فاصله "سنگ‌های فضایی" از زمین کمتر می‌شود

فاصله "سنگ‌های فضایی" از زمین کمتر می‌شود

هیچ کدام از این سیارک‌ها به حدنصاب نزدیک‌ترین گذر سیارکی از کنار زمین نرسیده‌اند که سیارک ۲۰۲۰کیو. جی در ماه اوت بر فراز منطقه جنوب اقیانوس هند به میزان ۲۹۴۵ کیلومتر به ثبت رساند.

کد خبر : ۸۴۷۴۸
بازدید : ۸۷۳۳
فاصله
طبق پیش‌بینی‌ها در دو ماه آینده اجرام بسیار بیشتری از کنار زمین می‌گذرند، ولی فقط یکی از آن‌ها از نزدیک سیاره ما گذر می‌کند
در هفته جاری دو سیارک با فاصله‌ای کمتر از فاصله ماه و زمین از کنار زمین گذشتند و طبق پیش‌بینی‌ها تا پایان سال گذر‌هایی با فاصله کمتر هم رخ می‌دهد. نخستین سیارک به نام ۲۰۲۰آر. دی. ۴ دارای عرض سه تا هفت متر بود.

این سیارک در تاریخ ۱۴ سپتامبر از فاصله ۹۴ هزار کیلومتری زمین گذشت. این فاصله حدود یک‌سوم فاصله بین زمین و ماه یعنی ۳۸۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر است. سیارک دوم به نام ۲۰۲۰آر. اف. ۳ هم چند ساعت بعد از کنار زمین گذشت.

عرض این سیارک پنج تا ۱۱ متر بود و از فاصله حدود ۱۰۶ هزار کیلومتری زمین گذشت. این واریزه‌های فضایی را مرکز بررسی‌های اجرام نزدیک کره‌زمین در آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا رصد کرده است که ردگیری و پیش‌بینی سیارک‌ها را انجام می‌دهد.

هیچ کدام از این سیارک‌ها به حدنصاب نزدیک‌ترین گذر سیارکی از کنار زمین نرسیده‌اند که سیارک ۲۰۲۰کیو. جی در ماه اوت بر فراز منطقه جنوب اقیانوس هند به میزان ۲۹۴۵ کیلومتر به ثبت رساند. اما گذر این سیارک‌ها نشان می‌دهد که هر روز اجرام بسیار زیادی بدون ایجاد خطر از کنار زمین می‌گذرند.

طبق پیش‌بینی‌ها در دو ماه آینده اجرام بسیار بیشتری از کنار زمین می‌گذرند، ولی فقط یکی از آن‌ها از نزدیک سیاره ما می‌گذرد. تا پایان سال جاری میلادی فقط یک سیارک به نام آر. زد. ۹ با فاصله‌ای کمتر از فاصله بین زمین و ماه از کنار زمین می‌گذرد.

این سیارک در تاریخ ۱۷ سپتامبر از کنار زمین گذشت و پهنای آن حدود ۲۷ متر بود.

عرض این سیارک نسبتاً کم است، زیرا طبق پیش‌بینی‌ها در پایان ماه جاری میلادی سیارکی به نام پی. ام. ۷ از کنار زمین خواهد گذشت که عرض آن ۲۰۰ متر است. طبق پیش‌بینی‌ها، یک روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر هم یک جرم سماوی از کنار زمین می‌گذرد.

به گفته ناسا احتمال برخورد این سیارک به کره زمین ۰.۴۱ درصد بیشتر نیست.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید