قوی‌ترین گوشی اندرویدی در مقابل آیفون ۱۲

قوی‌ترین گوشی اندرویدی در مقابل آیفون ۱۲

در زمینه کیفیت دوربین هنوز برای قضاوت زود است و باید منتظر بررسی‌های دقیق نهاد‌های مستقل باشیم، اما دوربین اصلی وان پلاس هشت تی دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین اصلی آیفون ۱۲ دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است.

کد خبر : ۸۶۱۶۰
بازدید : ۱۰۱۸۴
قوی‌ترین گوشی اندرویدی در مقابل آیفون ۱۲
آیفون ۱۲ از نظر پردازنده فعلا قوی‌ترین تلفن همراه جهان است، اما این تلفن همراه در مقابل وان پلاس هشت تی جدیدترین و قوی‌ترین تلفن اندرویدی جهان چگونه است؟

شرکت وان پلاس پس از معرفی آیفون ۱۲ محصولی را با نام وان پلاس هشت تی معرفی کرد محصولات این شرکت در میان پرچمداران تلفن همراه معروف به قاتل پرچمداران است چرا که با وجود قیمت کمتر در چند سال اخیر در میان اندرویدی‌ها در بسیاری از بررسی‌های فنی قوی‌تر بوده است.

وان پلاس هشت تی از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند که از قوی‌ترین پردازنده‌های تلفن‌های همراه اندرویدی است. این پردازنده در بررسی بنچمارک گیک‌بنچ ۹۳۷ امتیاز بدست آورده است در حالی که پردازنده آیفون ۱۲ امتیاز هزار و ۵۹۴ را کسب کرده است.

پیش از معرفی آیفون ۱۲ اپل در برنامه‌ای جداگانه نسل جدید پردازنده‌های خود را با نام A ۱۴ معرفی کرده بود. این پردازنده اولین پردازنده از نوع پنج نانومتری در جهان است و اپل ادعا می‌کند این محصول سریع‌ترین پردازنده موبایلی جهان است. گزارش برخی منابع مستقل هم این ادعا را تایید کرده است.
با استفاده از این پردازنده‌ها، خانواده آیفون فعلا و تا پیش از معرفی نسل جدید پردازنده‌های اسنپدراگون، پر سرعت‌ترین موبایل‌های جهان خواهند بود.

تلفن‌های همراه پرچمدار اندرویدی از پردازنده‌های مختلفی استفاده می‌کنند که قوی‌ترین آن سری اسنپدراگون است. قرار است طی ماه‌های آینده نسل جدید این پردازنده‌ها معرفی شود و شرکت سازنده این پردازنده که کوالکام نام دارد ادعا می‌کند این پردازنده از پردزانده‌های کنونی آیفون ۱۲ قوی‌تر خواهد بود.

البته در قابلیت سخت افزاری دیگر که مبتنی بر رم است؛ وان پلاس هشت تی با ۱۲ گیگابایت رم از میزان رم شش گیگاباتی آیفون ۱۲ وضعیت بسیار بهتری دارد.

در زمینه قدرت صفحه نمایش وان پلاس هشت تی از نمایشگر ۶.۵ اینچی ۱۲۰ گیگاهرتزی استفاده می‌کند. در حالی که آیفون ۱۲ در این زمینه ضعیف‌تر است و دارای صفحه نمایشگر ۶.۱ اینچی ۹۰ هرتزی است.

در زمینه باتری وان پلاس هشت تی دارای یک مزیت بزرگ نسبت به آیفون ۱۲ است و این تلفن همراه کمتر از ۳۰ دقیقه با شارژر وان پلاس هشتاد درصد شارژ می‌شود. ظرفیت باتری وان پلاس چهار هزار و ۵۰۰ میلی آمپر است این میزان برای آیفون ۱۲ دو هزار و ۸۱۵ میلی آمپر اعلام شده است.

در زمینه کیفیت دوربین هنوز برای قضاوت زود است و باید منتظر بررسی‌های دقیق نهاد‌های مستقل باشیم، اما دوربین اصلی وان پلاس هشت تی دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین اصلی آیفون ۱۲ دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است.

دوربین وان پلاس هشت تی می‌تواند در حالت فیلم با بهره گیری از هوش مصنوعی هدف را تشخیص دهد و پشت آن را تار کرده تا حالتی مانند عکس پرتره شکل گیرد این محصول از قابلتی برای بهبود کیفیت عکس در نور کم و گرفتن لرزش‌ها هم بهره می‌برد.

وان پلاس هشت از چهار دوربین در پشت خود استفاده می‌کند که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین دوم ۱۶ مگاپیکسلی با لنز سوپر واید با زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای، دوربین سوم پنج مگاپیکسلی با استفاده از لنز ماکرو و دوربین چهارم دو مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سیاه وسفید است.

دوربین‌های آیفون ۱۲مینی و آیفون ۱۲ معمولی یکسان هستند هر دو این محصولات از دو دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی عریض و فوق عریض استفاده می‌کنند. وان پلاس هشت تی با حافظه حداقلی ۱۲۸ گیگاباتی ۵۹۹ دلار قیمت دارد حال آنکه آیفون ۱۲ در مدل پایه با ۶۴ گیگابایت حافظه رم، ۶۹۹ دلار قیمت گذاری شده است.

هر دو تلفن همراه قابلیت پشتیبانی از شبکه فایو جی را دارند.
منبع: یورو نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید