اپل، یک پادکست محبوب خرید
این اپلیکیشن، برخلاف اپلیکیشنهای پادکست معمول، استیشنهای پادکستی درباره موضوعات مختلف ایجاد میکند. مثلا اگر فردی به ورزش علاقهمند است، این اپلیکیشن استیشنی را ایجاد خواهد کرد که مجموعهای از پادکستهای ورزشی منتخب است.
کد خبر :
۸۵۱۹۷
بازدید :
۹۰۰۰
طبق اخبار منتشر شده به نظر میرسد شرکت اپل با خرید اپلیکیشن Scout F. در اوایل سال میلادی جاری، قصد دارد در رقابت با اسپاتیفای، تجربه متفاوتی از گوش کردن به پادکستها را به کاربران ارائه دهد. Scout F. یکی از اپلیکیشنهای پادکست محبوب، در گوشیهای آیفون، اندروید و اسپیکرهای هوشمند آمازون است.
این اپلیکیشن، برخلاف اپلیکیشنهای پادکست معمول، استیشنهای پادکستی درباره موضوعات مختلف ایجاد میکند. مثلا اگر فردی به ورزش علاقهمند است، این اپلیکیشن استیشنی را ایجاد خواهد کرد که مجموعهای از پادکستهای ورزشی منتخب است.
همچنین با استفاده از هوش مصنوعی و بر اساس تاریخچه پادکستهایی که فرد گوش کرده و ترجیحاتی که تعریف کرده است، علاقهمندیهای او را شناسایی میکند. اپلیکیشن Scout FM در میان برخی از کاربران دستگاههای اپل محبوب است و ممکن است با CarPlay ادغام شود.
این اپلیکیشن همچنین برای دستگاههای مبتنی بر الکسای آمازون بهینه شده است. حالا پادکستها به یکی از بخشهای محتوایی کلیدی برای اپل تبدیل شدهاند. این شرکت یکی از نخستین بازیگران فناوری بود که ۱۵ سال پیش پادکست را رواج داد و از آن زمان به کندی به قابلیتهای جدید اپلیکیشن پادکست خود اضافه کرده است.
سخنگوی اپل خرید این استارتآپ را تایید کرد، اما درباره آن توضیح بیشتری نداد. اپل پس از خرید، این برنامه را تعطیل کرد. بر اساس گزارش بلومبرگ، خرید Scout FM یکی از خریدهای متعددی است که شرکت اپل در سال ۲۰۲۰ انجام داده است.
اپل اخیرا شرکت پرداخت موبیویو، برنامه هواشناسی دارک اسکای و شرکت پخش محتوای واقعیت مجازی نکست وی. آر را نیز خریداری کرده است. سایر خریدهای اپل شامل وی. سیس، Xenor.ai و اینداکتیو برای بهبود Siri و هوش مصنوعی، فلیتس اسمیت برای مدیریت دستگاه سازمانی و استارتآپ نرمافزار VR اسپیس هستند.
۰