بهترین رنگ مو برای عروس؛ راهنمای انتخاب رنگ موی عروس

بهترین رنگ مو برای عروس؛ راهنمای انتخاب رنگ موی عروس

بهترین رنگ مو برای عروس؛ اگر به فکر رنگ مویی هستید که آن را تابه‌حال امتحان نکرده‌اید، باید خیلی زودتر از آنکه به روز‌ها و ماه‌های عروسی نزدیک شوید به‌سراغ آن بروید. فکر می‌کنید چقدر قبل‌تر از نزدیک‌شدن به عروسی باید این کار را انجام بدهید؟ شش ماه تا یک سال قبل. البته برای کسانی که سریع مراحل آشنایی را طی می‌کنند و به فاصلهٔ اندکی از آشنایی، برنامه سوروسات عروسی را می‌چینند، چنین چیزی عملی نخواهد بود. روی صحبتمان بیشتر با کسانی است که فرصت کافی برای برنامه‌ریزی‌های مختلف عروسی دارند. حتی اگر عروس هم نیستید، اما قصد ازدواج دارید، با امتحان‌کردن رنگ مو قبل از اینکه خبری باشد، باز هم می‌توانید به رنگ موی ایدئالتان برسید. اما دلیل اینکه از شما می‌خواهیم که رنگ مویی تازه را با فاصله زمانی قابل‌توجهی تا مراسم عروسی روی مو‌ها امتحان کنید، دقیقا چیست؟

کد خبر : ۸۱۳۴۴
بازدید : ۱۱۵۴۸
بهترین رنگ مو برای عروس؛ راهنمای انتخاب رنگ موی عروس
فرادید | به‌زودی عروس می‌شوید؟ از صمیم قلب به شما تبریک می‌گوییم. عروسی و موضوعات مربوط به آن شادی‌آور و جذاب هستند. پس اگر عروسی‌تان نزدیک است یا در آینده عروس خواهید شد یا حتی اگر فقط از عروسی و عروس‌بازی خوشتان می‌آید، راهنمای انتخاب بهترین رنگ مو برای عروس برایتان جالب خواهد بود. این‌طور نیست؟ ماجرا از این قرار است که انتخاب بهترین رنگ مو برای عروس، کار چندان ساده‌ای نیست. اگر از قبل، اطلاعاتی درباره این موضوع نداشته و موهایتان را رنگ نکرده باشید یا به‌طور حرفه‌ای، تجربۀ رنگ‌کردن مو‌ها را ندارید، به کمی اطلاعات و راهنمایی حرفه‌ای در این زمینه نیاز پیدا می‌کنید. در مقاله پیش رو، راهنمایی‌های لازم برای انتخاب بهترین رنگ موی عروس آمده است.

اگر به فکر رنگ مویی هستید که آن را تابه‌حال امتحان نکرده‌اید، باید خیلی زودتر از آنکه به روز‌ها و ماه‌های عروسی نزدیک شوید به‌سراغ آن بروید. فکر می‌کنید چقدر قبل‌تر از نزدیک‌شدن به عروسی باید این کار را انجام بدهید؟ شش ماه تا یک سال قبل. البته برای کسانی که سریع مراحل آشنایی را طی می‌کنند و به فاصلهٔ اندکی از آشنایی، برنامه سوروسات عروسی را می‌چینند، چنین چیزی عملی نخواهد بود.

روی صحبتمان بیشتر با کسانی است که فرصت کافی برای برنامه‌ریزی‌های مختلف عروسی دارند. حتی اگر عروس هم نیستید، اما قصد ازدواج دارید، با امتحان‌کردن رنگ مو قبل از اینکه خبری باشد، باز هم می‌توانید به رنگ موی ایدئالتان برسید. اما دلیل اینکه از شما می‌خواهیم که رنگ مویی تازه را با فاصله زمانی قابل‌توجهی تا مراسم عروسی روی مو‌ها امتحان کنید، دقیقا چیست؟

واقعیت این است که رنگ مو برای اینکه به‌درستی و زیبایی روی مو‌ها بنشیند، به زمان نیاز دارد؛ یعنی با فرایندی تدریجی روبه‌رو هستید و برای اینکه بهترین نتیجه را از رنگ‌کردن مو‌ها بگیرید باید کمی صبر داشته باشید. نرم و طبیعی‌شدن مو‌ها بعد از رنگ‌کردن نیاز به زمان دارد. بعد از اینکه درباره رنگ مطلوبتان به نتیجه نهایی رسیدید، باید یک تا دو هفته قبل از عروسی به آرایشگاه مراجعه کنید.

برای شفاف‌سازی، این بخش را خلاصه می‌کنیم: ابتدا باید شش ماه تا یک سال قبل از عروسی، رنگ مویی تازه را روی مو‌ها امتحان کنید و زمانی‌که مطمئن شدید رنگ مذکور برای موهایتان از هر نظر مناسب است، آن را انتخاب کنید؛ همچنین، برای اینکه مو‌هایی سالم و زیبا داشته باشید، یک تا دو هفته قبل از عروسی برای رنگ‌کردن مو‌ها اقدام کنید. پس پیش‌بینی رنگ مناسب یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های انتخاب بهترین رنگ مو برای عروس است.

به انتخاب رنگ مناسب دقت کنید

چه رنگی را برای موهایتان انتخاب می‌کنید؟ یا باید مو‌ها را روشن‌تر از چیزی کنید که در حال حاضر هست یا باید به‌سمت رنگ‌های تیره‌تر بروید. شاید هم به‌دنبال رنگی عجیب و متفاوت هستید تا کاملا تغییر کنید. چیزی که باید در انتخاب رنگ مو در نظر بگیرید این است که رنگ منتخب‌تان همیشه در عکس‌های آلبوم عروسی باقی می‌ماند و از آن گریزی نیست. مثلا اگر دوست دارید که خیلی خاص و متفاوت باشید و رنگ موهایتان را آبی انتخاب می‌کنید، باید پای این انتخاب خاص و عجیب بایستید؛ چون ممکن است سال‌های بعد نوه‌هایتان از راه برسند و حسابی به عکس‌هایتان بخندند.

یعنی اگر از رنگ مویتان لذت ببرید و آن را دوست داشته باشید، در عکس‌ها همیشه خاطره خوشی برایتان باقی می‌ماند و اگر هم اشتباه کنید، این اشتباه مانند سندی ننگین در کارنامهٔ زیبایی‌تان در آلبوم‌ها ثبت می‌شود. پس بهتر است باتوجه‌به راهنمای انتخاب بهترین رنگ مو برای عروس پیش بروید و اشتباهات‌تان را به صفر برسانید. بیشتر عروس‌ها طرف‌دار رنگ‌های طبیعی و نزدیک به طیف رنگی مو‌های خودشان هستند.

برای همین است که هایلایت‌ها یا وجود فقط چند رشتهٔ رنگی لایت یا روشن در میان موها، از مدل‌های پرطرف‌دار میان عروس‌خانم‌هاست. برای اینکه تغییرات چشمگیری در مو‌ها ایجاد نشود، اما همچنان زیبایی عروس بیشتر شود، از رگه‌هایی از هایلایت در رشته‌هایی از مو استفاده می‌شود تا رنگ مو‌ها با رنگ پوست صورت کمی تضاد پیدا کند. اضافه‌کردن رنگی کم‌رنگ‌تر از رنگ مو‌های دیگر هم در حد چند رشته در میان مو‌ها باعث می‌شود به مو‌ها حجم و بُعد داده شود.

بهترین رنگ مو برای عروس؛ راهنمای انتخاب رنگ موی عروس

زمان مراجعه به آرایشگاه برای رنگ مو را بدانید

برای اینکه بهترین تصمیم را درباره رنگ مو‌ها برای عروسی بگیرید، باید به‌محض اینکه مکان عروسی یعنی همان باغ یا تالار پذیرایی را رزرو کردید به آرایشگاه بروید و با متخصصان رنگ مو درباره مناسب‌ترین گزینه برای مو‌ها و پوستتان مشورت کنید. نکاتی که آرایشگر‌ها در انتخاب رنگ مو به آن دقت می‌کنند شامل مواردی مانند رنگ پوست و چشم‌ها، مدل و وضعیت سلامت مو‌ها و توجه به سبک و سلیقه عروس می‌شود.

اگر هم قرار باشد که اکستنشن به موهایتان اضافه شود، باید رنگ آن مو‌های مصنوعی اضافی را هم در فرایند رنگ‌کردن در نظر بگیرید. هزینه‌ای که باید پرداخت شود هم از یاد نبرید و از قبل درباره آن با آرایشگرتان صحبت کنید. انتخاب آرایشگاه عروس هم از تصمیمات مهمی است که روی کیفیت رنگ موی عروس اثر می‌گذارد.

بالیاژ بهترین هایلایت برای عروس‌خانم‌هاست

هایلایت‌های بالیاژ معمولا نخستین انتخاب آرایشگر‌های حرفه‌ای برای موی عروس‌هاست. اما چرا؟ دلایل زیادی برای این انتخاب وجود دارد. بالیاژ هم نوعی هایلایت یا مِش‌کردن موهاست که تمرکز آن در رنگ‌آمیزی، معطوف به بخش‌های وسط و پایینی مو است. در واقع، ریشه‌های مو کمی تیره‌تر از بخش‌های دیگر آن می‌شوند و شما می‌توانید با رنگ‌های روشن، بدون وجود هیچ قانون خاصی، هر ناحیه‌ای از مو‌ها را رنگ کنید. رنگ‌های روشن را در رنگ‌کردن بخش‌های وسط و پایین مو‌ها به کار می‌برید و جلوه‌ای بسیار زیبا روی موهایتان ایجاد می‌شود.

بالیاژ هم به مو‌ها حجم و بُعد می‌دهد و هم باعث می‌شود تا جزئیات مدل شینیون یا هر مدل دیگری که روی مو‌ها پیاده می‌شود، بیشتر به چشم بیاید؛ ضمن اینکه ظاهر مو‌ها طبیعی باقی می‌ماند و چهره عروس به‌هیچ‌عنوان دچار حالت مصنوعی نمی‌شود.

مدل‌های متنوعی از بالیاژ متناسب با مدل صورت و مو‌های عروس وجود دارد. اگر دوست داشته باشید که درجه روشنیِ موهایتان بیشتر باشد، باید دسته‌ها و رشته‌های بیشتر و کم‌تعدادتری از مو‌ها را رنگ کنید و رنگ را نزدیک‌تر به ناحیه ریشهٔ مو‌ها بزنید.

طیف‌های رنگی که در بالیاژ مو استفاده می‌شود بسیار متنوع است و می‌تواند بلوند، قهوه‌ای، قرمز و… باشد. ضمن اینکه می‌توان در بالیاژکردن، هر اندازه از طول مو‌ها را هم رنگ کرد. هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. پس در راهنمای انتخاب رنگ مو برای عروس به شما توصیه می‌شود که به بالیاژ مو‌ها فکر کنید.

به این توصیه‌ها توجه کنید

رنگ موهای متفاوت نیاز به مراقبت‌هایی متفاوت هم دارند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در راهنمای انتخاب رنگ مو برای عروس مطرح می‌شود، همین نکات مراقبتی از رنگ‌های مختلف است. مثلا:

بهترین رنگ مو برای عروس؛ راهنمای انتخاب رنگ موی عروس

اگر موهایتان بلوند است

درصورت داشتن موهای بلوند، بهتر است از شامپوها و نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که حاوی بابونه هستند. بابونه می‌تواند موها را براق و نرم نگه دارد و از گره‌خوردن آن جلوگیری کند. یک یا دو هفته قبل از عروسی، برای ترمیم براق و درخشان‌بودن موهای بلوندتان به آرایشگاه بروید. در فرایند ترمیم رنگ، کاری می‌کنند که موهایتان دوباره شفاف و براق شود.

اگر موهایتان قهوه‌ای است

موهای قهوه‌ای هم به مراقبت‌های مخصوص به خود نیاز دارند. اگر موهایتان را قهوه‌ای کرده‌اید، در حدود یک هفته مانده به عروسی به آرایشگاه بروید و از متخصصان بخواهید که موهایتان را تقویت کنند. مثلا استفاده از ماسک‌های مو می‌تواند فکر خوبی باشد. ماسک‌های موی متناسب با وضعیت موهایتان به زیباتر شدن آنها کمک می‌کنند.

اگر موهایتان قرمز است

رنگ موی قرمز زمانی جلوه‌ای زیبا پیدا می‌کند که بسیار شفاف و روشن باشد. اگر موهایتان را قرمز کرده‌اید، حتما از شامپوها و نرم‌کننده‌های مخصوص موی قرمز استفاده کنید تا رنگ موها کماکان شفاف و براق بماند. قرارگرفتن موی قرمز در معرض حرارت می‌تواند باعث کم‌رنگ شدن و ازدست‌رفتن جلوه آن شود؛ پس، از اتوی مو زیاد استفاده نکنید، موها را در معرض آفتاب نگذارید و آنها را با آب داغ نشویید. یک هفته قبل از عروسی هم به آرایشگاه بروید تا کارهای لازم برای تقویت موهایتان را انجام دهند.

همه موها به تقویت و مراقبت نیاز دارند

فرقی نمی‌کند که موهایتان را چه‌رنگی کرده‌اید. در هر حال، باید بدانید که تمام موهای رنگ‌شده نیاز به مراقبت دارند؛ چون رنگ مو ماده‌ای شیمیایی است که در ساختار طبیعی موها تغییراتی ایجاد می‌کند. شما که دوست ندارید در روز عروسی، موهایی خراب داشته باشید که ذره‌ای شادابی و زیبایی در آن وجود ندارد؟ دوست دارید؟ پس باید قبل از عروسی با مراجعه به آرایشگاه، به موهایتان صفا بدهید و آنها را تقویت کنید.

بهترین رنگ مو برای عروس؛ راهنمای انتخاب رنگ موی عروس

دور این اشتباهات در رنگ‌کردن مو برای عروسی را خط بکشید

انسان جایزالخطاست یعنی اشتباه می‌کند. اما تجربه و آگاهی به شما کمک می‌کنند که خطاها و اشتباهاتتان را کمتر کنید. در این بخش، از نبایدها و اشتباهات محتمل در این مسیر می‌خوانید. نبایدها هم در هر مسیری به اندازهٔ بایدها اهمیت دارند. قبول دارید؟ پس اجازه بدهید که به‌سراغ اشتباهات و نبایدها برویم:

تغییر زیاد در رنگ مو خوب نیست

تغییرات خیلی اساسی در رنگ مو و به‌طورکلی، ظاهر عروس، می‌تواند ناخوشایند از کار درآید. پس بهتر است خطر نکنید و با مشاوره‌گرفتن از آرایشگر‌های حرفه‌ای به انتخاب مناسب و نزدیک به رنگ مو‌های طبیعی‌تان برسید. تغییراتی که از نتیجهٔ نهایی‌شان خبر ندارید، شاید استرس و اضطراب زیادی به شما وارد کنند. عروس باید شاد و رها باشد؛ پس خودتان را به دردسر نیندازید.

شب عروسی از آن شب‌هایی است که تا عمر دارید، فراموشتان نمی‌شود؛ پس بهتر است همه‌چیز را به‌خوبی برگزار کنید. مثلا به‌سراغ آرایشگری ناشناس نروید که امتحانش را پس نداده است. از قبل تحقیق کنید، نمونه‌کار‌های آرایشگر‌ها را ببینید و موهایتان را به‌دست فردی ماهر و خبره بسپارید.

به آرایشگرهای ناشناس اعتماد نکنید

لازم است حداقل دو بار قبل از عروسی، به سالن زیبایی موردنظرتان بروید و کارشان را روی موهایتان امتحان کنید. بی‌گدار به آب نزنید و در انتخاب آرایشگاه مناسب و آرایشگر خوب دقت کافی به خرج بدهید.

خودتان از عهده کار برنمی‌آیید

یادتان باشد که آرایشگرها خدمات حرفه‌ای ارائه می‌کنند و می‌دانند چطور باید با انتخاب بهترین رنگ مو برای عروس به کمکتان بیایند و شما را زیباتر کنند. پس استرس و زحمت اضافی به خودتان ندهید و برای رنگ‌کردن موها به آرایشگاه بروید. اگر هم به‌نظرتان هزینه‌ها بسیار زیاد است، باید با جست‌وجوی دقیق و مناسب یا مراجعه به مراکز خرید باتخفیف و اقساطی، هزینه‌ها را مقرون‌به‌صرفه‌تر کنید.

بهترین رنگ مو برای عروس؛ راهنمای انتخاب رنگ موی عروس

نکات نهایی در انتخاب بهترین رنگ مو برای عروس چیست؟

برنامه‌ریزی‌های قبلی و پیش‌بینی‌های لازم در فرایند انتخاب بهترین رنگ مو برای عروس بسیار مهم است. مثلا اگر قرار است موهایتان را هایلایت کامل کنید، باید این مدل را از قبل، روی مو‌ها اجرا کنید تا مطمئن شوید که نتیجه خوب خواهد شد و انسجام در رنگ بخش‌های مختلف حفظ می‌شود. استفاده از اکستنشن‌ها هم باید از قبل برنامه‌ریزی شود؛ یعنی مو‌های مصنوعی اضافی که قرار است به مو‌های سرتان اضافه شود باید ازنظر جنس و رنگ از قبل بررسی شوند تا در روز موعود، آسیب و اذیتی به وجود نیاورند. نکات این‌چنینی را در انتخاب بهترین رنگ مو برای عروس در نظر بگیرید.

اگر به موارد زیر هم توجه کنید، ضرر نخواهید کرد:
  • همهٔ خانم‌ها موهایی سالم و ابریشمی ندارند. توصیه ما برای موهای خشک و آسیب‌دیده این است که رنگ‌های تیره را انتخاب کنید تا آسیب‌های مویتان را کمتر نشان بدهد.
  • انتخاب رنگ مو به موارد مختلفی وابسته است؛ اما یادتان باشد که رنگ‌های خیلی روشن باعث می‌شوند نگاه‌ها فقط به‌سمت موهای شما جلب شود و مثلا لباس زیبایتان دیده نشود: لباسی که مدت‌ها گشته‌اید تا پیدایش کنید؛ پس اگر رنگ‌های روشن مو به نقطه اوج ظاهرتان تبدیل می‌شود، باید در انتخابشان تجدیدنظر کنید.

کلام آخر

انتخاب بهترین رنگ مو برای عروس یکی از دغدغه‌های مهم برای روز عروسی است چون می‌تواند شما را خوشحال کند و نگرانی برای زیباترشدن را از شما دور کند. همه دوست دارند زیبا باشند و این کاملا طبیعی است. با درنظرداشتن نکاتی که گفته شد، قطعا به عروسی زیبا تبدیل خواهید شد که در عکس‌های یادگاری‌اش، تا همیشه شاد، سرزنده و دوست‌داشتنی جلوه می‌کند. اگر تجربه خاصی درباره رنگ‌کردن موها برای عروسی دارید، حتما ما را در قسمت نظرات مطلع کنید. ما و دیگر خوانندگان از نظرات‌تان استقبال می‌کنیم.

منبع: چطور
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید