نسخه N لاین هیوندای سوناتا رونمایی شد + ویدیو
کمپانی «هیوندای» سرانجام از نسخه اسپرت «سوناتا» از سری «N لاین» رونمایی کرده که تغییراتی را نسبت به نسخه معمولی دارد و ظاهری اسپرتتر دارد.
کد خبر :
۸۵۰۷۶
بازدید :
۱۴۲۱۷
حالا مدت زیادی است که کمپانی هیوندای سری اسپرت تری را از محصولات خود ارائه میدهد. در ابتدا این کمپانی سری N. را معرفی کرد، محصولاتی که تحت این نام تولید میشدند عملکرد بهتری را نسبت به نسخه استاندارد داشتند، اما پس از آن سری N. لاین به سبد هیوندای اضافه شد که افزون بر بهروزرسانیهای فنی، تغییراتی را در ظاهر خودروها داشتیم که آنها را به مراتب اسپرتتر و جوان پسندتر میکرد، درست شبیه به چیزی که در سری M. ب. ام و دیده میشود. اکنون نوبت به سوناتا رسیده تا با نسخه N. لاین به بازار آید.
با نگاهی اجمالی به تصاویر رسمی منتشرشده از «سوناتا N. لاین» متوجه تغییرات چندان محسوسی در ظاهر نمیشویم، اما با دقت در جزییات، تغییرات بیشتر حس میشوند. اولین و بیشترین تغییر مربوط به جلوی خودروست، جایی که جلوپنجره آبشاری سوناتا طرح مشبک جدیدی به خود گرفته و این بزرگترین چیزی است که سوناتا N. لاین را از نسخه معمولی متمایز میکند. همچنین در نمای جلو، ورودیهای کناری هوا روی سپر بزرگتر شده اند و نشان ان لاین روی جلوپنجره دیده میشود. در عقب خودرو تغییر اساسی در قسمت پایین سپر دیده میشود، جایی که دیفیوزر اسپرت و بزرگی را با رنگ مشکی داریم و چهار خروجی اگزوز دوبهدو در دو گوشه سپر قرار گرفته اند.
در نمای کناری هیوندای سوناتا N. لاین یک جفت رکاب جدید و اسپرت را میبینیم و رینگهای ۱۹ اینچی با طراحی جدید و دورنگ روی این خودرو نصب شده اند. درون کابین این خودرو نشان N. لاین روی فرمان دیده میشود و تودوزیهای قرمز با چرم مشکی در صندلیها و دیگر قطعات جلوه اسپرتی را به طراحی داخلی داده است. سیستم صوتی حرفهای Bose و حالات مختلف رانندگی از دیگر مشخصات این خودروست که از طریق سیستم اطلاعات و سرگرمی در وسط کنترل میشوند. در واقع، هیوندای، سوناتا N. لاین را برای مشتریانی تولید میکند که یک پکیج سدان و اسپرت بودن را همزمان میخواهند.
اگرچه کمپانی هنوز مشخصات فنی این خودرو را منتشر نکرده است، اما همان طور که پیشتر هم انتظار میرفت، این خودرو احتمالاً به پیشرانه ۲٫۵ لیتری توربو شارژ ۴ سیلندر مجهز خواهد بود که توان تولید ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۱ نیوتن متر گشتاور را دارد. این دقیقاً همان پیشرانهای است که در مدل «K۵ جی تی» به کار رفته بود و با جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه ۸ سرعته هماهنگ خواهد شد.
همچنین انتظار میرود در سوناتا N. لاین سیستم تعلیق پیشرفتهای را ببینیم که البته برای جزییات بیشتر باید منتظر ماند و دید مشخصات رسمی این خودرو چگونه خواهد بود.
منبع: اسب بخار
۰