پیشگیری از دیابت نوع دوم با دارچین

پیشگیری از دیابت نوع دوم با دارچین

دارچین که از پوست درختان به دست می‌آید به افرادی که در مرحله پیش‌-دیابتی هستند، کمک می‌کند تا کنترل قند خونشان بهبود پیدا کند و روند پیشرفت بیماری و تبدیل شدن به دیابت پیشرفته را کند می‌کند.

کد خبر : ۸۲۷۶۰
بازدید : ۱۳۶۷۷
دارچین برای پیشگیری از دیابت
فرادید | نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد، خوردن مقادیر زیادی از دارچین می‌تواند به افراد با قند خون بالا در پیشگیری از ابتلا به دیابت کمک کند.

این ادویه معطر که از پوست درختان به دست می‌آید به افرادی که در مرحله پیش‌-دیابتی هستند، کمک می‌کند تا کنترل قند خونشان بهبود پیدا کند و روند پیشرفت بیماری و تبدیل شدن به دیابت پیشرفته را کند می‌کند.

در آزمایش‌هایی که در آمریکا انجام شد محققان نشان دادند مکمل‌های دارچین به همراه غذا می‌تواند سرعتِ پیشرفتِ نشانه‌های هشداردهنده دیابت را بعد از ۳ ماه کند کند.

پیش‌-دیابت زمانی است که سطح قند خون بالاتر از حد طبیعی است و اغلب می‌تواند باعث دیابت نوع دوم شود.

شناسایی استراتژی‌هایی که از پیشرفت پیش-دیابت به دیابت نوع دوم پیشگیری کند برای بخش بزرگی از جمعیت جهان ضرورت دارد و این ادویه ارزان می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.
درمان دیابت نوع 2
گیلیو آر. رومِئو، پزشک در مرکز دیابت جاسلین در بوستون، که نویسنده این پژوهش است، می‌گوید: «مطالعه ۱۲-هفته‌ای ما اثرات مفیدِ افزودن دارچین به رژیم غذایی برای ثابت نگه‌داشتنِ سطح قند خون در شرکت‌کنندگانی که دیابت داشتند را نشان داد.»

«نتایج پژوهش‌های ما نشان می‌دهد که مطالعات طولانی‌تر و بزرگتری برای فهم نقش دارچین در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم باید انجام شود.»

این مطالعه با مشارکت افرادی انجام شد که در مرحله پیش-دیابت بودند و قند خونشان بالاتر از حد طبیعی بود. قند خون افراد در مرحله پیش-دیابت آنقدر بالا نیست که بتوان آن را دیابت نوع دوم نامید.

اما کودکان و بزرگسالانی که در مرحله پیش-دیابت هستند اگر تغییراتی در سبک زندگی‌شان ایجاد نکنند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم هستند.

آزمایش‌های بالینی تصادفی اثرات مکمل‌های دارچین را روی ۵۱ نفر که در مرحله پیش‌-دیابت بودند بررسی کرد.

مشارکت‌کنندگان در این مطالعه از مرکز دانشگاه پزشکی سئول در کره جنوبی استخدام شده بودند و این مطالعه مابین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ انجام شد.

مشارکت‌کنندگان مابین سنین ۲۰ تا ۷۰ سال بودند و یکی از این سه مشکل را داشتند: اختلال در میزان گلوکز ناشتا، اختلال در طیف گلوکز و سطح هموگلوبینِ HbA۱c که بین ۵.۷ تا ۶.۴ بود. سطح هموگلوبین HbA۱c سطح قند خون را طی دو تا سه ماه آخر اندازه‌گیری می‌کند.

به دو گروه از مشارکت‌کنندگان آزمایش و کنترل یک کپسول ۵۰۰ میلی‌گرمیِ دارچین یا قرص بی‌اثر به مدت ۱۲ هفته داده شد و آن‌ها باید ۳ بار در روز کپسول‌ها را مصرف می‌کردند.

کپسول بی‌اثر درواقع ۹۱.۵‌درصد سلولوز، ۸.۴‌درصد رنگ غذای کاراملی و ۰.۱ درصد اسانس دارچین بود.

محققان دریافتند که مکمل دارچین سطح گلوکز ناشتای غیرطبیعی را کاهش داد و پاسخ بدن به خوردن غذا‌های حاوی کربوهیدرات را که نشانه پیش‌-دیابت است، بهبود بخشید.

دارچین به خوبی در بدن افراد تحمل شده بود و هیچ عارضه خاص یا عوارض ناخواسته منفی را در طی ۱۲‌هفته نشان نداد.

دسترسی بالا و وفور این ادویه رایج می‌تواند درمانی مؤثر و ارزان برای پیشگیری از دیابت نوع دوم باشد و در افرادی که گرفتار دیابت نوع دوم هستند از پیشرفت بیماری پیشگیری می‌کند.

درکتر رومئو می‌گوید: «شناسایی رویکردی ایمن، بادوام و مقرون‌به‌صرفه برای کند کردن پیشرفت وضعیت پیش‌-دیابت و تبدیل شدنِ آن به دیابت نوع دوم بسیار ضروری است و یکی از اهدافی است که تا کنون میسر نشده است.»

بیش از ۴۶۰‌میلیون بزرگسال در سراسر جهان دیابت دارند که هفتمین علتِ معلولیت در جهان است. این بیماری فقط در آمریکا سالی ۳۲۰ میلیارد دلار هزینه دارد.

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید