کاهش عوارض شیمی درمانی با داروی جدید

این روش درمانی که به نام دی‌اس-۱۰۶۲ شناخته می‌شود، پروتئینی را به نام تراپ۲ هدف می‌گیرد که معمولا در سرطان‌های پستان و ریه و نیز انواع دیگر غده‌های سرطانی، بیش از اندازه تولید می‌شود.

کد خبر : ۸۳۰۹۶
بازدید : ۹۱۸۶
شرکت استرازنکا قرار است تا شش میلیارد دلار بابت یک درمان انقلابی سرطان بپردازد، درمانی که دارو‌ها امکان می‌دهد به جای تاثیر شیمی‌درمانی بر کل بدن، فقط مناطق خاصی را هدف بگیرند.

شرکت دارویی انگلیسی-سوئدی استرازنکا تا یک میلیارد دلار به شریک ژاپنی‌اش دایچی سانکیو خواهد پرداخت، و اگر شیوه درمانی جدید مورد تایید نظام پزشکی قرار گیرد، یک میلیارد دیگر پرداخت خواهد کرد. سرانجام، اگر بازار فروش مورد نظر به دست آید، استروزنکا تا ۴ میلیارد دلار دیگر به شرکت ژاپنی می‌پردازد.

این روش درمانی که به نام دی‌اس-۱۰۶۲ شناخته می‌شود، پروتئینی را به نام تراپ۲ هدف می‌گیرد که معمولا در سرطان‌های پستان و ریه و نیز انواع دیگر غده‌های سرطانی، بیش از اندازه تولید می‌شود.

روش جدید درمانی امکان هدف قرار دادن سلول‌های مشخصی را فراهم می‌آورد، و به این ترتیب به طور بالقوه عوارض جانبی کمتری از بسیاری از دارو‌های موجود درمان سرطان دارد. دو شرکت موافقت کرده‌اند که مشترکا روش درمانی جدید را تکمیل کنند و در جهان بازاریابی کنند.

پاسکال سوریوت، مدیرعامل استروزنکا، گفت: «ما استعداد بالقوه‌ای در قابلیت ترکیب این داروی پادتن در سرطان ریه و پستان و نیز دیگر سرطان‌هایی که مشترکا پروئین تراپ۲ تولید می‌کنند، می‌بینیم.»

این معامله سهمی را از فروش جهانی روش درمانی جدید به استرازنکا می‌دهد. دایچی سانکیو حقوق انحصاری آن را برای بازار ژاپن نگه خواهد داشت. تازه‌ترین همکاری برای مشارکت دو کارخانه داروسازی، در ادامه کار مشترک آن‌ها در تکمیل و تجاری‌سازی داروی سرطان پستان «انهرتو» است.
سوریوت گفت: «خوشحالیم که وارد این همکاری جدید با دایچی سانکیو می‌شویم تا با استفاده از عرضه موفق انهرتو، حضور و رهبری خود را در زمینه سرطان‌شناسی گسترش دهیم.» وی افزود: «حالا شش روش انقلابی بالقوه در سرطان‌شناسی داریم، و روش‌های بیشتری در ادامه کارمان عرضه خواهیم کرد.»

سوانو مانابه، مدیر عامل دایچی سانکیو، گفت که درمان جدید می‌تواند در هدف گرفتن و درمان شماری از تومورها، از جمله سرطان‌های پستان و ریه در «بهترین سطح» جهانی قرار گیرد.

او گفت: «این همکاری استراتژیک جدید با استرازنکا، شرکتی با تجربه گسترده و تخصص چشمگیر در کار سرطان‌شناسی جهان، ما را قادر خواهد ساخت دی‌اس-۱۰۶۲ را هر چه سریع‌تر به بیماران بیشتری در سراسر جهان برسانیم.»

این خبر یک هفته پس از آن اعلام شد که یک آزمایش نشان داد که بدن انسان، واکسن کووید-۱۹ ساخت استرازنکا به نام ای‌زددی۱۲۲۲ را تحمل کرده، و واکنش ایمنی «نیرومندی» به ویروس نشان داده‌است.
نتایج آزمایش که در نشریه لنست منتشر شد، تایید کرد که یک دوز ای‌زددی‌دی۱۲۲۲، یک ماه پس از تزریق، در ۹۵ درصد از شرکت کنندگان، تولید پادتن‌های کووید-۱۹ را چهار برابر افزایش داد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید