هایپرود، هایپرکاری با پیشرانهٔ ۱۶ سیلندر متشکل از دو موتور V۸ شورلت

هایپرود، هایپرکاری با پیشرانهٔ ۱۶ سیلندر متشکل از دو موتور V۸ شورلت

هایپرود به یک موتور شانزده سیلندر W. شکل مجهز می‌شود که از اتصال دو موتور ۷ لیتری V۸ شورلت تشکیل شده است. این دو موتور بیش از ۴۵ درجه خم شده و از یک میل‌لنگ استفاده می‌کنند. به گفتهٔ هالستد، این نیروگاه W۱۶ می‌تواند ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند.
کد خبر: ۸۵۲۱۴
بازدید : ۸۱۵۵
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
هایپرود، هایپرکاری با پیشرانهٔ ۱۶ سیلندر متشکل از دو موتور V۸ شورلت
 
هرچند ساخت یک هایپرکار حتی برای خودروسازان بزرگ هم کار دشواری است، اما شرکت‌های کوچک و ناشناخته هم گاهی تلاش می‌کنند به این عرصه وارد شوند. جدیدترین مصداق این موضوع شخصی استرالیایی بنام «پاول هالستد» است که قصد ساخت هایپرکار بسیار هیجان‌انگیزی را دارد. وی تجربهٔ زیادی در حوزهٔ خودروسازی دارد و اولین تلاشش در این زمینه خودرویی بنام جیوکاتولو در دههٔ ۸۰ بود. این یک آلفارومئو اسپرینت بسیار اصلاح‌شده بود که یک پیشرانهٔ V۸ هولدن در سینهٔ آن جای داده شده بود و پس از صرف هزینهٔ ۴ میلیون دلاری و ساخت ۱۵ دستگاه از آن، به فراموشی سپرده شد.
 
هایپرود، هایپرکاری با پیشرانهٔ ۱۶ سیلندر متشکل از دو موتور V۸ شورلت
هالستد، اما حالا به فکر ساخت هایپرکاری وحشی افتاده و نام هایپرود را برای آن انتخاب کرده است. این نام از خودرو‌های هات رود آمریکایی الهام گرفته است، اما هایپرود برخلاف هات رود‌های سنتی، از لحاظ فنی بسیار پیچیده خواهد بود. این هایپرکار استرالیایی از شاسی فیبر کربنی برخوردار خواهد بود و فاصلهٔ محوری مشابه لامبورگینی اونتادور خواهد داشت، اما مطمئناً مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی آن، پیشرانه است. هایپرود به یک موتور شانزده سیلندر W. شکل مجهز می‌شود که از اتصال دو موتور ۷ لیتری V۸ شورلت تشکیل شده است. این دو موتور بیش از ۴۵ درجه خم شده و از یک میل‌لنگ استفاده می‌کنند. به گفتهٔ هالستد، این نیروگاه W۱۶ می‌تواند ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند.
 
هایپرود، هایپرکاری با پیشرانهٔ ۱۶ سیلندر متشکل از دو موتور V۸ شورلت
نیروی عظیم این موتور قدرتمند نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ سکوئنشیال و یک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. در هایپرود، پیشرانه و ترنس‌اکسل (مجموعهٔ گیربکس، دیفرانسیل و اکسل) به‌عنوان عضوی از شاسی عمل می‌کنند و به همین دلیل برای تعلیق عقب خودرو طرح دو جناقی بسیار پیچیده‌ای در نظر گرفته شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این هایپرکار استرالیایی ترکیب سه‌نفرهٔ آن مشابه مک‌لارن F۱ است که راننده در مرکز قرار می‌گیرد. جالب اینکه مهندس سابق مک‌لارن F۱ «بَری لاک» نقش مهمی در پروژهٔ هایپرود دارد و طراحی و توسعهٔ سیستم تعلیق آن‌را انجام می‌دهد.
 
هایپرود، هایپرکاری با پیشرانهٔ ۱۶ سیلندر متشکل از دو موتور V۸ شورلت
هایپرود فاقد سقف و درب خواهد بود و آن‌قدر کم‌ارتفاع است که سرنشینان به‌راحتی می‌توانند به آن وارد یا خارج شوند. این هایپرکار قدرتمند روی رینگ‌های سفارشی قرار می‌گیرد که در عقب با لاستیک‌های ۳۵۵ و در جلو با ۲۸۵ پوشیده می‌شوند. وظیفهٔ متوقف کردن این هیولا هم بر عهدهٔ کالیپر‌های شش پیستونهٔ AP خواهد بود؛ اما به این زودی‌ها نمی‌توانیم هایپرود را در دنیای واقعی ببینیم، زیرا گفته شده این هایپرکار جذاب قرار است در جولای سال ۲۰۲۲ در پبل بیچ رونمایی شود.
 
هایپرود، هایپرکاری با پیشرانهٔ ۱۶ سیلندر متشکل از دو موتور V۸ شورلت
 
منبع: پدال
برچسب ها: هایپرود شورلت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین