پیش از انتخابات آمریکا، شهاب‌سنگی با زمین برخورد می‌کند

پیش از انتخابات آمریکا، شهاب‌سنگی با زمین برخورد می‌کند

آن‌ها گفتند که اگر سیارک وارد مدار زمین شود، متلاشی خواهد شد و شهابی درخشان به وجود خواهد آورد. این شهاب‌سنگ به دلیل ابعاد کوچکش، از سوی ناسا به عنوان «شیئی بالقوه خطرناک» شناخته نشده‌است.

کد خبر : ۸۳۸۹۹
بازدید : ۱۰۵۲۵
پیش از انتخابات آمریکا، شهاب‌سنگی با زمین برخورد می‌کند
به گزارش ناسا این جرم فضایی روز دوم نوامبر، یک روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به جو زمین خواهد رسید
سازمان هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) گزارش داد که احتمال دارد یک روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شهاب‌سنگی به زمین برخورد کند، البته احتمال این برخورد کمتر از یک درصد اعلام شده‌است.

به گزارش سی‌ان‌ان، اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که اندازه این شهاب‌سنگ حدود دو متر است. این جرم آسمانی اولین بار در سال ۲۰۱۸ در رصدخانه پالومار در کالیفرنیا کشف شد. به گزارش ناسا، سه جرم فضایی ممکن است طی ۱۳ روز با زمین برخورد کنند، و احتمال این برخورد‌ها کمتر از نیم درصد است.

این جرم فضایی روز دوم نوامبر، یک روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به جو زمین خواهد رسید.

بنا به گزارش‌ها و به نقل از پژوهشگران ناسا، احتمال این که سیارک وارد جو زمین شود حدود یک به ۲۴۰ است. آن‌ها گفتند که اگر سیارک وارد مدار زمین شود، متلاشی خواهد شد و شهابی درخشان به وجود خواهد آورد. این شهاب‌سنگ به دلیل ابعاد کوچکش، از سوی ناسا به عنوان «شیئی بالقوه خطرناک» شناخته نشده‌است.

یکشنبه پیش، شهاب‌سنگی به اندازه یک خودرو سواری از نزدیکی کره زمین گذشت. این سنگ فضایی با فاصله‌ای حدود ۲۵۰۰ کیلومتر از فراز اقیانوس هند جنوبی عبور کرد.

هیچ شهاب‌سنگی تا کنون این اندازه به زمین نزدیک نشده بود. بنا به تخمین‌ها، ابعاد این شهاب‌سنگ بین ۳ تا ۶ و نیم متر بود.

منبعک ایندندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید