عواقب خطرناک درمان "خودسرانه" کرونا!

عواقب خطرناک درمان "خودسرانه" کرونا!

توصیه می‌شود افراد به طور جد از هرگونه اقدام درمانی خودسرانه در خصوص کرونا، حتی مصرف خودسرانه "استامینوفن" هم خودداری کرده و حتما به پزشک مراجعه کنند.

کد خبر : ۸۶۳۲۸
بازدید : ۹۱۱۲
عواقب خطرناک درمان
یک متخصص بیماری‌های عفونی نسبت به درمان خودسرانه بیماری کرونا هشدار داد و از همه افراد خواست به محض بروز هرگونه علائم مشابه کرونا حتما به پزشک مراجعه کنند.

دکتر فیض الله منصوری با اشاره به خطرات بسیار بیماری کرونا گفت: هرگونه برخورد و درمان خودسرانه با این بیماری می‌تواند موجب تشدید علائم آن و وخیم‌تر شدن حال بیماران شود و افراد باید به محض مشاهده علائم بیماری حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: در ۸۰ درصد موارد ابتلا به کرونا، بیماری به شکل خفیفی بروز پیدا می‌کند و افراد می‌توانند در خانه قرنطینه شده و تحت مراقبت قرار گیرند، اما به هیچ عنوان درمان خودسرانه برای هیچ یک از بیماران با هر وضعیتی توصیه نمی‌شود.

منصوری تصریح کرد: افراد حتی اگر به شکل خفیف بیماری هم مبتلا شده باشند باید به پزشک مراجعه کرده و با تشخیص پزشک راه درمان خود را در پیش گیرند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این احتمال وجود دارد که ریه برخی افراد درگیری پیدا کرده و خود آن‌ها متوجه نشوند و هرگونه تاخیر در شناسایی این عارضه می‌تواند برای بیمار خطرناک باشد.

منصوری تصریح کرد: همچنین برخی افراد اقدام به تزریق خودسرانه دگزامتازون کرده که این دارو می‌تواند شدت بیماری را افزایش داده و جان بیماران را به خطر بیندازد. این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: استفاده از دگزامتازون باید تنها با تشخیص پزشک بوده و آن‌هم برای بیمارانی است که درگیری ریوی پیدا کرده اند و برای سایر بیماران می‌تواند خطرناک باشد.

وی افزود: استفاده از دارویی مانند "رمدسیویر" هم تنها برای بیماران بستری تجویز می‌شود و به هیچ عنوان برای درمان سرپایی کرونا به کار نمی‌رود. منصوری تاکید کرد: بنابراین توصیه می‌شود افراد به طور جد از هرگونه اقدام درمانی خودسرانه در خصوص کرونا، حتی مصرف خودسرانه "استامینوفن" هم خودداری کرده و حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: با تشخیص پزشک وضعیت بیمار مشخص می‌شود و می‌تواند برای درمان بیمار در خانه یا بیمارستان و دارو‌های مورد نیاز او تصمیم گیری کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص زمان طلایی درمان بیماران کرونایی هم گفت: زمان دقیقی را نمی‌توان مشخص کرد، اما افراد باید به محض مشاهده هرگونه علائم مشابه سرماخوردگی حتما به پزشک مراجعه کرده و تا رفع کامل علائم در قرنطینه بمانند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید