری و بهره‌وری را گام بزرگی به جلو ببریم و روی مفاهیم واقعیت ترکیبی مبتنی بر فناوری‌های موجود مثل «پس‌ترو» (Pass Through) کار کرده‌ایم تا کاربران بتوانند بین دنیای واقعی و مجازی تردد کنند.»

از سوی دیگر، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، گفت که طی پنج تا ده سال آینده احتمال دارد نیمی از نیروی کار این شرکت «دورکار» شوند.

او گفت: «این کار را باید هوش‌مندانه و مسئولانه سامان بدهیم و می‌خواهیم سنجیده عمل کنیم. فکر می‌کنم در پنج تا ده سال آینده، بیش‌تر متمایل به ده سال آینده یا در همین حدود، نیمی از کارکنان شرکت دورکار دایمی شوند.»

«واقعیت مجازی و واقعیت برافزوده، یعنی فراهم کردن امکان حضور از دور برای مردم. بنابراین، اگر از دیرباز در عرصه واقعیت‌مجازی، واقعیت برافزوده، و گپ‌وگفت ویدیویی حضور داشته‌ایم، به برخی ظرفیت‌ها‌مان باور یافته‌ایم و می‌توانیم به افراد کمک کنیم تا از هر مکانی که هستند، بتوانند کاری را که می‌خواهند انجام دهند. بنابراین، فکر می‌کنم چشم‌انداز جهان به سویی می‌رود که مردم بتوانند بیش‌تر دورکاری کنند.»

شرکت فیسبوک هم‌چنین در وب‌نوشتی اعلام کرد که «فضای کار برافزوده بسیار نیرومندی با چندین صفحه نمایش سفارشی در محیط واقعیت مجازی» خلق کرده است که «کاربران را از محدودیت‌های نمایشگر‌های فیزیکی خلاص می‌کند.»

فیسبوک با استفاده از فناوری «پس‌ترو» به کاربر امکان می‌دهد که بین دنیای واقعی و مجازی تردد کند. فناوری «پس‌ترو» در سخت‌افزار واقعیت مجازی فیسبوک به نام «اکولوس» به کار رفته است و به ما امکان می‌دهد تا «موقتاً از فضای واقعیت مجازی بیرون برویم و همزمان، نگاهی به جهان اطراف بیندازیم.
فیسبوک امیدوار است که با «تلفیق انعطاف‌پذیری درون‌داد‌های جدیدی مثل ردگیری دستی با افزاره‌های آشنای روزمره مثل صفحه کلید و موشواره (ماوس)، بتوان بهترین قابلیت‌های هر دو قلمرو را در اختیار کاربران گذاشت.»

شرکت فیسبوک همچنین در حال پدید آوردن چهرک‌هایی مجازی به نام چهرک کدک است که «به کاربر امکان می‌دهد تا در آینده بتواند سریع و آسان چهرک مجازی زنده‌ای از خودش بسازد تا معاشرت اجتماعی در محیط واقعیت مجازی، حالت طبیعی و عادی این معاشرت‌ها در جهان واقعی را بیابد.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید