معرفی M۱۰۰۰ RR، اولین موتورسیکلت شرکت ب‌.ام.‌و

معرفی M۱۰۰۰ RR، اولین موتورسیکلت شرکت ب‌.ام.‌و

این موتورسیکلت جذاب به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر خطی مجهز شده که هرچند بر اساس پیشرانهٔ S. ۱۰۰۰ RR ساخته شده، اما پیستون‌های آن جدید هستند و محفظه‌های احتراق و شاتون‌های تیتانیومی آن‌هم اصلاح شده‌اند.
کد خبر: ۸۵۲۱۷
بازدید : ۸۳۰۵
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
معرفی M. ۱۰۰۰ RR، اولین موتورسیکلت M. ب‌ام‌و
 
بخش موتورسیکلت ب‌ام‌و اخیراً اوضاع خوبی دارد و حالا امیدوار است که با اولین مدل M. خود این روند را ادامه دهد. این موتورسیکلت جدید که M. ۱۰۰۰ RR نام گرفته، بر اساس مدل S. ۱۰۰۰ RR ساخته شده و ایده‌آل‌های ب‌ام‌و M. را به بخش سوپربایک‌ها می‌آورد. این موتورسیکلت جذاب به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر خطی مجهز شده که هرچند بر اساس پیشرانهٔ S. ۱۰۰۰ RR ساخته شده، اما پیستون‌های آن جدید هستند و محفظه‌های احتراق و شاتون‌های تیتانیومی آن‌هم اصلاح شده‌اند.

معرفی M. ۱۰۰۰ RR، اولین موتورسیکلت M. ب‌ام‌و
 

معرفی M. ۱۰۰۰ RR، اولین موتورسیکلت M. ب‌ام‌و
 

معرفی M. ۱۰۰۰ RR، اولین موتورسیکلت M. ب‌ام‌و

علاوه بر این، ضریب تراکم این پیشرانه افزایش یافته و به چکش سوپاپ‌های سبک‌تر، اگزوز تیتانیومی و منیفولد ورودی ماشین‌کاری شده با هندسهٔ جدید مجهز شده است. به لطف همهٔ این تغییرات، پیشرانهٔ چهار سیلندر ب‌ام‌و حالا ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند قدرت این موتور افزایش جزئی ۵ اسب بخاری داشته است، اما به گفتهٔ سازندهٔ آلمانی، M. ۱۰۰۰ RR بین دور‌های ۶ تا ۱۵ هزار rpm قدرت بیشتری دارد که این محدوده برای پویایی رانندگی در پیست مسابقه مناسب است.

معرفی M. ۱۰۰۰ RR، اولین موتورسیکلت M. ب‌ام‌و
 

معرفی M. ۱۰۰۰ RR، اولین موتورسیکلت M. ب‌ام‌و


معرفی M. ۱۰۰۰ RR، اولین موتورسیکلت M. ب‌ام‌و


اما علاوه بر پیشرانهٔ ارتقاءیافته، M. ۱۰۰۰ RR به باله‌های فیبر کربنی هم مجهز شده که با افزایش تولید داون‌فورس به چسباندن موتورسیکلت به زمین کمک می‌کند. به گفتهٔ ب‌ام‌و، این باله‌ها به بهبود شتاب و همین‌طور ترمز گیری و پایداری در پیچ‌ها کمک می‌کند. این موتورسیکلت قدرتمند همچنین به فریم آلومینیومی، پایه فنر مرکزی اصلاح‌شده و دوشاخهٔ بهینه هم مجهز شده که این تغییرات به بهبود ترمز گیری و ارائهٔ بهترین احساس ممکن از چرخ‌ها به راکب کمک می‌کند.

معرفی M. ۱۰۰۰ RR، اولین موتورسیکلت M. ب‌ام‌و

معرفی M. ۱۰۰۰ RR، اولین موتورسیکلت M. ب‌ام‌و

معرفی M. ۱۰۰۰ RR، اولین موتورسیکلت M. ب‌ام‌و
 

معرفی M. ۱۰۰۰ RR، اولین موتورسیکلت M. ب‌ام‌و
رینگ‌های M. ۱۰۰۰ RR از فیبر کربن ساخته شده و سیستم ترمز M. با کالیپر‌های آبی‌رنگ روی آن‌ها قرار گرفته است. یکی دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این موتورسیکلت M. نیز صفحه آمپر دیجیتالی ۶.۵ اینچی آن است که امکان سفارش سیستم ثبت اطلاعات M. GPS هم برای آن وجود دارد. خریداران همچنین می‌توانند یک پکیج M. کامپتیشن را هم سفارش دهند که شامل قطعات M. و پکیج‌های کربنی M. و همین‌طور بازو‌های عقبی سبک‌تر و زنجیر M. می‌شود.

معرفی M. ۱۰۰۰ RR، اولین موتورسیکلت M. ب‌ام‌و

معرفی M. ۱۰۰۰ RR، اولین موتورسیکلت M. ب‌ام‌و
ب‌ام‌و فعلاً قیمت M. ۱۰۰۰ RR را اعلام نکرده، اما بدون شک گران‌تر از S. ۱۰۰۰ RR خواهد بود که قیمت آن از ۱۷،۴۹۰ دلار شروع می‌شود.
 
منبع: پدال
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین