نقطه عجیب دیده روی خورشید چیست؟

نقطه عجیب دیده روی خورشید چیست؟

گرچه خرس‌های آبی موجوداتی مقاوم‌اند، اما نمی‌توانند روی خورشید زنده بمانند که دمای آن به پنج هزار درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کد خبر : ۸۲۷۸۷
بازدید : ۱۱۲۷۳
نقطه عجیب دیده روی خورشید چیست؟
نقطه‌ای سیاه روی عکس‌هایی که از ماموریت خورشید به زمین فرستاده شده باعث شد بعضی باور کنند یک خرس آبی روی این ستاره عظیم شعله‌ور دیده شده است. خرس‌های آبی جانورانی میکروسکوپی‌اند که می‌توانند تا سی سال بدون آب و غذا زندگی و تا دمای ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند.

احتمال این وجود دارد که چنین جانورانی در حال حاضر هم روی ماه وجود داشته باشند که از طریق سقوط و برخورد ماهواره‌ها به آن‌جا منتقل شده‌اند.

تصاویر گرفته شده توسط ماهواره مدارگرد خورشیدی چیزی را نشان می‌دهد که شبیه یک جانور کوچک است. مدارگرد خورشیدی هم‌چنین عکس‌هایی از «آتش‌های کوچکی» که شعله‌های کوچک خورشیدی و در سراسر لایه بیرونی جو خورشید پخش بودند و تصاویری از میدان مغناطیسی پشت خورشید را که تا به حال دیده نشده بود گرفته است.

دیوید برگمانز، مدیر تحقیقات مدارگرد خورشیدی و رئیس سرویس علوم مرکز ارزیابی داده‌های تاثیرات خورشیدی در رصدخانه سلطنتی بلژیک در مصاحبه‌ای خبری درباره این تصاویر گفت: محققان تصویر این شکل را که انگار «می‌خزد» در چند عکس مشاهده کرده‌اند.

به این شی به عنوان «یک خرس آبی کوچک» و «آزمایش زیستی فرای جو زمین» اشاره شده است.

آن طور که در نشریه لایو ساینس گزارش شده او ادامه داد: «اما در واقع این نقصی در سنسور دوربین عکاسی است. در تصاویر بعدی که ما بیشتر روی ترمیم این نقص فنی کار خواهیم کرد احتمالا از عکس‌ها حذف شده است و برای تصویرانگاری آن منطقه از پیکسل‌های مجاور استفاده می‌شود. اما در حال حاضر هنوز به وضوح قابل مشاهده است.»

گرچه خرس‌های آبی موجوداتی مقاوم‌اند، اما نمی‌توانند روی خورشید زنده بمانند که دمای آن به پنج هزار درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

در رابطه با زندگی در فضا هم امروزه در مقایسه با گذشته مکان‌های بیشتری مناسب تشکیل حیات تشخیص داده شده‌اند، اما قمر انسلادوس [ششمین ماه بزرگ زحل]و قمر اروپا [از ماه‌های مشتری]به عنوان هدف‌های اصلی بعدی برای تحقیق درباره زندگی در فضا تعیین شده‌اند.

این بدان خاطر است که اقیانوس‌های عمیقی سطح آن‌ها را می‌پوشاند که به باور دانشمندان حائز شرایط لازم برای تشکیل حیات است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید