۶ نکته طلایی درباره بوتاکس

۶ نکته طلایی درباره بوتاکس

۶ نکته طلایی درباره بوتاکس

کد خبر : ۱۳۲۹۳۳
بازدید : ۲۶

بوتاکس نام تجاری سم بوتولیسم نوع A است. این سم از باکتری کلسترودیوم بوتولینوم به دست می‌آید که با مهار و آزادسازی استیل‌کولین در محل اتصال عصب و عضله، باعث ضعیف شدن عضلاتی می‌شود که انقباض آنها موقع خندیدن یا اخم، چروک‌های فعال ایجاد می‌کند.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که چروک‌های غیر فعال ناشی از تغییر در محتوای کلاژن لایه زیرین پوست بر اثر گذشت سن و تابش آفتاب به وجود می‌آید.

معمولا بیماران ۳۰تا۵۵سال بهترین پاسخ را به درمان می‌دهند. از دیگر کاربردهای تزریق بوتاکس برطرف کردن تعریق مخصوصا در ناحیه زیربغل و کف دست‌هاست. شدت و کیفیت پاسخ‌دهی پوست به بوتاکس در افراد مختلف، متفاوت است اما رعایت شش نکته مهم می‌تواند بر اثرگذاری بهتر این روش مؤثر باشد.

۱- از مصرف آسپرین و داروهای ضد التهاب و درد خودداری کنید

کسانی که قصد انجام عمل بوتاکس را دارند باید حداقل یک هفته قبل از انجام این عمل از مصرف آسپرین و داروهای ضد درد و التهاب پرهیز کنند. انجام این موارد باعث کاهش عوارض بعد از عمل و حتی کبودی‌های احتمالی در محل انجام بوتاکس می‌شود.

۲- بعد از تزریق بوتاکس صبور باشید

این‌که «بعد از چند روز اثرات عمل را می‌بینیم» را از ذهن خود پاک کنید؛ نمایان شدن کامل آثار عمل بین هفت تا ۱۰روز زمان نیاز دارد. معمولا افرادی که بار اول تحت عمل بوتاکس قرار می‌گیرند، بعد از سه‌ماه، اثرات آن شروع به کاهش می‌کند اما در نوبت‌های بعدی این مدت به چهار تا شش ماه می‌رسد.

۳- از تزریق بوتاکس خودداری کنید اگر...

اگر باردار هستید یا در دوره شیردهی به فرزندتان قرار دارید، از تزریق بوتاکس خودداری کنید. همچنین این روش برای افرادی که دچار اختلالات روان‌شناختی هستند، بدون مشورت با پزشک متخصص توصیه نمی‌شود.

۴- عوارض جانبی بوتاکس را بدانید

از عوارض جانبی معمول بوتاکس به کبودی کوچک و موقت باید اشاره کرد اما بیشترین عوارض جانبی گزارش شده شامل سردرد در شب اول انجام بوتاکس است. دقت کنیم تمام این موارد موقت است و با رعایت نکات توصیه شده از سوی متخصص به سادگی برطرف خواهد شد.

۵- عمل بوتاکس را منظم انجام دهید

انجام منظم عمل بوتاکس باعث می‌شود در سن‌های بالاتر صورتی شفاف‌ و جوان‌تر داشته‌ باشید. براساس بررسی افرادی که قبل از سن سالمندی شروع به تزریق بوتاکس می‌کنند، در سنین بالاتر چهره به مراتب بدون چین و چروک‌تری دارند و عمل بوتاکس در این افراد در سن‌های بالاتر موفقیت‌آمیزتر است.

۶- به توانایی و تخصص فردی که عمل بوتاکس را انجام می‌دهد، دقت کنید

تزریق بوتاکس را حتما به پزشکی متخصص بسپارید؛ انجام عمل بوتاکس از سوی افراد غیرمتخصص بعضا باعث عوارض جانبی شدید می‌شود که می‌تواند حتی زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. بر اساس گزارش‌های علمی، خطرات عمل بوتاکسی که افراد متخصص انجام می‌دهند، زیر یک درصد است.

منبع: خبر آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید