راهکار ارتشی‌ها برای خوابیدن در دو دقیقه

راهکار ارتشی‌ها برای خوابیدن در دو دقیقه

برای آن که به خواب بروید به سه چیز نیاز دارید: اتاقی مختص خوابیدن، بدن آرام، و مهم‌تر از همه ذهن آرام. اگر مغزتان درگیر است نمی‌توانید بخوابید، بنابراین هر کاری که می‌توانید برای کند کردن ذهن بکنید، به خواب بهتر شما کمک می‌کند.

کد خبر : ۸۴۶۳۰
بازدید : ۱۱۱۴۹
راهکار ارتشی‌ها برای خوابیدن در دو دقیقه
کمتر چیزی است که به اندازه بی‌خوابی و غلت زدن در رختخواب شبانه و تلاش برای کمی چشم برهم گذاشتن، کلافه‌کننده باشد.

اما اگر جزو افرادی هستید که معمولا شب‌ها بیدار در رختخواب دراز می‌کشید، و مغز شما یک میلیون بار در ساعت می‌چرخد بدون آن که بتواند به خواب شیرینی که در انتظارش هستید بروید، یک خبر خوب برایتان داریم.

یک روش فوق‌العاده ارتشی وجود دارد که گفته می‌شود تنها در دو دقیقه به هر کسی کمک می‌کند تا به خواب برود، و این روش ممکن است زندگی شما را تغییر دهد. گفته می‌شود که اعضای ارتش آمریکا از این راهکار برای خوابیدن در موقعیت‌های نامساعد استفاده می‌کنند، از جمله در جبهه جنگ.

کتاب «آرام باش و پیروز شو: اجرای قهرمانی» در سال ۱۹۸۱، این روش را به جزئیات توضیح داده است. تصور بر این است که این روش را سران نظامی ایجاد کرده‌اند تا سربازان بر اثر خستگی مرتکب اشتباهات خطرناک نشوند.

این روش به ترتیب زیر کار می‌کند:‌

۱- عضلات صورتتان را آرام کنید، از جمله زبان، فک و عضلات اطراف چشم.

۲- شانه‌هایتان را تا جای ممکن پایین بیاندازید، سپس بالا و پایین بازو‌ها را به ترتیب پایین بیاندازید.

۳-نفس بکشید، سینه‌تان را آرام کنید، سپس پاهایتان را آرام کنید، از ران‌ها شروع کنید و به پایین بروید.

۴- بعد برای ۱۰ ثانیه تلاش کنید تا ذهنتان را خالی کنید و سپس به یکی از این موضوع‌ها فکر کنید:‌

روی یک قایق بر دریاچه‌ای آرام دراز کشیده‌اید و آسمانی صاف و آبی بالای سرتان است

روی ننویی از جنس مخمل سیاه در یک اتاق سیاه دراز کشیده‌اید

حدود ده ثانیه برای خودتان تکرار کنید‌: فکر نکن، فکر نکن، فکر نکن.

گفته می‌شود که این روش، پس از شش هفته تمرین، در مورد ۹۶ درصد از افراد موثر است.

نظام سلامت عمومی بریتانیا در حال حاضر پیشنهاد می‌کند که یک فرد معمولی برای داشتن فعالیت مناسب، به حدود هشت ساعت خواب باکیفیت در شبانه‌روز احتیاج دارد. این نهاد هشدار داده که کمبود خواب می‌تواند افراد را در مقابل شماری از بیماری‌ها از جمله چاقی، فشار خون و بیماری‌های قلبی، ضعیف کند.

در بریتانیا از هر سه نفر، یک نفر مشکل خواب دارد و ممکن است که روش ارتش بتواند خواب شیرینی را به برخی از این افراد هدیه دهد. اگر این روش موثر نبود، دکتر نیل استنلی، کارشناس خواب می‌گوید که مهم‌ترین عامل در کمبود خواب آرام کردن ذهن است.

او گفت: «برای آن که به خواب بروید به سه چیز نیاز دارید: اتاقی مختص خوابیدن، بدن آرام، و مهم‌تر از همه ذهن آرام. اگر مغزتان درگیر است نمی‌توانید بخوابید، بنابراین هر کاری که می‌توانید برای کند کردن ذهن بکنید، به خواب بهتر شما کمک می‌کند.»

او گفت‌: «هیچ راه جادویی برای این کار وجود ندارد، باید آن چیزی که روی شما کار می‌کند را پیدا کنید، حال چه مطالعه باشد، و چه حمام آب گرم، دمنوش بابونه، هشیاری، عطردرمانی، و یا گوش کردن به موسیقی پینک فلوید. مهم نیست که چی، مهم این است که جلوی نگرانی و اضطراب روز را در شما بگیرد.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید