خبری هیجان‌انگیز درباره ماه

بر اساس خبر اعلام شده ناسا، تجهیزات این تلسکوپ در رصدخانه هوایی، به جمع آوری امواج مادون قرمز می‌پردازند. این به معنای آن است که این رصدخانه فضایی می‌تواند پدیده‌هایی را رصد کند که مشاهده آن‌ها با نور مرئی ممکن نیست.

خبری هیجان‌انگیز درباره ماه
گفته می‌شود ناسا در پی برگزاری یک نشست خبری بزرگ است تا خبر جدید هیجان انگیزی درباره کره ماه اعلام کند. آژانس فضایی جزییات این کشف را فاش نکرده، اما گفته که این کشف به تلاش‌های ناسا در شناخت ماه و کمک به اکتشاف اعماق کیهان یاری می‌رساند.
همچنین گفته شده که این کشف را رصدخانه استراتوسفری اخترشناسی فروسرخ (سوفیا Sofia) انجام داده است. سوفیا یک بوئینگ ۷۴۷ است که به شکلی تغییر کاربری داده شده تا بالاتر از بخش بزرگی از اتمسفر پرواز کند. موضوعی که به تلسکوپ ۹ پایی نصب شده در آن این امکان را می‌دهد، دید واضحی از منظومه شمسی و سایر بخش‌های فضا داشته باشد.

در عین حال که بخش بزرگی از زمان سوفیا صرف رصد اعماق فضا و پژوهش درباره منظومه‌های سیاره‌ای دوردست و تولد و مرگ ستارگان دور شده، این رصدخانه هوایی از داده‌های مهمی درباره اجرام دیگر درون منظومه شمسی خودمان نیز پرده برداری کرده است.
برای مثال برای نخستین بار طی چهل سال گذشته، در سال ۲۰۱۶ که اتم اکسیژن را در اتمسفر مریخ شناسایی کرد.

اعلام خبر ناسا مبنی بر برگزاری نشست خبری اشاره صریحی به برنامه فضایی آرتمیس دارد که امید می‌رود نخستین زن و همچنین مردی دیگر را در سال ۲۰۲۴ به ماه بفرستد. با امید به اینکه ماه، برای انجام ماموریت پرتاب به مریخ در سال‌های دهه ۲۰۳۰ به عنوان پایگاه استفاده شود. این افراد نخستین افرادی خواهند بود که از سال ۱۹۷۲ تا کنون قدم بر ماه خواهند گذاشت.
در این جلسه یاکوب بلیچر، دانشمند ارشد تحقیقات انسانی ناسا و هیات مدیره ماموریت‌های عملیاتی مرکز فرماندهی ناسا شرکت خواهند داشت و این موضوع بیشتر نشان می‌دهد که کشف مذکور دستکم با برنامه‌های آژانس فضایی برای سفر (و زندگی) بر ماه مرتبط است.
علاوه بر دکتر بلیچر، پائول هرتز مدیر بخش اخترفیزیک مرکزفرماندهی ناسا، کیسی هانیبال پژوهشگر پستداک در مرکز هوافضای گودارد ناسا و نسیم رنگوالا دانشمند پروژه ماموریت سوفیا نیز حضور خواهند داشت.

به گفته ناسا این نشست خبری ظهر روز دوشنبه ۲۶ اکتبر به وقت شرق آمریکا یا ساعت پنج عصر به وقت انگلستان برگزار خواهد شد. پوشش خبری صوتی این برنامه از طریق وبسایت ناسا به صورت زنده پخش خواهد شد.